Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værdisætning af kontrakt...

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Hvordan værdisætter man en kontrakt..?

Jeg har en kontrakt som månedligt indbringer, lad os sige 30.000,- i ren licens. Dvs. jeg har ingen udgifter i forhold til denne kontrakt.

Hvis jeg vil værdistifte et selskab - hvad er denne kontrakt så værd i den sammenhæng..?

/PBL

Tilmeldt 31. Dec 06
Skrevet kl. 23:04

Er der virkelig ingen der har et bud på dette..? Surprise

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 23:33

Jeg tror, du skal ud med lidt flere oplysninger. F.eks.

Hvor længe løber kontrakten?

Hvad kan påvirke størrelsen af beløbet?

Er der nogen risiko?

???

???

Tilmeldt 31. Dec 06
Skrevet kl. 23:48

Ok - her er lidt flere oplysninger.

Kontrakten løber til evighed. Beløbet er en slags licens for at bruge en bestemt arbejdsmodel. Jeg har aktiemarioteten selskabet,
og bestemmer således at licensen ikke udløber.
Størrelsen af beløbet er fast.
Risikoen er minimal. Selskabet levere en ikke-liciteret service til kommuner over hele dk og har haft en 100% fremgang fra 2008 til 2009.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:50

På baggrund af de supplerende oplysninger er det min opfattelse at kontrakten ikke kan danne baggrund for et apportindskud ved stiftelse af et Aps eller A/S. Det fremgår af Anpartslovens § 7 og Aktieselskabslovens § 6 "... Fordringer på stiftere kan ikke indskydes eller overtages, uanset om fordringerne er sikret ved pant".

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 08:36

Hvorfor dog sælge sådan en kontrakt?

Tilmeldt 31. Dec 06
Skrevet kl. 09:04

Den kan vel "omdrejes" hvis kontrakten lyder i det nye selskabs navn eller evt holdingselskabet..?

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 09:24

Ud fra det du har sagt er det jo svært at sige noget klogt, men i virksomhedssammenhænge er det ikke unormalt at sige 3 års overskud som pris, så det vil jo sige i omegnen af en mill, men igen kommer det jo an på rigtig mange ting 

Tilmeldt 31. Dec 06
Skrevet kl. 09:31

Tak for svar - jeg ved det altid er svært at svare på sådanne spørgsmål.

Det var mere hvad jeg kunne forvente når den aflægger revisoren et besøg for værdisættelse.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:40

Per,

Du kunne også "vende" den om og sige hvor meget du vil have at den skal være værd. Vil du have at den repræsentere en værdi på 1 million eller 500 tkr.

Banalt set kan du sætte det op som en matematisk beregning -- værdien af kontrakten. Det afgørende er i relation til om den kan bruges at kapitalen/licensafgiften kommer fra nogen der er uafhængig af dig.  Baseret på det kontraktmæssige omkring dette kan du sætte en "formel" op, hvor man kan sige at desto længere løbetid desto større usikkerhed (lavere kursværdi af kontrakten).

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)