Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den rige onkel fra Amerika

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Bangkok
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 05:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Først indlægamino, så vær hilset alle ombord :)

Jeg har et lidt atypisk juridisk spørgsmål, som jeg håber i vil være behjælpelige med.
Sagen er den, at jeg for en måneds tid siden startede et online annoncenetværk (Læs: affiliate network) sammen med en amerikansk partner.

I fredags bliver vi så kontaktet af en anden person fra USA, som har en daglig omsætning af online produkter på omkring 300.000 kroner.

Han vil rykke hele sin omsætning over i vores annoncenetværk, mod at han får 51% af anparterne.
Begrundelse: Han har ikke tid til at starte sit eget netværk og ønsker samtidig hans produkter bliver solgt "exclusive", hvor han får del af netværkets fortjeneste.

En månedlig ekstra omsætning på 9 millioner vil være mere end vi kan komme op på indenfor de næste mange år. Og sammenlignet med de beskedne 100.000 vi omsatte for i sidste måned, er det jo helt astronomisk.

Det som bare bekymrer os er, at han vil have 51%.
Det efterlader min partner og jeg med 24,5% og 24,5%

Vil han kunne sætte os helt udenfor indflydelse, hvis sådan en aftale indgåes?
Vil han kunne beslutte at smide en af os ud, uden vi kan gøre noget ved det?

Det er et meget fristende tilbud, men samtidig er vi også lidt skeptiske overfor den model han præsenterer, så jeg håber i vil være behjælpelige med at klarlægge vores stilling i en sag som denne.

Vores firma er registreret i New York som et LLC, men han vil oprette et nyt LLC i nevada til formålet

På forhånd tak for hjælpen

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 09:41

Hej Chris og velkommen til Amino.

Jeg ville ikke tøve et øjeblik med at gå til en advokat og få ham/hende til at vurdere sagen i deltaljer. Du skal nok ikke lige hoppe på den limpind uden at undersøge nærmere. Og der skal vel også handles lidt frem og tilbage? Uden at kende til dit produkt, synes jeg også tilbudet ser mistænkeligt ud.

Med venlig hilsen Miriam

Fra Lyngby
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 09:58

Nevada er nok ikke det mest troværdige sted, men få en super advokat fra us til af se på det han er nok mere inde i sagerne over there end vi er.

NJS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)