Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konsekvenserne? Hvis man skjuler tekst for google!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Aner intet om serach, har bare set nogle hjemmesider skjuler tekst for google, og har hørt dette ikke er lovligt i følge google.

Hvis man fx. skjuler tekst for google i form af man har en hvid baggrund og skriver nogle tekster med hvidt så de ikke kan ses, pga. man håber på og komme højere op.

Er det ulovligt og hvad er konsekvenserne? Får man bare en advarsel eller bliver man smidt ud?

NJS

Fra Ribe
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 19:06
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:09
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Det er et direkte brud på deres retnigslinjer, og du kan være siker på det ikke er til din fordel at benytte skjult tekst.

Fra Lyngby
Tilmeldt 28. May 09
Skrevet kl. 19:20

Hej,

tak for de foreløbige svar.
Jeg mener os det helt forkert har faktisk fundet en del websites der gør det. og uden og skulle være nederen mener jeg de bør anmeldes til google, da de jo snyder ikke bare google men os deres konkurrenter.

Nogle der kan sende mig et link hvor man kan anmelde dette?

NJS

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:27
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Til at starte med så kan du godt være ret sikker på Google straffer dem når det bliver opdaget. For det andet så vil jeg personligt lade den slags beslutninger være op til Google, og ikke dig og andre. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 28. May 09
Skrevet kl. 19:41

Christian Senna:

Til at starte med så kan du godt være ret sikker på Google straffer dem når det bliver opdaget. For det andet så vil jeg personligt lade den slags beslutninger være op til Google, og ikke dig og andre. 

Der er jeg dog lidt uening i dit svar:)

Men ellers tak for hjælpen.

NJS

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:24
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Nicklas, mit bedste råd er, at du lader være med at spilde tid på at finde og indrapportere websites der ikke overholder Googles guidelines.

For det første er det spild af tid - når det er banaliteter som skjult tekst vil det ikke føre til at Google gør noget særligt. De har allerede filtrer der fanger meget af den slags med tiden.

Og for det andet er det ganske enkelt "bad karma" at bruge for meget tid på, at "stikke" andre. Jeg ved sgu ikke helt hvad det er for en naturlov der sætter ind her, men min erfaring efter 12 år i branchen er bare, at dem der bruger for meget tid på det ender med at blive ramt negativt selv. Måske er det bl.a. fordi man som "stikker" skaber fjender online, som ikke nødvendigvis gavner ...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)