Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er E-mærket nødvendigt?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Står og skal til og åbne min webshop lige om lidt og i den forbindelse vil jeg hører om det omtalte e-mærke er nødvendigt for mig og min webshop.

webshops som wupti.com, ekspert.dk, sportigan mfl. bruger det ikke, har os hørt de har fået dårlig omtale i tv.

NJS.

Fra Aarhus
Tilmeldt 14. Sep 06
Indlæg ialt: 53
Fra  SmartWeb Skrevet kl. 17:18

Hej Niklas,

E-mærket er med til at give kunderne tillid til din webshop. Men der er jo også mange andre måder, at få kunderne til at føle sig trykke på. Du kan:

- Vise hvilke brands du fører –du opnår forhåbentligt en positiv associationsværdi.
- Vise kontaktinformationer (cvr. nr., telefon nr. e-mail osv) – kunden ved hvor han kan kontakte dig.
- Vise kundeudtalelser – kunden kan høre gode historier/ oplevelser fra andre kunder, der har handlet hos dig.

Dette er blot nogle få eksempler. Du kan sikkert finde på mange flere. Førstehåndsindtrykket, herunder webdesignet, er også med til at skabe tillid hos dine kunder.

Jeg mener ikke E-mærket er nødvendigt, men det har sikkert en positiv indflydelse på kunden. Hvis jeg var dig, ville jeg gøre alt hvad jeg kunne selv, inden jeg fik min shop e-mærket.

Når webshops får dårlig omtale, er det jo ikke fordi, de ikke har e-mærket, men fordi de måske har ydet en dårlig service og på den måde har trådt nogle kunder over tæerne. E-mærket repræsenterer en række forhold, som webshoppen skal overholde og det skaber tillid hos kunden. Men man kan jo godt yde en rigtig god service og behandle kunderne godt, selvom man ikke har e-mærket.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:22

Hej Nicklas

Ja, det kommer måske lidt an på din målgruppe og deres erfaring med nettet og om de i det hele taget kender e-mærket, vi har dog ikke lavet en test på effekten af mærket på vores kunders webshop, men dem som har afmeldt ordningen har ikke haft nedgang i omsætning, så ja det er nok ikke det der gør at du får succe eller ej. Men igen jeg har ikke nogen konkret A/B split test som viser det ene eller det andet.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 17:44

Jeg sidder med en større undren over E-mærket. De har nogle fornuftige organisationer i ryggen, det står for det helt rette, de kunne være et kæmpe asset - men de er næsten totalt ukendte blandt hr. og fru. Jensen.

Hvis E-mærket kørte nogle fornuftige markedsføringskampagner for sig selv og lod Danmark vide at webshops med E-mærket var til at stole på - så ville deres værdi overfor webshopejerne stige helt enormt.
Som de er nu, er de bare en udgift som det er vanskeligt at forsvare... i mine øjne.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 17:47

Kort og godt.. Drop E-mærket, brug Trust-pilot.dk. det er gratis(med mulighed for betale sig til flere muligheder), og det giver 1000x mere igen end emærket.

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 18:05

Jeg har selv gjort mig de samme overvejelser.. Jeg tror absolut ikke det er nødvendigt. Som du selv siger fx. wupti.com har det ikke.

Negativ omtale kommer ikke pga. manglende e-mærke, det kan e-mærket ikke forhindre.. Det kommer vel pga. manglende service hos de pågældende webshops eller dårlige marketing fremstød..

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)