Hej, Står og skal til og åbne min webshop lige om lidt og i den forbindelse vil jeg hører om det omtalte e-mærke er nødvendigt for mig og min webshop. webshops som wupti.com, ekspert.dk, sportigan mfl. bruger det ikke, har os hørt de har fået dårlig omtale i tv.
NJS. |
Hej Niklas,
E-mærket er med til at give kunderne tillid til din webshop. Men der er jo også mange andre måder, at få kunderne til at føle sig trykke på. Du kan:
- Vise hvilke brands du fører –du opnår forhåbentligt en positiv associationsværdi.
- Vise kontaktinformationer (cvr. nr., telefon nr. e-mail osv) – kunden ved hvor han kan kontakte dig.
- Vise kundeudtalelser – kunden kan høre gode historier/ oplevelser fra andre kunder, der har handlet hos dig.
Dette er blot nogle få eksempler. Du kan sikkert finde på mange flere. Førstehåndsindtrykket, herunder webdesignet, er også med til at skabe tillid hos dine kunder.
Jeg mener ikke E-mærket er nødvendigt, men det har sikkert en positiv indflydelse på kunden. Hvis jeg var dig, ville jeg gøre alt hvad jeg kunne selv, inden jeg fik min shop e-mærket.
Når webshops får dårlig omtale, er det jo ikke fordi, de ikke har e-mærket, men fordi de måske har ydet en dårlig service og på den måde har trådt nogle kunder over tæerne. E-mærket repræsenterer en række forhold, som webshoppen skal overholde og det skaber tillid hos kunden. Men man kan jo godt yde en rigtig god service og behandle kunderne godt, selvom man ikke har e-mærket.