Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Butik/website med brugt elektronik og hifi?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 64
Fra  Det lille Risteri Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

En idé jeg fik i går, gider i komme med lidt konstruktiv kritik.

Jeg er hifi og computer/elektronik nørd og har altid købt meget af mit udstyr fra brugtmarkedet.

Jeg tænker på at opkøbe diverse brugt hifi, computerudstyr, mp3 afpsillere, telefoner mv. som ikke er alt for gammelt  og kan bruges år endnu. Så vil jeg så lave en webshop og have en lille butik/lager/showroom der vil være åbent nogle dage om ugen da det så kunne være et deltidsprojekt. Her vil man så kunne finde kvalitets produkter til en god brugtpris. Jeg  havde tænkt mig at finde et billigt lokale på nørrebro eller Frederiksberg hvor man vil kunne komme og se/hente varene og hvor man vil kunne komme ind fra gaden.

Tror i at der er interesse for det? Og tror i der på sigt vil være lidt indtjening i det?

Bare en hurtig tanke fra højrebenet.... Idea

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:25

Jeg tror ikke du vil kunne hente noget særligt i fortjeneste på det. Generelt er din målgruppe meget griske, og når det kommer til betaling er sælger næsten altid ude i: "Nå ja, det er stadig bedre end bare at smide det ud".

Jeg kan selvfølgeligt tage fejl, men kig f.eks. forbi Hardware-Online i deres Køb/Salg afdeling af forumet og se hvad folk vil give for brugte ting.. og gør det samme på Recordere.dk for en lidt anden type produkter.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:30

Som ideen er udformet der, er den nok ik holdbar... Køberne vil helt klart lede efter billigste pris, og du vil altid være dyrer pga du skal have en fortjeneste til at få det til at løbe rundt...

Men overvej at lave et site der formidler kontakten mellem køber og sælger, lidt ala dba og trendsales, bare med fokus på elektronik. Så tror jeg til gengæld der er muligheder...

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 16:34

Fashion-Seller:

Som ideen er udformet der, er den nok ik holdbar... Køberne vil helt klart lede efter billigste pris, og du vil altid være dyrer pga du skal have en fortjeneste til at få det til at løbe rundt...

Men overvej at lave et site der formidler kontakten mellem køber og sælger, lidt ala dba og trendsales, bare med fokus på elektronik. Så tror jeg til gengæld der er muligheder...

Og på den måde kommer du også uden om problematikken om de 24 mdr. reklamationsret 

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:40

Martin René Mortensen:

Fashion-Seller:

Og på den måde kommer du også uden om problematikken om de 24 mdr. reklamationsret 

Der er ik 24 mdrs reklamationsret på et brugt produkt... Eller har jeg misforstået noget?

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 16:51

Fashion-Seller:
Der er ik 24 mdrs reklamationsret på et brugt produkt

Jeg er helt sikker på når man sælger til en forbruger som erhvervsdrivende så har forbrugeren reklamationsret, om det er 24 mdr. eller om den er begrænset skal jeg ikke gøre mig klog på.

Er der nogle som er mere inde i denne problematik?

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 16:52

Hvis du forhandler et produkt er du forpligtet til at yde 24 måneders reklamationsret - uanset om produktet er brugt eller ej.

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 16:54

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 16:57

Henrik :

Hvis du forhandler et produkt er du forpligtet til at yde 24 måneders reklamationsret - uanset om produktet er brugt eller ej.

Det kunne også blive noget frygteligt noget hvis ikke forbrugeren havde det, tænk sig nogle rævekager en forhandler kunne bage med nedslidte dele i noget som var "renoveret"

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:00

Henrik :

Okay men brugte biler er da ik med inde under dette? Eller er de?

Men hvis man skal yde 24 mdrs reklamtionsret på brugt elektronik, så er det bare med at holde fingerne for sig selv. Fy for den nogle uheldige sager, der vil komme, og man risikerer jo nærmest flere sure kunder end glade...

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)