Jeg er på vej til Thailand. Da jeg har boet der før har jeg nogle kontakter i div. miljøer og dette gør at jeg har mulighed for at købe de video optagelser der bliver lavet af alle de store thai boxing kampe i Banagkok. Ideen var så at lave et site hvor thai boxing interesserede kunne købe et abbonement på måneds basis hvor de så kunne se alle de store kampe.
Som jeg selv vurderer det, stiger interesseren for thai boxing dag for dag og flere og flere skoler popper op verden over, så jeg tror at der er et marked for det, hvad tror du og hvad syntes du om ideen ?
Når først man har kontakt til thai boxing interesserede kan man jo stille og roligt komme mere og mere på ;-)
Hvis ideen holder, hvad kan jeg så gøre allerede nu inden jeg tager afsted d. 2 sep hvad skal der tages hensyn til i forhold til streaming af video, hjemmeside med log in, måneds betaling betaling osv. ?
Det lyder umiddeltbart som en god ide, jeg har dog ikke indblik i hvad der findes af den slags.
Har du prøvet at snakke med en Thaibokser klub om hvad de synes? Det ville jo være oplagt at lave foreningsaftaler med den slags klubber. Så kunne de se kampe med nogen af de rigtig gode og have noget at snakke om. Det kunne ihvertfald være en inovativ måde at udvide aktiviteterne i en almindelig klub.
Som jeg ser det er det tekniske nok den største hurdle, da jeg godt kunne forestille mig at den slags koster en del. Live streaming vil nok blive lidt dyrt og besværligt da alt redigering mm. skal foregå i realtime.
Mange tak. Ideen var ikke at det skulle live streames, men at optagelserne skulle ligge på en server, som man så kunne få adgang til. Og du har da bestemt ret i at det kunne være en god ide at tage kontakt til nogle skoler etc.
Så vidt som min research indtil nu har vist er der ikke nogen som gør dette...
Mange tak. Ideen var ikke at det skulle live streames, men at optagelserne skulle ligge på en server, som man så kunne få adgang til. Og du har da bestemt ret i at det kunne være en god ide at tage kontakt til nogle skoler etc.
Så vidt som min research indtil nu har vist er der ikke nogen som gør dette...
Mvh
Thomas
Ok, så er det vel bare at køre på, nu ved jeg ikke hvad du har af budget på projektet, men det burde vel kunne laves rimeligt enkelt, det kræver jo egentlig bare en side med logon og muligheden for at ligge en videoafspiller ind. Så det kræver selvfølgelig en server men en ordentlig forbindelse, men ellers kan det vel nok laves til en rimelig pris... så kan man jo altid udvide efterhånden som der er behov...
Hvis du stadigvæk vil starte det op, så smid mig en mail på thomas@aboutweb.dk. Vi kan både lave hjemmesiden og sælge dig billigt hosting på nogle servere hvor du kan få stream hosting til en ufattelig ondsvag billig pris
vi snakkede også sammen til aminotastic om emnet. Jeg syntes som sagt også at ideen er god. Jeg ved også at trenden er voksende i europa.
Hvis du streamer kampe som jo nok er ´rimelig lange er det der bliver dyrest trafikken, så jeg vil råde dig at placere websiden et sted hvor du får meget trafik med i prisen eller trafikken er meget billigt.