Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webdesign ønskes - Feedback på Pephers

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 25. May 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Dette er min første indlæg her på debatten (og forhåbenligt det første ud af mange :)) og med den vil jeg gerne starte med at præsentere min nye hjemmeside.

Jeg har i sinde at starte et webdesign firma kaldet PEPHERS webdesign og adressen er: http://pephers.org. Meningen med siden er et simplistisk design, som er hurtigt og nemt at finde rundt i. Men jeg kunne godt tænke mig noget feedback på hvad andre siger om det - både designmæssigt og tekstmæssigt.

På forhånd mange tak :)

Med venlig hilsen
Chiel Robben 

Modtag tidsbestillinger på din hjemmeside med Zapla - bookingsystemet virker på alle hjemmesider og tilpasser sig automatisk dit design.

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 23:13

No offence, men den grønne farve dér minder mig om fødegangen på Gentofte hospital. Flere "gravide" mænd besvimede under den forberedende fremvisning jeg var til derude. Om det skyldtes farven ved jeg ikke med 100% sikkerhed, men jeg har en mistanke ... Tongue Tied
Jeg vil umiddelbart mene at farven er en ommer.

Hvis du vil fremstå professionelt så få det CVR-nr på eller fjern det på kontakt-siden.

Du mangler vist lige et "S" i CM-system på kompetence siden og så roder du lidt rundt mellem "vi" og "jeg".
Endelig er der et par små valideringsfejl på kompetence og kontakt siden. Den slags bør du have styr hvis du vil sælge webdesign.

Fra Odder
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 214
Fra  RØDT ApS Skrevet kl. 23:20

Hej Chiel,

Det er en dejlig enkel side du har.. Rent design, gennemgående design og igen enkelt.

Alligevel vil falder jeg over to ting med det samme jeg ser siden...

Farven
Det er en alternativ farve, som du har valgt - det er fedt du er alsidig.. Men; er den ikke lige lovlig lys og svag?
Jeg tror måske en mere kraftig nuance ville gøre underværker. Generelt søger jeg mere kontrast på siden.. Personligt kan jeg godt lide når overskrifter og under-overskrifter er mere kraftige (mørke) farver frem for indholdsteksten.. Det skal helst ikke være modsat.

Hakket
Jeg kan ikke finde ud af, om det er med vilje.. Mine øjne bliver på én gang både forvirret og narret til at tro, at det anderledes er fedt.. (se "pil 1" her: http://img190.imageshack.us/img190/2949/billede13.png ).

For min hjerne vil gerne have linjen i baggrunden til, at gå i samme højde som menuens underkant.

Konklusion: Enten er designet den perfekte nyskabning, eller også er det en fejl (?)

- Bare lige et par ord, som beskriver mine tanker. Håber du kan bruge dem :-)

+ Forresten, under "kontakt" har du skrevet "CVR: --" .. enten skal det fjernes, ellers udfyldes.

Fra København
Tilmeldt 25. May 09
Skrevet kl. 00:01

ThomasVJ: Jeg har justeret lidt på farven, så den ikke "skærer" så meget i øjnene og giver en bedre kontrast.

CVR-nummet er fjernet midlertidig - det stod der fordi jeg vil momsregistrere mig snarest. Mht. CM-system er det med vilje, da CMS jo står for Content Management System og Content Management System-system lyder jo ikke så smart. Valideringsfejlene er også rettede - jeg havde glemt et </p> og rows og cols attributterne i kontaktformularen.

Jonathan: Farven har jeg gjort lidt mørkere for at få en bedre kontrast - det havde du ret i! Mht. til det hak, så synes jeg selv det skal være der, og det er lavet sådan med vilje. Det er for at fremhæve den hvide indholdskasse lidt.

Mange tak til jer begge fordi i gad at bruge jeres tid på at komme med forslag til hvordan jeg gør min side bedre. Det er til en stor hjælp :)

Modtag tidsbestillinger på din hjemmeside med Zapla - bookingsystemet virker på alle hjemmesider og tilpasser sig automatisk dit design.

Fra København
Tilmeldt 25. May 09
Skrevet kl. 22:03

Jeg har lige ændret farven igen til en jeg tror falder i bedre i de flestes smag, og nok også min egen :)

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 22:14

Chiel Robben:

Jeg har lige ændret farven igen til en jeg tror falder i bedre i de flestes smag, og nok også min egen :)

Enig.

Hvidt på den grønne farve spiller i mine øjne ok, men omvendt er jeg ikke sikker på at den grønne farve på dine headers spiller fantastisk på den hvide baggrund ...

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 18:17

Hej.

Førsthåndsindtrykket er godt, men når man så klikker sig ind på fx. "Kompetencer", så syntes jeg det bliver kedeligere og kedeligere.

Det er fint nok at det er simepelt, men ikke for simpelt.

Hvis jeg var dig, så ville jeg sætte nogle billeder ind, for at gøre siden lidt mere interessant.

//Emil

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra København
Tilmeldt 25. May 09
Skrevet kl. 19:31

ThomasVJ: Ja, jeg synes også den er bedre. Jeg synes den grønne farve også går okay på headersne, men jeg kan altid lave det om senere.

Emil: Tak for den konstruktive kritik - jeg har lige lagt lidt billeder ind under kompetencer. Jeg smider måske også et billede af min selv på forsiden når jeg får taget et godt et, for at gøre siden mere personlig.

Endnu en gang tak for hjælpen til jer :)

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 23:31

Hej Chief

Du skriver selv, at dine sites er "simple, innovative og brugervenlige". Fair nok - men tager du din egen medicin? Jeg vil sige 2 af 3. Simpel, ja, brugervenlig, sandsynligvis ja. Men innovativ? AAAAARhhhhhh - det kan godt være, du kan levere mig en innovativ hjemmeside, men du skal eddermame have nogen gode cases, for dit site er mildest talt ikke særligt innovativt. Misforstå mig ikket. Men enten skal du slette ordet "innovativ" eller også skal du lave et virkeligt røv-sparkende site, hvis der skal være sammenhæng mellem hvad du skriver og hvad du demonstrerer.

Chr

P.S. Den grønne farve er helt ok med mig - men det er jo meget en smagssag, så gå ikke for meget op i det ;-)

Fra København
Tilmeldt 25. May 09
Skrevet kl. 23:36

Christian: Det er rigtigt nok - innovatisk er nok lige lovligt flatterende at bruge, så det har jeg lige slettet :) Den grønne farve er forresten blevet ændret til en anden grøn, så det er ikke den samme som ThomasVJ talte om tidligere.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)