Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal kongehuset afskaffes?

Side 4 ud af 8 (75 indlæg)
Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

neodias.dk:

Hvad tjener vi hjem på kongehusets virke? Meget meget mindre.

Har du noget dokumentation for den påstand? For det vil jeg meget gerne se.

Min egen mening er helt klart at vi skal have et kongehus, med den dertilhørende familie. Ja, de koster mange penge hvert år, ingen tvivl om det. Men min overbevisning er at de henter tifold hjem igen til Danmark (det er bare svært at dokumentere).

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 01:38

Michael Grove:

Min egen mening er helt klart at vi skal have et kongehus, med den dertilhørende familie. Ja, de koster mange penge hvert år, ingen tvivl om det. Men min overbevisning er at de henter tifold hjem igen til Danmark (det er bare svært at dokumentere).

Økonomien i monakiet er svær at gennemskue, fordi den ikke har sin egen post men er spredt på andre områder. Jeg mener de mest pålidelige opgørelser siger 200 millioner om året, men det bør ikke være en diskussion om det konkrete beløb.

Hvis flertallet af danskere ønsker at beholde kongehuset, så er det fint nok med mig. Jeg synes bare folk som Caroline Wosniakki, Viggo Mortensen, Anders Fogh Rasmussen, Lars von Trier og gay parades samt karikaturtegninger er langt bedre sellingpoints for "mit" Danmark.

I andre må altså, for min skyld, godt beholde kongehuset, men jeg synes ikke det skal være en offentlig opgave at betale. Her kunne vi f.eks. nøjes med at tale om den direkte overførselsindkomst i form af appanage.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 01:46

Halvgammel, men interessant never the less: Imageforsker: Mary 69 mia. værd

Kongeriet er interessant indenfor det Simon Anholt kalder nation branding. Jeg er overbevist om, at Kongehuset skaber stor PR-værdi og interesse for Danmark, qua det store presseopbud som er garanteret, når monarkisterne dukker op rundt omkring.

Hvis vi endelig dykker ned i diskussionen om, hvor pengene skal spares, så har jeg to forslag. Fjern muligheden for SU hvis man er hjemmeboende og går i gymnasiet. Joints, øl og fester er ikke noget staten skal sponsorere.

Udover det, så skal bistanden ned, så det for alles vedkommende bedre kan svare sig at finde et arbejde.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:49

Michael Grove:

neodias.dk:

Hvad tjener vi hjem på kongehusets virke? Meget meget mindre.

Har du noget dokumentation for den påstand? For det vil jeg meget gerne se.

Dokumentation har jeg ikke i form af konkrete dokumenter jeg kan henvise til.

Jeg kan dog henvise til en professor frá handelshøjskolen jeg så i tv for noget tid siden, der netop udtalte at kongehusets REELLE effekt som fremstød for danske interesser var tvivlsom. At der er mange myter forbundet til kongehusets reklameværdi.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:42

Jeg forstår ikke i snakker om penge, man skal også tænke på andet i livet som er langt vigtigere værdien i stemning de skaber omkring Danmark det hyggelige romantiske Danmark

vidste man gør værdien op i penge forsvinder glæden og hyggen ,danske symbol forsvinder jo og de andre berømtheder Caroline Wosniakki skaber ikke den værdi der skaber det hyggelige Danmark ,

jeg ser dog også en tendens at flere er begyndte at tænke på de materiel værdier og ikke de værdier der skaber lykke og glæde som kærligheden og have fritiden i stedet bliver hverdagen stresse og jag for man skal nå at tjene den første million hurtigt

Derfor er der disse berømtheder mere kommet i fokus da de er symbol på det kan lykkes at skabe en formue og blive verdenskendt , uden at have nogle penge på forhånd , derved er vi ved at forsvinde fra det hyggelige Danmark

jeg  håber folk stopper op og tænker sig godt om før de forsætter med tænke kun der er et mål i livet materiel værdier

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 10:58

neodias.dk:

Simona - Uniquebook:

neodias.dk:
Jeg mente mht demokrati--at de som alle vel ved ingen reel magt har overhovedet, ifølge loven. Og det er jo også fint det er sådan, men så kunne man også demokratisk/politisk jo fint undvære dem uden problemer.

Og hvorfor kan vi fint undvære dem? Skulle vores statsminister kunne klare opgaven ligeså godt? Er han ligeså populær som kongehuset? Ville han kunne skaffe ligeså stor reklameværdi? Det tror jeg næppe.

Reklameværdien er vist objektivt set kraftigt overvurderet, det er ikke bevist at den er så stor.

Vores gamle slotte kan turisterne jo stadig se, når de kommer til landet såeh, det skal nok gå.  Ja folkestyret og statsministeren skal nok styre butikken danmark.

Tiden er løbet fra kongehuset mener jeg og jeg vil ikke savne dem i mediebilledet eller andre steder hvis de fandt et andet job i morgen,,,,

Siden du gerne vil have bragt penge op i billedet kan vi tage den meget objektivt..:

kongehuset koster os i snit 220 millioner, plus ekstra 220 millioner henover de sidste par år til istandsættelse:

Lad os antage at med offentlige budgetter at der er lidt overskridelser, så vi er oppe på 300 millioner i snit pr år.

Indtægter:

Eksporten til Japan er pt :

Fødevarer      11,4 mia

Service herunder sø transport: 9 mia

Import fra Japan ca 4 mia

dvs positiv difference på 16 mia.

Kilde: danmarks export råd

Omsætning på tourismen 2006 for hovedstads regionen er lige over 8 mia:

Jeg er ret sikker på de 60% af de tourister kommer for at få lov til at se fairy tale Danmark, med den kongehuset, den lille havfrue, garderne og alle de andre skønne seværdigheder der er opstået af kongehuset igennem tiderne. Men lad os bare antage at de 4 mia er direkte anledt af de gode historie..

dvs. at på to meget simple områder har vi en positiv omsætning på 20 mia imod en direkte udgift på 300 mio, i snit pr år. Så kan vi altid tage eksporten til broder landene, europa, og USA som efter den direkte elendige hollywood film om prinsen der rejser til et andet land for finde sin princesse, gjorde at Danmark rent faktisk kom i de unges bevisthed, og at de på deres European travel valgte at daffe forbi det lille land højt mod nord.

En anden detalje som jeg syntes i skulle tage et kig på er eksporten til australien, new zealand og England fra det blev kendt at forholdet imellem Frederik og Mary.. Overvej lige hvad det ville have kostet at opnå samme resultater som den virale markedsføring gav på det bryllup.

Og så lige til alle dem der gerne vil have det lukket.. Overvej lige hvor hårdt det job det er de har. De styre ikke deres egen tid. De er konstant på i medierne og jeg ville hellere end gerne slippe for det job. For det er ikke altid lige sjovt.. Og for alle de iværksætterer der idag nyder at kan styre deres egen hverdag, well jeg tror ikke i vil befinde jer godt i jobbet.. Så lad dem endelig forsætte med jobbet, så vi kan koncentrerer os om at tjene penge og udnytte effekten af deres besøg til at opbygge mere eksport til glæde for Danmark og os selv.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:07

Brian Knudsen:

neodias.dk:

Simona - Uniquebook:

neodias.dk:
Jeg mente mht demokrati--at de som alle vel ved ingen reel magt har overhovedet, ifølge loven. Og det er jo også fint det er sådan, men så kunne man også demokratisk/politisk jo fint undvære dem uden problemer.

Og hvorfor kan vi fint undvære dem? Skulle vores statsminister kunne klare opgaven ligeså godt? Er han ligeså populær som kongehuset? Ville han kunne skaffe ligeså stor reklameværdi? Det tror jeg næppe.

Reklameværdien er vist objektivt set kraftigt overvurderet, det er ikke bevist at den er så stor.

Vores gamle slotte kan turisterne jo stadig se, når de kommer til landet såeh, det skal nok gå.  Ja folkestyret og statsministeren skal nok styre butikken danmark.

Tiden er løbet fra kongehuset mener jeg og jeg vil ikke savne dem i mediebilledet eller andre steder hvis de fandt et andet job i morgen,,,,

Siden du gerne vil have bragt penge op i billedet kan vi tage den meget objektivt..:

kongehuset koster os i snit 220 millioner, plus ekstra 220 millioner henover de sidste par år til istandsættelse:

Lad os antage at med offentlige budgetter at der er lidt overskridelser, så vi er oppe på 300 millioner i snit pr år.

Indtægter:

Eksporten til Japan er pt :

Fødevarer      11,4 mia

Service herunder sø transport: 9 mia

Import fra Japan ca 4 mia

dvs positiv difference på 16 mia.

Kilde: danmarks export råd

Omsætning på tourismen 2006 for hovedstads regionen er lige over 8 mia:

Jeg er ret sikker på de 60% af de tourister kommer for at få lov til at se fairy tale Danmark, med den kongehuset, den lille havfrue, garderne og alle de andre skønne seværdigheder der er opstået af kongehuset igennem tiderne. Men lad os bare antage at de 4 mia er direkte anledt af de gode historie..

dvs. at på to meget simple områder har vi en positiv omsætning på 20 mia imod en direkte udgift på 300 mio, i snit pr år. Så kan vi altid tage eksporten til broder landene, europa, og USA som efter den direkte elendige hollywood film om prinsen der rejser til et andet land for finde sin princesse, gjorde at Danmark rent faktisk kom i de unges bevisthed, og at de på deres European travel valgte at daffe forbi det lille land højt mod nord.

En anden detalje som jeg syntes i skulle tage et kig på er eksporten til australien, new zealand og England fra det blev kendt at forholdet imellem Frederik og Mary.. Overvej lige hvad det ville have kostet at opnå samme resultater som den virale markedsføring gav på det bryllup.

Og så lige til alle dem der gerne vil have det lukket.. Overvej lige hvor hårdt det job det er de har. De styre ikke deres egen tid. De er konstant på i medierne og jeg ville hellere end gerne slippe for det job. For det er ikke altid lige sjovt.. Og for alle de iværksætterer der idag nyder at kan styre deres egen hverdag, well jeg tror ikke i vil befinde jer godt i jobbet.. Så lad dem endelig forsætte med jobbet, så vi kan koncentrerer os om at tjene penge og udnytte effekten af deres besøg til at opbygge mere eksport til glæde for Danmark og os selv.

Hej Brian.

Udmærkede modargumenter, men dokumentation er det vel heller ikke, strengt taget.

citat: " Overvej lige hvor hårdt det job det er de har"

Hmm, svar på det: Kronprins Frederik har beviseligt 60 arbejdsdage på et år...er det hårdt?

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 11:13

Jeps men 60 dage hvor du er på 130% da det ellers har konsekvenser.. Hvor mange af hans opgaver var indenrigs har du statestik for det ?

og ja jeg ved godt det grove tal jeg kom med, men de er faktisk fra den officelle danske statestik.

Jeg kan så fortælle dig at kongehuset direkte hjalp til med at få en ordre i hus til 800 millioner pr år i japan.. Og ja de blev sendt på bestillingsarbejde, og produkterne bliver produceret i DK 100%, hvor mange arbejdspladser vi snakker kan jeg ikke lige give dig, men jeg ved at der er helt sikkert plus på bogen angående kongehuset og størstedelen af dem der gerne vil have afskaffet kongehuset, har ikke været meget udenlands og set effekten af det.

btw Indien og Kina er også vilde med Danske fairy tales, det ved jeg da det er det første de siger når jeg snakker med kunder og leverandører i disse lande og jeg nævner Danmark! Den dag de nævner Pia K,Tongue Tied som det første bliver jeg helt sikkert skandinavier..

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 12:10

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:29

Jesper:

Brian Knudsen:

Jeps men 60 dage hvor du er på 130% da det ellers har konsekvenser.. Hvor mange af hans opgaver var indenrigs har du statestik for det ?

http://www.e-pages.dk/ebskole/228/10

http://ekstrabladet.dk/flash/kongelige/danskekongelige/article1102698.ece

Der står intet om værdien i de artikler og hvad er arbejde , deres arbejde er reelt middage og nogle ferie glæder hvor de viser sig rundt i samfundet

At nogle foreninger kan føle de bliver gået forbi er bestemt ikke planen med deres liv bliver planlagte hvilken værdier de skal fremvise det bestemt ingen ferie og jo ekstrabladet.dk er bestemt ikke dem der beskriver at det faktum hvorfor de lever som de gør at viser de hyggelige middage sejlture til alle danske byer , er for vises at Danmark er et romantisk land med hyggelige værdier

At være i medie søgelys er bestemt ingen ferie og de viser de bedste værdier om det romantiske og hyggelige Danmark

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 4 ud af 8 (75 indlæg)