Jeg hedder Lackshan Sivanesan & er 18 år gammel. Her efter mine eksamener er jeg færdig med grundforløbet på Aalborg Handelsskole. Nu søger jeg så nye udfordringer dog i den virkelige erhvervs verden. Jeg søger derfor læreplads i en virksomhed der har noget med handel at gøre. Jeg er flexibel, engageret og altid frisk på nye udfordringer.
Jeg har sendt mange ansøgninger til butikker i Nordjylland dog uden held, derfor prøver jeg herinde.
Håber der er nogle der er interesseret. Skriv jeres location herinde hvis i mangler en arbejdsminded lærlig, så jeg kan komme forbi med en ansøgning. Helst Nordjylland.
Jeg har selv taget den uddannelse du har taget der, nemlig HG's grundforløb. Min helt klare anbefaling til dig er, hvis du vil noget her i verden, så se og kom videre med det samme. Jeg ved at du med de to år på HG f.eks. kan gå videre til en HH på 2. år, det kunne man ihvertfald da jeg tog det.
Det er ikke for at være lyseslukker, tværtimod kunne det være fedt at tænde et lys der fik dig til at sigte endnu højere :)
Dbh
Mikkel
ps. hold op med at være ulykkelig ... det er alt for lav en alder at være ulykkelig i ;)
Jeg kan ikke tilbyde dig noget, men jeg synes sgu det er friskt af dig at søge herinde! Håber du finder noget. Heldigvis kan du læse HH hvis du nu ikke finder noget, så kan du jo få en god SU.
Jeg har umiddelbart ikke nogen forbindelser til lærepladser, men jeg slutter mig til flokken, der peger mod HHx'en. Den vil løfte dig op på et sjovere niveau, og vil åbne op for bl.a. elevstillinger rundt omkring, som vil være meget mere interessante (synes jeg..) end hvad du kan få af lærlinge-jobs med en HG.
En anden ting: nu er er det jo nærmest tabu at sige at visse grupper af danskere kan være en aaanelse imod folk med andre navne end Nielsen, Jensen eller Jørgensen.. Jeg snakkede med en pige engang på en handelsskole - da jeg selv tog en elevuddannelse i administration - og hun havde et navn, der ikke var dansk-klingende. Hun fik afslag på alle sine ansøgninger til lærlinge-stillinger - indtil hun ændrede sit navn til Louise Nielsen. Derefter kom hun til samtale.. sygt, men sandt. Brug det, hvis du kan.
Kogt sammen: En HG giver dig ikke de bedste kort på den lange bane, plus at finanskrisen sikkert har sat en massiv stopper for ansættelserne til den slags stillinger, da lærlinge og elever er rimelig godt beskyttet kontraktmæssigt, men ikke bidrager maksimalt til virksomhedens indtjening. Konsekvens: Få bliver ansat, hvis der er økonomisk uføre. Tag HHx'en, og få et sjovere liv :-)
Hej Lackshan Sivanesan, Jeg så et program her forleden om en egypter der kom til danmark, også startede han med at kontakte div. hoteller osv. og tilbød dem at arbejde gratis, så var det endelig et Hotel der ansatte ham og han begyndte som Tjener, så blev han overtjener og tilsidst blev han direktør for det hotel, idag sidder han så på Aktiemajoriteten i en hotel gigant som han selv stiftede.
så derfor syntes jeg næsten du skulle prøve at arbejde gratis ihvertfald i et par måneder i enten et hotel eller en butik, også se hvor du kan få den hen derfra.
Kan også kun anbefale HH på det kraftigste - besidder selv en HG, en HH fagpakke samt en matematisk studentereksamen - lidt voldsomt måske, men håber det i de flestes øjne kan ses som et plus :o) så hermed mine varmeste anbefalinger på en HHX ;o)
Hej Lackshan Sivanesan, Jeg så et program her forleden om en egypter der kom til danmark, også startede han med at kontakte div. hoteller osv. og tilbød dem at arbejde gratis, så var det endelig et Hotel der ansatte ham og han begyndte som Tjener, så blev han overtjener og tilsidst blev han direktør for det hotel, idag sidder han så på Aktiemajoriteten i en hotel gigant som han selv stiftede.
så derfor syntes jeg næsten du skulle prøve at arbejde gratis ihvertfald i et par måneder i enten et hotel eller en butik, også se hvor du kan få den hen derfra.
Det program så jeg også, men det var vist i 60'erne han kom til DK ikke?! Det er en rigtig god historie og jeg har faktisk inviteret Enan Galaly som han hedder til at fortælle sin historie i det netværk jeg er medlem af. Hvis alt går i orden håber vi at have et møde med ham ud på efteråret.
Problemet er at hvis man tilbyder at arbejde gratis så vil fagforeningerne være fuldstændig oppe i det røde felt . Plus at man også skal knokle to jobs, hvilket de fleste well... ikke gider (jeg gør i hvert fald ikke)