Im a sucker for simplicity
Helt klart nr. 4
1), 2), 3) ikke de rette associationer. Bedst af de tre er 3)= simplicity
5) blød font spiller ikke sammen med det hårde ord tryksag, imo
6),7),8) CMYK var udgangspunktet for tanken med blomsten. Nu synes jeg den er endt for langt væk, og der er i mit smagsapparat tale om et softwarefirma eller et reklamebureau.. bedst af de tre er 6)
9), 10), 11) stadig samme associationer som førnævnte - nu med en tidstypisk font, som man kan blive træt af. Personligt hader jeg allerede den måde at skrive g og y på :-).. Bedst af de tre er 11). Mest 'corporate' at have bomærket siddende på linje med teksten.
12) 13) 14). Bravia/Sony har ringet - de vil have deres hoppebolde tilbage. Vi er endnu længere fra CMYK udgangspunktet, som jeg ikke mener en virksomhed der hedder Tryksag kan afvige fra. Bedst er 14)
Hvis nu jeg ikke må råbe "SÅ TAG DOG NR. 4!... DET ER ET GENIAAALT LOGO!..."
.. så synes jeg en god kombination ligger i CMYK-blomsten på 5 - sat ned til venstre for fonten i 8 eller 14
(de hurtige kan se at fonten i 8, er den samme som i 4)
ps... jeg er ekstra vild med at, man tør tage de grå krydser med i 4'eren - endsige fået idéen til at gøre det.. Deri består genialiteten synes jeg.
Det ligner et logo der ankommer fra trykkeren.. nu skal det bare skæres.. perfekt - intet mindre