Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Legetøjsbutik

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak lige de svar jeg søgte! :D

Du er en guttermand ;D

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:51

selv tak :D

Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 23:48

Input.

Et godt forsøg på at skabe en legetøjskæde som alternativ til de stor var Morfars Legetøj. Det blev til tre butikker: Vesterbro, Ordrup og Helsingør. Jeg har ikke den fulde historie, men ender der hvor Morfars.dk nu alene har sat sig på fjernstyrede biler. Det endte sandsynligvis der, fordi Gud og hver mand udemærket godt ved, at man tager i Toys R Us eller Fætter BR hvis man skal købe star wars lego til en nevø.. man kan liiige knibe den i BILKA hvis man alligevel er der... Det der solgte bedst hos Morfars blev hurtigt deres fokus på websitet, og på et tidspunkt kaldte de en spade for en spade... og har så sat sig på den del af markedet - og droppet tøjbamser, bondegårdsdyr, LEGO osv, fordi det stod og samlede støv..

Med det prøver jeg at foreslå du lige vurderer markedet en ekstra gang. Er der en særligt legetøjs-niche du kan sætte dig på?.. De fjernstyrede biler blev til et marked nærmest takket være Morfars.. for som jeg har forstået taktikken, så blev de til samlingsstedet for entusiaster - og så begyndte flere og flere at syntes det er sjov at lege med.

Jeg ved Morfars holdt indlæg ved et iværksætter-arrangement for nyligt.. det kan være nogen kan supplere mine brudstykker af historien.

I mens kan du lige overveje denne taktik - måske i lyset af hvad du ved kunderne i Fætter BR godt kunne tænke sig at købe et sted hvor der står eksperter bag disken. Jeg kan ikke komme på noget, men jeg var heller ikke kommet på "fjernstyrede biler", hvis du havde spurgt for 10 år siden.

Tilmeldt 24. Sep 07
Skrevet kl. 17:27

Tak for svar med gode overvejelser . ;)

Jeg søger nogle inventarer der kan bruges til legetøj. Nogle hvor hyldene hele tiden kan justeres højere op og lavere. Så søger jeg også inventarer. hvor den nedre del er hylder, oh den øvre del er der hængsler til at hænge f.eks. figurer eller andre ting og de hængsler skulle gerne kunne placeres mange steder :D

Håber i kan hjælpe.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:48

Det lyder næsten som om du allerrede har sø sat projektet? Har du besluttet dig for at gøre det?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:50

Hakim:
Jeg søger nogle inventarer der kan bruges til legetøj. Nogle hvor hyldene hele tiden kan justeres højere op og lavere. Så søger jeg også inventarer. hvor den nedre del er hylder, oh den øvre del er der hængsler til at hænge f.eks. figurer eller andre ting og de hængsler skulle gerne kunne placeres mange steder :D

Vi har anvendt http://www.mn-interieur.dk/ ,hvor de kan levere noget helt efter dit behov. Du kan jo prøve at kontakte dem og få en pris!

Tilmeldt 24. Sep 07
Skrevet kl. 18:31

Nejnej har ik søsat projektet endnu ;) er kun 17 år gammel :P Kan værre at jeg ændre mening om et års tid.

Men har talt med en masse der har kendskab for den brance osv. Der skulle være gode muligheder :P Prisen iforhold til de store kæder er ikke så stor som man tror. I modsætning til andre brancher.

Jeg er bare meget interreseret, og vil gerne vide hvordan alt hænger sammen osv. Og priserne på alt tilbehør osv.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:40

Hakim:
Nejnej har ik søsat projektet endnu ;) er kun 17 år gammel :P Kan værre at jeg ændre mening om et års tid.

Okay

-

Syntes det er god du laver en masse forarbejde, og undersøger tingene til bunds inden du begiver dig ud i noget.

Hvad ligger avancen på i legetøjsbranchen? I Tøj branchen ligger den omkring 50%.

Hakim:
Prisen iforhold til de store kæder er ikke så stor som man tror. I modsætning til andre brancher.

Det du siger er "at der ikke er så stor prisforskel om man er i en stor kæde eller ikke er " - dette har jeg meget svært ved at tro på - i og med jo stærkere en kæde er - jo mere kan de jo også presse den pågældende leverandør.

I tøj branchen skal der ikke andet end et par butikker til at lave nogle super gode aftaler med leverandørerne. Men hvis man står alene - er det ikke altid de er interesserede!!

Tilmeldt 24. Sep 07
Skrevet kl. 20:42

Revancen er på mærkevarer som f.eks. disney, pokemon osv. er 40-60 %

Mens på "ikke mærkede varer" er den på 50-200% Sikkert højere op, har ikk været i kontakt med alle slags varer endnu :)

Lad os nu tage br og toy sturus, de sælger alle deres egne varer billigt. Mens alle de andre mærkede varer, sælger de ligeså dyrt som de andre eller dyrere. Jeg har sammenlignet br salgspriser med mindst 5-6 forskellige internet butikker og legetøjskæden. Jeg ser ikke den store forskel. :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:44

Hakim:

Revancen er på mærkevarer som f.eks. disney, pokemomn osv. er 40-60 %

Mens på "ikke mærkede varer" er den på 50-200% Sikkert højere op, har ikk været i kontakt med alle slags varer endnu :)

Okay interessant. Jo højere avance jo bedre :)

Men det gi'r jo også sig selv at disney, pokemon mm. har en lang lavere avance - i og med at de har et brand - alle børn kender dem og de vil alle have det!

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)