Ja, jeg er med på at mine fotos ikke er optimale, det skal laves om..... Men har ikke haft mulighed eller tid til at få taget nogen nye med mit nye kamera.... Det kan godt være jeg skal gå helt væk fra den røde farve og vælge noget mere neutralt som matcher billederne? Måske en turkis..... Er helt klar over at der er noget der hedder billedebehandling, arbejder selv meget i Photoshop.... De fleste af billederne du ser på sitet er gamle, og taget med et dårligt kamera og ikke behandlet efterfølgende, de er ligesom sat ind på siden til start for at der skulle være noget indhold..... Jeg er helt med på at de ikke duer når jeg rigtigt kommer igang.... Jeg synes dog ikke om idéen med stock fotos, for det viser jo ikke hvad jeg kan, alle og enhver kan jo lægge stockfotos op på en sideo g kalde sig selv for indretningskonsulent, jegvil helst vise, hvad jeg selv har lavet :) Takker for dit syn på min side og dine vurderinger, det hjælper ufatteligt meget... |
Stine:Hej Lone,
Det lyder som om, du har en spændende hverdag med så interessante brancher - godt for dig :)
Jeg må indrømme, jeg heller ikke bliver tændt af polkaprikkerne, nok mest fordi de overhovedet ikke går i spænd med billederne. En typisk AD'er regel er, at man henter farve til baggrunden fra dominerende billeder på siden, og det synes jeg ikke, at du gør, og hvis du endelig gør, er det kun fra måske eet af dem, som jo kun bliver vist en del af tiden. Du har to valg - enten skal du lave baggrunden om, så den matcher dine billeder (f.eks. en lys pastelfarve, lilla eller anden - evt. med lidt mønster, men ikke nødvendigvis. Et godt design behøver ikke blive kedeligt af at være ensfarvet). Ellers skal du køre stilen helt ud med stærkere farver og som du selv siger lidt "skovturs agtig" (anderledes opstillinger, materialer og farver). Jeg holder helt klart på det første - især fordi den løsning er nemmere og mere langsigtet. Du skal tænke på, at du jo får forskelligartede referencer, som du skal flashe så meget som muligt, og der er en pastel eller mere neutral baggrund altså letter at få det hele til at se godt ud på. Men hvis det andet symboliserer dig, så skal du "go for it" - det skal jo ikke ligne hinanden altsammen, og jeg er klart tilhænger af kreativitet og individualitet. Jeg ville nok bare vælge først at have en side, der tiltaler de fleste og måske lidt ligner andre, og så når du bliver større og får lov til at lave det, du vilkelig har lyst til, så kan du give den gas...
Det blev lidt en lang smørrer :)
Jeg er ikke vild med menulinien. Den er forvirrende, synes jeg med farven, der går ned over bogstaverne. Hvad med en mere enkelt løsning a la vores side www.kidsofluxury.dk. Der er det hvertfald ikke så dominerende. Og igen - jeg ville nok ikke vælge den røde farve, men en mere neutral.
Jeg irriteres også lidt over scrool funktionen i tekstfeltet. Jeg vil hellere sidde og "hakke" mig igennem, end at jeg skal holde musen nede hele vejen igennem. Og så ville det hjælpe på overskueligheden, hvis du delte teksten lidt mere op - gerne med overskrifter i bold.
Jeg er heller ikke helt pjatter med dit logo. Jeg synes, det er lidt for "gammeldags", hvis man tænker på, at begge brancher er ret fremadsynede, så du burde måske vælge en typografi sans serif, altså uden "fødder". Jeg har lige siddet og ledt efter et, og jeg fandt ikke helt det jeg søgte, men noget a la http://www.nitrobogen.dk/shop/frontpage.html - evt. med små versaler i stedet.
Det er en rigtig god idé at lave sitet, så det forholder sig til skærmbilledet. Det er lækkert, man ikke skal scroole op og ned. Det eneste irriterende er som sagt tekstfeltet. Jeg ville nok droppe den, beskrive det kortere og tage det uddybende under "om firmaet". Så kunne du sikkert også gøre teksten dynamisk og mere søgeordsvenlig. Det er alligevel de færreste, der gider sidde og læse så meget, med mindre de er interesserede, og så vil de også gerne dykke ned i siderne, men det kræver, at man fanger dem med få, præcise og lækre sætninger på forsiden - og billeder!
Det var vist alt herfra. Jeg håber, du kan bruge noget af det til noget.
Held og lykke.
Mvh Stine, Creative Director www.kidsofluxury.dk
Hej Stine, tak for din grundige og brugbare gennemgang af sitet :)
Ja, jeg overvejer ligenu at bruge en turkis farve som gennemgående farve istedet for den røde, idet mine billeder har meget lidt rødt i sig, kunne det være bedre?
Logo skal også laves om..... det står på min to-do liste.... :)
Og tekstfeltet er som sagt ved at blive lavet om...
Det er dejligt med så meget brugbart kritik, for man sidder og stirrer sig blind på det hele, når man arbejder alene med det....