Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har endnu engang lavet min firmaside om, var ikke tilfreds.... Hvad synes I?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal snart op til mit 4. semester eksamensprojekt på Multimediedesigner uddannelsen, hvor jeg laver mit firmasite...

Og har nu lavet det om for 3. gang og ville gerne have lidt feedback på det.....

Sitet er målretttet private kunder i København der søger indretningshjælp.

Er uddannet boligstylist og er lige gået igang med uddannelsen til indretningskonsulent.

Med tiden skal der nogen lidt flottere billeder på og jeg skal have lavet nogen flere og bedre videoer.

Nyhedsbrevs funktionene har jeg ikke fået lavet endnu og jeg mangler lige at finde ud af hvordan jeg får bloggen til at åbne i et nyt vindue så man ikke kommer væk fra min hovedside, men menuen er lavet i flash, men data bliver hentet ind via xml.

Tekstboksen er også lavet i flash, men blive rogså hentet ind dynamisk via xml filer.

Det hele er sat ind på html sider, stylet via CSS.

Nå her er adressen:

http://soederberg-indretning.dk/NytFirmaSite

 

Jeg er selv en smule ked af at siderne ligesom hopper lidt rigeligt når man navigerer rundt på sitet, men har ikke endnu fundet ud af om og hvad jeg kan gøre ved det.

Men lad mig høre hvad i synes?

Er den hot eller not?

Fra København
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mine øjne kan ikke lide baggrunden med de hvide prikker. Især ikke i 1900x1200, hvor der virkelig er meget baggrund at se.

Ellers er det en udmærket side.

/Caspar

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må give Casper ret, jeg bliver også lidt skræmt af polkaprikker, på en mindre skærm vil den nok tage sig bedre ud.

Resten af siden ser ellers fin ud, er der nogen særlig grund til at prikkerne skal fylde så meget? (så som at du regner med at mange besøgende fra folk med netbook, eller anden lille skærm.)

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det kan godt være at baggrunden er lidt heftig, det var ment som at skulle ligne en voksdug hehe..... men det er heldigvis lynhurtigt at lave om........ hvad ville i synes der kunne tage sig bedre ud?

Måske det er fordi jeg selv sidder og arbejder ved en bærbar at det ikke er så voldsomt herfra :)

Men tak for jeres feedback.... :)

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, synes faktisk det er ret fedt med polkaen, men nu har jeg også en lille skærm. Det er noget i den retning jeg forventer, af en indretningsarkitekt med kant. Om man så kan li´ det eller ej, er en anden sag. Men kan man li´ det, kan man sikkert også li´ din stil, siger meget mere om dig end et kedeligt "sikkert" design. Kan også godt li´ effekten når jeg kører hen over menubaren. 

Dine foto-valg forstår jeg til gengæld ikke. Det med de to hunde, har hverken noget med mediedesign eller indretning at gøre, det samme gælder for fotoet af vindueskarmen. Du har da forhåbentligt lidt mere kreative løsninger at vise. (Synes det med den gamle telefon og sparekatten er ok, fordi begge dele er noget, jeg ikke selv ville kunne finde.)

Helt overordnet ville jeg nok også overveje at lave ét site pr firma. At sælge to så forskellige ydelser virker på mig som om, at du ikke er dygtig nok til at kunne leve af hverken det ene eller andet, og derfor laver begge dele, dvs. at jeg hos dig kun får noget halvfedt, uanset om jeg har brug for design eller indretning. Hvad der forhåbentligt ikke er tilfældet ;-)

Teksten ville jeg også kigge på, i hvert fald senere - din skrivestil er meget hakkende, urytmisk, og det hæmmer læsevenligheden.

God dag

chr

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian, tak for dine kommentarer...

Er helt med på at billederne godt kunne trænge til en udskiftning, det kom jeg  jo selv ind på i mit første indlæg :)

Har lige investeret i et nyt spejlreflekskamera, men mangler at få taget nogen fede/flotte billeder af hele indretninger.

Måske du har ret i at jeg ikke skal blande mine 2 kompetencer.... måske jeg skulle lave et andet site for mmd og beholde dette her som mit indretningsite..... den tænker jeg lige over....

 

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har jo 2 domæner, så jeg vil også sige at det vil være en god idé at dele det op i 2 sites.

Flash-scrolleren til tekstindholdet, er jeg ikke vild med, da jeg ikke kan kan bruge scroll hjulet på min mus i den.

Baggrunden er som en rød klud, den håber jeg du vil skifte ud med noget andet.

Mvh
Brian

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Fra Kbh. S.
Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes ideen med polkastriberne er fed!, men jeg synes også at de tager blikket væk fra indholdet hele tiden. Måske hvid du kunne nøjes med kun at have dem i siderne, og dit indhold gik helt til bunden med hvidt uanset om man scrollede eller ej. :)

Og så til dine fotos... Flotte fotos er bare halvdelen af designet! Og jeg synes du har mange fotos, som ikke hører hjemme på dit site, hvor motivet ikke matcher dit tekstindhold. Væk med dem. Husk iøvrigt at der også findes billedbehandling efter du har taget et flot foto. ;)

Derimod vil jeg råde dig til at købe nogle flotte fotos på iStock eller lignende, som passer sammen i stilen og som er med til at understøtte dit budskab. Jeg tror det vil være penge godt givet ud, som vil samle helhedsindtrykket på dit site, og så kan du jo løbende skifte dem ud med dine egne creationer, hvis du ønsker...

Jeg synes den collage, som du har under priser med de "blå ting" passer godt ind på dit site.
jeg synes ikke der er nogen grund til at billederne på siderne fader ind og ud og viser flere billeder. Kun hvis det er vigtigt for folk at kunne se flere billedeksempler, skal du vise flere, men på f.eks. siden med priser, synes jeg bare du skal have ét billede. Det vil også gøre siden mere genkendelig, hvis nogen, vil ind og kigge igen...

God fornøjelse... :)

Fra Århus
Tilmeldt 27. May 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone,

Det lyder som om, du har en spændende hverdag med så interessante brancher - godt for dig :)

Jeg må indrømme, jeg heller ikke bliver tændt af polkaprikkerne, nok mest fordi de overhovedet ikke går i spænd med billederne. En typisk AD'er regel er, at man henter farve til baggrunden fra dominerende billeder på siden, og det synes jeg ikke, at du gør, og hvis du endelig gør, er det kun fra måske eet af dem, som jo kun bliver vist en del af tiden. Du har to valg - enten skal du lave baggrunden om, så den matcher dine billeder (f.eks. en lys pastelfarve, lilla eller anden - evt. med lidt mønster, men ikke nødvendigvis. Et godt design behøver ikke blive kedeligt af at være ensfarvet). Ellers skal du køre stilen helt ud med stærkere farver og som du selv siger lidt "skovturs agtig" (anderledes opstillinger, materialer og farver). Jeg holder helt klart på det første - især fordi den løsning er nemmere og mere langsigtet. Du skal tænke på, at du jo får forskelligartede referencer, som du skal flashe så meget som muligt, og der er en pastel eller mere neutral baggrund altså letter at få det hele til at se godt ud på. Men hvis det andet symboliserer dig, så skal du "go for it" - det skal jo ikke ligne hinanden altsammen, og jeg er klart tilhænger af kreativitet og individualitet. Jeg ville nok bare vælge først at have en side, der tiltaler de fleste og måske lidt ligner andre, og så når du bliver større og får lov til at lave det, du vilkelig har lyst til, så kan du give den gas...

Det blev lidt en lang smørrer :)

Jeg er ikke vild med menulinien. Den er forvirrende, synes jeg med farven, der går ned over bogstaverne. Hvad med en mere enkelt løsning a la vores side www.kidsofluxury.dk. Der er det hvertfald ikke så dominerende. Og igen - jeg ville nok ikke vælge den røde farve, men en mere neutral.

Jeg irriteres også lidt over scrool funktionen i tekstfeltet. Jeg vil hellere sidde og "hakke" mig igennem, end at jeg skal holde musen nede hele vejen igennem. Og så ville det hjælpe på overskueligheden, hvis du delte teksten lidt mere op - gerne med overskrifter i bold.

Jeg er heller ikke helt pjatter med dit logo. Jeg synes, det er lidt for "gammeldags", hvis man tænker på, at begge brancher er ret fremadsynede, så du burde måske vælge en typografi sans serif, altså uden "fødder". Jeg har lige siddet og ledt efter et, og jeg fandt ikke helt det jeg søgte, men noget a la http://www.nitrobogen.dk/shop/frontpage.html - evt. med små versaler i stedet.

Det er en rigtig god idé at lave sitet, så det forholder sig til skærmbilledet. Det er lækkert, man ikke skal scroole op og ned. Det eneste irriterende er som sagt tekstfeltet. Jeg ville nok droppe den, beskrive det kortere og tage det uddybende under "om firmaet". Så kunne du sikkert også gøre teksten dynamisk og mere søgeordsvenlig. Det er alligevel de færreste, der gider sidde og læse så meget, med mindre de er interesserede, og så vil de også gerne dykke ned i siderne, men det kræver, at man fanger dem med få, præcise og lækre sætninger på forsiden - og billeder!

Det var vist alt herfra. Jeg håber, du kan bruge noget af det til noget.

Held og lykke.

Mvh Stine, Creative Director www.kidsofluxury.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

ComputerLab:

Du har jo 2 domæner, så jeg vil også sige at det vil være en god idé at dele det op i 2 sites.

Flash-scrolleren til tekstindholdet, er jeg ikke vild med, da jeg ikke kan kan bruge scroll hjulet på min mus i den.

Baggrunden er som en rød klud, den håber jeg du vil skifte ud med noget andet.

Mvh
Brian

Jepsen har 2 domæner, men tænkte lidt jeg ville køre mit firma, hvor jeg tilbød begge ydelser og tænkte derfor at det ville være smartest med en side, men kan godt se det forvirrer mere end det gavner.... har nu fjernet alt hvad der har med Multimedie at gøre....

Jeg har ligeldes fundet fejlen ved scrolleren, og er ved at lave det om så man kan bruge musehjulet til at scrolle med :)

Ja, jeg overvejer en anden baggrund, men ligenu er som sagt scrolleren der lige skal laves om, tak for din vurdering....

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)