Hej alle,
Jeg har tidligere skrevet herinde, da vi har lidt problemer med firmaet - eller hvordan jeg nu skal sige det.
Firmaet står i mit navn - jeg er SU-modtager, har job ved siden af, og har derfor ikke særlig meget tilbage af mit fribeløb.
Vi snakker derfor om, at ændre firmaet, så det står i min kærestes navn. Han er egentlig ligeså meget en del af det, som jeg er, så på den måde, ser jeg det egentlig ikke som snyd.
Vi har indtil videre ikke lavet forskudsopgørelse, da vi ikke regnede med det store overskud.
Min kæreste er fuldtidsansat. Hvilke konsekvenser vil det have for ham, hvis firmaet står i hans navn i stedet for mit?
Der er selvfølgelig muligheder for, at lade firmaet stå i mit navn, få det under VSO og spare pengene op i firmaet.. Men - det er jo nu vi har brug for pengene - nu hvor jeg stadig er på SU, og derfor ville det være rigtig rart at kunne få glæde af overskuddet allerede nu.
Håber I vil komme med lidt inputs :-) |
Hvorfor udbetaler du ikke noget løn til din kæreste og dermed opnår fradrag for den udbetaling. Dermed vil virksomhedens overskud blive reduceret og du vil kunne holde dig under fribeløbet. Alternativt er at anvende VSO som du selv er inde på.