Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AidOnline, kan komme til at koste virksomheder dyrt

Side 18 ud af 60 (598 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Dyrebilen.dk:

Lyder det absurdt?

Mere absurdt end jeres?

/Michael

 

Vil du høre hvad der er absurd? At jeg har betalt for at få mit banner vist x antal gange på et website - og at dette banner så erstattes med en reklame for telia! Det er sgu da absurd at mine reklamepenge skal gå til det - For der var rent faktisk folk der klikkede fra pågældende website over på min side... Det kan de ikke, når de ikke kan se min reklame...

Derfor er jeg glad for at der er nogen der går i selvsving og får lavet et modtræk - Jeg skal være den første til at installere koden på mine kataloger, blogs og andet, og jeg sender gerne aidonline brugere videre til Tubgirl (prøv at google hende;))

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Dyrebilen.dk:

Godaften og godnat

Jeg synes det er utroligt usympatisk at nogle i den grad kan gå i selvsving over dette tiltag fra aidonline, nogen tilsyneladene med ønsket om at skade sine besøgende med diverse vira. Såfremt man ikke har den ønskede opførsel og klapper i begejstring over webfolkets selvproklamerede genialitet så må vi, - den almindelige pøbel- , tage til takke med underlødige sider der er lavet af nogle fjolser der vægter indholdet højere end reklamer. Stakkels stakkels os.

Hvis der er nogle af deltagerne i denne tråd der oprigtigt kan fortælle at de ikke zapper væk fra TV-reklamer eller går på toilettet, sætter kaffe over m.v. - så lad mig det vide. Jeg tror listen bliver kort. Må jeg så på TV-annoncørernes vegne spørge hvad i helvede i bilder jer ind? I skal fandme ikke amme jeres spædbørn eller hive Mormor op fra badeværelsesgulvet mens jeg viser hvordan CillitBang revolutionerer jeres hverdag.

Mændene i denne tråd, - jeg går ikke ind for ligestilling fordi jeg efter denne tråd følte mig forpligtiget til at se Statsministeriets reklame vedr. tronfølgeloven - kan af mig få tilsendt ét stk. bomuldstråd af ønsket længde til at binde stramt om en vis del, så at ingen, absolut ingen, går ud og tisser i halvlegen. Sker det, -og det håber jeg ikke for jer-, så vil der ikke længere blive vist fodboldkampe, - så må verdensmesterskabet i hønsestrik få sendetiden. Så kan i lære det!

Lyder det absurdt?

Mere absurdt end jeres?

/Michael

Jamen, godnat med dig da. Du skal da vist have et par ekstra timer på øjet. Og i øvrigt ser jeg masser af reklamer, så tilføj du bare mig til listen...

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ih, det er altid en gevinst som læser af Amino, når de store SEO-drenge hidser sig op! :-) 
Og hidset sig op, har de fandeme :-)

Må jeg stille et teknisk spørgsmål - hvis AidOnline i morgen proklamerede, at i fremtiden vil 100% af omsætningen, gå til godtgørende formål, ville vi så have samme polymik? Altså - er problemet, at de tjener penge, eller at de bytter bannere ud?
Jeg kan godt følge jer alle sammen i tyveri-aspektet, men adblockers har været her i årevis og ingen tør rigtigt fucke med brugerne af dem - er den store modvilje mod dette projekt, fordi det henvender sig til en anden målgruppe - eller fordi bagmændene modsat eksempelvis Mozilla tjener penge på produktet? Eller begge dele?
Der er masser i denne tråd, der har trukket på skuldrene af AdBlock og fordømt AidOnline. Det er ikke super konsistent. Om en bruger nægter at se reklamer overhovedet, eller gerne vil se reklamer, der (blandt andet) støtter et godt formål, er vel teknisk set blot en smagsag. Hvorfor er det ene acceptabelt, når det andet ikke er? 

Ja, jeg spørger fandeme bare! :-)

 

- Og hvis I, i løbet af natten skulle få brug for en tegning, så giv et pip - så vil jeg se, om jeg kan finde tiden til det. Ikke fordi jeg har tændt faklen, i samme omfang, som jer andre, men det er altid sjovt at være med til collabortions om at få ting op og stå klokken 3 om natten :-)

(Og mens I pudser Amino's annoncerings-glorie, så er det da i øvrigt dejligt at se Amino tjene penge på et banner for e-mærket, som ellers får lidt på røflen af debatørene herinde. Altså - jeg er sgu ligeglad, men jeg synes bare det er sjovt, i lige denne tråd).

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Omregn valuta på farten med denne smarte valutaomregner. Det er helt gratis og virker med live valutakurser.

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da helt fast der er kommet gang i denne tråd mens jeg har været ude af huset, dejligt! :)

Jeg har nu læst hele tråden igennem, og vil da lige give en hjælpende hånd til de gamle og unge fjolser der vil være oppe i nat for at lave et script der blokere AidOnline og ligende programmer ;)

På hjem vejen kom jeg til at tænke på at AidOnline til firefox blive sendt ud i xpi format, som jo kan udpakkes, så det gjorder jeg. AidOnline er som tidligere skrevet baseret på AdBlocker og derfor Open Source.

Så efter en gennemgang af koden, så er jeg kommet frem til følgende muligheder for at fange programmet;

Søge efter <script> tags med style="display: none;", er den metode bold.dk bruger. (Virker kun hvis du benytter javascript til at vise dine reklamer, f.eks. Google AdSense).

Søge efter <script> tags med en src indholder et domæne fra listen programmet henter fra http://aofilters.s3.amazonaws.com/ff_filter_white.txt

En kombination ville helt klart være at fortrække.

Det idelle ville nok være en polymorphing kode smidt i en eval, så den bliver en del svære for selve AidOnline og ligende programmer at blokere ;)

Men god arbejdslyst til de gamle og unge fjolser ;)

Nu vil jeg hoppe seng, godnat :)

Mads Madsen

Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

@lone

 

Hvis de imorgen ændrede koncept ville jeg stadig have problem med dem, jeg har et stort problem med adblokkers for folk bruger dem uden at forstå konsekvensen for websitet

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnie Gasseholm:

@lone

Hvis de imorgen ændrede koncept ville jeg stadig have problem med dem, jeg har et stort problem med adblokkers for folk bruger dem uden at forstå konsekvensen for websitet

Okay - men hvorfor involverer natteroderi-websitet så ikke også en generel spænden ben for AdBlockers? 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnie Gasseholm:

@lone

Hvis de imorgen ændrede koncept ville jeg stadig have problem med dem, jeg har et stort problem med adblokkers for folk bruger dem uden at forstå konsekvensen for websitet

Okay - men hvorfor involverer natteroderi-websitet så ikke også en generel spænden ben for AdBlockers? 

 

 

EDIT: Jeg ved ikke, hvordan dobbeltpostingen skete. Måske rystede jeg på hånden, da jeg klikkede "send" :-)

Fra København V
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone S. Hansen:
Okay - men hvorfor involverer natteroderi-websitet så ikke også en generel spænden ben for AdBlockers? 

Hej Lone. :-)

Det kommer temmeligt sikkert også til at have den side-effekt, da Aid Online netop er baseret på de føromtalte adblockers. Så hvad end de finder på til AidOnline vil også detecte og reagere på Adblock+ og hvad de nu ellers hedder.

~Allan Noer

Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jo være det også gør det.

 

Men forskellen er at hvis 1 mil danskere får mail med at de kan støtte nødhjælp uden at betale så det sgu være end hvis 1 mil danskere får en adblokker reklame

Side 18 ud af 60 (598 indlæg)