Hej Lasse,
først og fremmest mange tak for din ordre. Dernæst skal der lyde uvurderlig tak for dine rettelser. Det er pænt af dig, at tage dig tid til den slags!
Jeg er helt rookie i teknologien bag min webshop, men jeg skal forsøge at besvare dine kritikpunkter, så godt jeg kan, om ikke andet ud fra ideerne bag.
Hvis der er footprints i koden er den gemt længere af vejen end jeg gider grave kl. 3 lørdag nat, så: Hvilken shopløsning bruger du? Magento?
Jeg ved ikke hvad footprints er, men min shopløsning er en hosted basic shop fra Wannafind.
Din "Tak for ordren" side, kan du udnytte meget bedre. Hvis det ikke allerede er i det system du bruger, vil jeg foreslå, at du får udviklet et modul, der lister en række relaterede produkter. Tak for ordren og stil forslag til andre relevante produkter: Smed mens hjernet er varmt.
Rigtig god iagttagelse. Jeg har rettet lidt i teksten efter dine specifikationer. Jeg tror ikke det er muligt at indlægge relaterede produkter i selve bekræftelsen, men alternativt kan jeg udforme tilbud i tekstform.
Gå med aviser, vask trapper, eller tag et SU-lån... Whatever! Få ovennævnte udviklet og brug lidt slanter på til tilføjelse af flere betalingsmuligheder: Konverteringsraten kommer til at lide ellers.
Jeg er enig i at alle betalingsmuligheder i verden er det bedste. Min shop er dog kun 2 måneder gammel, og jeg syntes, at det var et stort skridt at få det på overhovedet. Inden jeg en dag går world wide, er jeg af den opfattelse, at dankort er nok? Hvad efterspørger du da helt konkret?
Teksten i ordrebekræftelsen er alt for lille. Vær helt klar i spyttet: Skal kunden ikke skrive sit ordrenummer i kommentarfeltet på overførslen? Ellers får du svært ved at identificere betalinger. Lettere kritisk når du får 5 forskellige bestillinger af forskellige produkter, men med samme ordrebeløb. Jeg har påført min overførsel "#67 Lasse Heindorff".
Igen har du helt ret og jeg har ændret teksten! Men hvad mener du med at teksten er for lille?
Arbejd med produktbeskrivelserne. Du udvælger produkter, som du selv synes om. Hvorfor tiltaler de dig? Skriv levende om det. Er materialet lækkert? Hvordan føles det?
Jan Winum (Online PR) ville råde dig til at være nærværende i din kommunikation. Jeg har hermed gjort det samme.
Konvertering: Indarbejd bedre Call To Action. Knapperne "Læg i indkøbskurv" og "Gå til indkøbskurv" kræver at den (måske) kommende kunde skal sætte minimum to neuroner i sving. Det er mindst en neuron for meget. Kunden skal ikke være et sekund i tvivl om, hvad han/hun skal trykke på for at komme videre med det vons.
Sidste punkt er allerede ændret efter dine forslag - de to første vil jeg se på løbende. Du har fuldstændig ret i, at det kan gøres bedre.
Konverterings og SEO-wise: En "Produktspecifikation" punktliste i toppen af produktbeskrivelserne ville gavne. Fakta er fine og punktlister er super nemme at skimme.
Den del vil jeg se på! Du har ret!!
Få produktnavn og modelnummer etc. med i brødteksten. Eksempel på et fint ur, hvor produkt- og modelnummeret bør flettes ind i brødteksten: Ingersoll Alamo II IN1300KBMB (Alarmo = Alamo?).
Flet relevante nøgleord med i produktbeskrivelserne, hvor det virker naturligt (læs: skriv, så det virker naturligt).
Dette illustrerer en verden hvor jeg ikke forstår ret meget endnu. Først kan jeg svare på, at Alamo ikke er en fejl - det er modellens navn. Grunden til at det er en god idé, at det søgemaskineoptimeringsmæssigt eller hvad??
Smid et ordinært sitemap på siden: Brug det til at linke strategisk til dine produkter - her er god mulighed for at få nøgleord flettet med i ankerteksten på links til produkterne.
Her må jeg ydmygt bede om yderligere oplysninger. Jeg forstår ikke, hvad du mener! 
Har du et autorespondersystem? Ryger der eksempelvis automatisk e-mails afsted som opfølgning på ordrer bestilt med betalingsform "bankoverførsel"? Har du defineret en klar opfølgningsprocesn for den slags ordrer?
Hvad er din strategi i forhold til e-mail marketing og håndtering af lead-/kundedatabasen?
Angående dine spørgsmål så kommer den automatiske ordrebekræftelsesmail uanset om man betaler med dankort eller kontooverførsel.
Ydermere er der ikke en nyhedsbrevfunktion i den shopløsning jeg har, så det er ikke et område jeg har beskæftiget mig med endnu.
Mange tak for dine fantastiske iagttagelser.
Jeg håber, og ser frem mod, yderligere korrespondence!