Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kritiser www.skrams.dk

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Man SKAL heller ikke oprette en bruger, man kan godt nøjes med at indtaste adresseoplysninger osv.

At jeg kun tager imod dankort er et spørgsmål om økonomi. Jeg er som sagt ung iværksætter og må trække i SU'en hver eneste gang jeg gør noget.. Crying haha.

Telefonnummer er ikke absolut nødvendigt, men jeg kan give en god service på baggrund af det, men jeg vil da tage til overvejelse at fjerne det.

Fra København
Tilmeldt 25. May 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 01:28

Jeg synes også det er en rigtig fed side! Den kan du godt være stolt af, og er bestemt en jeg godt kunne finde på at købe noget fra hvis jeg manglede sådan noget :)

Modtag tidsbestillinger på din hjemmeside med Zapla - bookingsystemet virker på alle hjemmesider og tilpasser sig automatisk dit design.

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 04:05

Lækker shop, Rasmus. Kudos!

Hvis der er footprints i koden er den gemt længere af vejen end jeg gider grave kl. 3 lørdag nat, så: Hvilken shopløsning bruger du? Magento?

Jeg har lagt en reel ordre ind på en sort kortholder plus en testordre, der er magen til den reelle ordre. Testordren smed jeg ind, så jeg kunne gennemgå din købsproces igen. Slet bare den.

Du har en fejl, som du bør rette pronto

• Forsendelsesgebyret (maxibrev 20 kr.) blev  tilføjet totalprisen på "Bekræft" siden i bestillingsprocessen (side 3). Ordren inklusiv forsendelse blev 199 kr.
  • I ordrebekræftelsen systemet sendte pr. e-mail var forsendelsesgebyret ikke med. Jeg valgte at betale via bankoverførsel, så det er lidt kritisk.

Side 3:

Ordrebekræftelsen:

Måske det bare er en variabel i din "ordrebekræftelse" e-mail template der er skrevet forkert? Jeg har overført 199 kr.

Lidt feedback:

• Din "Tak for ordren" side, kan du udnytte meget bedre. Hvis der ikke findes noget lignende i det system du bruger, vil jeg foreslå, at du får udviklet et modul, der lister en række relaterede produkter. Tak for ordren og stil forslag til andre relevante produkter. Smed mens hjernet er varmt.
  • Gå med aviser, vask trapper, eller tag et SU-lån... Whatever! Få ovennævnte udviklet og brug lidt slanter på at få tilføjet flere betalingsmuligheder.
  • Teksten i ordrebekræftelsen er alt for lille. Vær helt klar i spyttet: Skal kunden ikke skrive sit ordrenummer i kommentarfeltet på overførslen? Ellers får du svært ved at identificere betalinger. Lettere kritisk når du får 5 forskellige bestillinger af forskellige produkter, men med samme ordrebeløb. Jeg har påført min overførsel "#67 Lasse Heindorff".
  • Arbejd med produktbeskrivelserne. Du udvælger produkter, som du selv synes om. Hvorfor tiltaler de dig? Skriv levende om det. Er materialet lækkert? Hvordan føles det? 
  • Jan Winum (Online PR) ville råde dig til at være nærværende i din kommunikation. Jeg har hermed gjort det samme.
  • Konvertering: Indarbejd bedre Call To Action. Knapperne "Læg i indkøbskurv" og "Gå til indkøbskurv" kræver at den (måske) kommende kunde skal sætte minimum to neuroner i sving. Det er mindst en neuron for meget. Kunden skal ikke være et sekund i tvivl om, hvad han/hun skal trykke på for at komme videre med det vons.
  • Konverterings og SEO-wise: En "Produktspecifikation" punktliste i toppen af produktbeskrivelserne ville gavne. Fakta er fine og punktlister er super nemme at skimme.
  • Få produktnavn og modelnummer etc. med i brødteksten. Eksempel på et fint ur, hvor produktnavn og modelnummeret bør flettes ind i brødteksten: Ingersoll Alamo II IN1300KBMB (Alarmo = Alamo?).
  • Flet relevante nøgleord med i produktbeskrivelserne, hvor det virker naturligt (læs: skriv, så sproget flyder).
  • Smid et ordinært sitemap på siden: Brug det til at linke strategisk til dine produkter - her er god mulighed for at få nøgleord flettet med i ankertekstenlinks til produkterne.

Spørgsmål:

• Har du et autorespondersystem? Ryger der eksempelvis automatisk e-mails afsted som opfølgning på ordrer bestilt med betalingsform "bankoverførsel"? Har du defineret en klar opfølgningsprocesn for den slags ordrer?
  • Hvad er din strategi i forhold til e-mail marketing og håndtering af lead-/kundedatabasen?

Nå, sengetid...

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Skrevet kl. 04:05

Lækker shop, Rasmus. Kudos!

Hvis der er footprints i koden er den gemt længere af vejen end jeg gider grave kl. 3 lørdag nat, så: Hvilken shopløsning bruger du? Magento?

Jeg har lagt en reel ordre ind på en sort kortholder plus en testordre, der er magen til den reelle ordre. Testordren smed jeg ind, så jeg kunne gennemgå din købsproces igen. Slet bare den.

Du har en fejl, som du bør rette pronto

• Forsendelsesgebyret (maxibrev 20 kr.) blev  tilføjet totalprisen på "Bekræft" siden i bestillingsprocessen (side 3). Ordren inklusiv forsendelse blev 199 kr.
  • I ordrebekræftelsen systemet sendte pr. e-mail var forsendelsesgebyret ikke med. Jeg valgte at betale via bankoverførsel, så det er lidt kritisk.

Side 3:

Ordrebekræftelsen:

Måske det bare er en variabel i din "ordrebekræftelse" e-mail template der er skrevet forkert? Jeg har overført 199 kr.

Lidt feedback:

• Din "Tak for ordren" side, kan du udnytte meget bedre. Hvis det ikke allerede er i det system du bruger, vil jeg foreslå, at du får udviklet et modul, der lister en række relaterede produkter.  Tak for ordren og stil forslag til andre relevante produkter: Smed mens hjernet er varmt.
  • Gå med aviser, vask trapper, eller tag et SU-lån... Whatever! Få ovennævnte udviklet og brug lidt slanter på til tilføjelse af flere betalingsmuligheder: Konverteringsraten kommer til at lide ellers.
  • Teksten i ordrebekræftelsen er alt for lille. Vær helt klar i spyttet: Skal kunden ikke skrive sit ordrenummer i kommentarfeltet på overførslen? Ellers får du svært ved at identificere betalinger. Lettere kritisk når du får 5 forskellige bestillinger af forskellige produkter, men med samme ordrebeløb. Jeg har påført min overførsel "#67 Lasse Heindorff".
  • Arbejd med produktbeskrivelserne. Du udvælger produkter, som du selv synes om. Hvorfor tiltaler de dig? Skriv levende om det. Er materialet lækkert? Hvordan føles det? 
  • Jan Winum (Online PR) ville råde dig til at være nærværende i din kommunikation. Jeg har hermed gjort det samme.
  • Konvertering: Indarbejd bedre Call To Action. Knapperne "Læg i indkøbskurv" og "Gå til indkøbskurv" kræver at den (måske) kommende kunde skal sætte minimum to neuroner i sving. Det er mindst en neuron for meget. Kunden skal ikke være et sekund i tvivl om, hvad han/hun skal trykke på for at komme videre med det vons.
  • Konverterings og SEO-wise: En "Produktspecifikation" punktliste i toppen af produktbeskrivelserne ville gavne. Fakta er fine og punktlister er super nemme at skimme.
  • Få produktnavn og modelnummer etc. med i brødteksten. Eksempel på et fint ur, hvor produkt- og modelnummeret bør flettes ind i brødteksten: Ingersoll Alamo II IN1300KBMB (Alarmo = Alamo?).
  • Flet relevante nøgleord med i produktbeskrivelserne, hvor det virker naturligt (læs: skriv, så det virker naturligt).
  • Smid et ordinært sitemap på siden: Brug det til at linke strategisk til dine produkter - her er god mulighed for at få nøgleord flettet med i ankerteksten på links til produkterne.

Spørgsmål:

• Har du et autorespondersystem? Ryger der eksempelvis automatisk e-mails afsted som opfølgning på ordrer bestilt med betalingsform "bankoverførsel"? Har du defineret en klar opfølgningsprocesn for den slags ordrer?
  • Hvad er din strategi i forhold til e-mail marketing og håndtering af lead-/kundedatabasen?
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Skrevet kl. 04:14

Amino er tilsyneladende lettere buggy: "Ret indlæg" retter ikke, men opretter i stedet et nyt.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:35

Hej Lasse,

først og fremmest mange tak for din ordre. Dernæst skal der lyde uvurderlig tak for dine rettelser. Det er pænt af dig, at tage dig tid til den slags!

Jeg er helt rookie i teknologien bag min webshop, men jeg skal forsøge at besvare dine kritikpunkter, så godt jeg kan, om ikke andet ud fra ideerne bag.

Lasse H. Kristiansen:

Jeg ved ikke hvad footprints er, men min shopløsning er en hosted basic shop fra Wannafind.

Lasse H. Kristiansen:
Din "Tak for ordren" side, kan du udnytte meget bedre. Hvis det ikke allerede er i det system du bruger, vil jeg foreslå, at du får udviklet et modul, der lister en række relaterede produkter.  Tak for ordren og stil forslag til andre relevante produkter: Smed mens hjernet er varmt.

Rigtig god iagttagelse. Jeg har rettet lidt i teksten efter dine specifikationer. Jeg tror ikke det er muligt at indlægge relaterede produkter i selve bekræftelsen, men alternativt kan jeg udforme tilbud i tekstform.

Lasse H. Kristiansen:
  • Gå med aviser, vask trapper, eller tag et SU-lån... Whatever! Få ovennævnte udviklet og brug lidt slanter på til tilføjelse af flere betalingsmuligheder: Konverteringsraten kommer til at lide ellers.
  • Jeg er enig i at alle betalingsmuligheder i verden er det bedste. Min shop er dog kun 2 måneder gammel, og jeg syntes, at det var et stort skridt at få det på overhovedet. Inden jeg en dag går world wide, er jeg af den opfattelse, at dankort er nok? Hvad efterspørger du da helt konkret?

Lasse H. Kristiansen:
    Teksten i ordrebekræftelsen er alt for lille. Vær helt klar i spyttet: Skal kunden ikke skrive sit ordrenummer i kommentarfeltet på overførslen? Ellers får du svært ved at identificere betalinger. Lettere kritisk når du får 5 forskellige bestillinger af forskellige produkter, men med samme ordrebeløb. Jeg har påført min overførsel "#67 Lasse Heindorff".

Igen har du helt ret og jeg har ændret teksten! Men hvad mener du med at teksten er for lille?

Lasse H. Kristiansen:
  • Sidste punkt er allerede ændret efter dine forslag - de to første vil jeg se på løbende. Du har fuldstændig ret i, at det kan gøres bedre.

Lasse H. Kristiansen:
    Konverterings og SEO-wise: En "Produktspecifikation" punktliste i toppen af produktbeskrivelserne ville gavne. Fakta er fine og punktlister er super nemme at skimme.

Den del vil jeg se på! Du har ret!!

Lasse H. Kristiansen:
  • Få produktnavn og modelnummer etc. med i brødteksten. Eksempel på et fint ur, hvor produkt- og modelnummeret bør flettes ind i brødteksten: Ingersoll Alamo II IN1300KBMB (Alarmo = Alamo?).
  • Flet relevante nøgleord med i produktbeskrivelserne, hvor det virker naturligt (læs: skriv, så det virker naturligt).
  • Dette illustrerer en verden hvor jeg ikke forstår ret meget endnu. Først kan jeg svare på, at Alamo ikke er en fejl - det er modellens navn. Grunden til at det er en god idé, at det søgemaskineoptimeringsmæssigt eller hvad??

Lasse H. Kristiansen:
    Smid et ordinært sitemap på siden: Brug det til at linke strategisk til dine produkter - her er god mulighed for at få nøgleord flettet med i ankerteksten på links til produkterne.

Her må jeg ydmygt bede om yderligere oplysninger. Jeg forstår ikke, hvad du mener! Embarrassed

Lasse H. Kristiansen:
  • Angående dine spørgsmål så kommer den automatiske ordrebekræftelsesmail uanset om man betaler med dankort eller kontooverførsel.

Ydermere er der ikke en nyhedsbrevfunktion i den shopløsning jeg har, så det er ikke et område jeg har beskæftiget mig med endnu.

Mange tak for dine fantastiske iagttagelser.

Jeg håber, og ser frem mod, yderligere korrespondence!

Fra Lissabon
    Tilmeldt 27. Jul 05
    Skrevet kl. 15:41
    Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus:
    først og fremmest mange tak for din ordre. Dernæst skal der lyde uvurderlig tak for dine rettelser. Det er pænt af dig, at tage dig tid til den slags!

Velbekomme.

Rasmus:
    Jeg ved ikke hvad footprints er, men min shopløsning er en hosted basic shop fra Wannafind.

Footprints = Referencer til softwaren (det kunne eksempelvis være et meta generator/meta author tag med direkte information om software/version), som nysgerrige som mig kan finde i koden.

Rasmus:
    Jeg er enig i at alle betalingsmuligheder i verden er det bedste. Min shop er dog kun 2 måneder gammel, og jeg syntes, at det var et stort skridt at få det på overhovedet. Inden jeg en dag går world wide, er jeg af den opfattelse, at dankort er nok? Hvad efterspørger du da helt konkret?

Det bliver dyrt at sende pakker til Zimbabwe, USA og Japan. Mon ikke der er nok potentiale i Danmark/Norden? :) Jeg mener helt konkret at Dankort, eDankort og bankoverførsel er for få betalingsmuligheder. Personligt ejer jeg eksempelvis kun VISA og MasterCard pt., men intet (forældet) Dankort.

Normalt ville jeg ikke ulejlige mig selv med at betale via bankoverførsel. I stedet ville jeg lynhurtigt finde en anden shop, der tilbød det samme produkt.

Hvad er din merudgift for tilføjelse af VISA, Mastercard og VISA electron osv.? Når du begynder at markedsføre shoppen, vil du uden tvivl miste ordre pga. de manglende betalingsmuligheder. Hvor mange gennemsnitsordre skal der igennem pr. år før merudgiften er betalt? 10-15 stykker? Eller spurgt på en anden måde: Hvor mange gennemsnitsordre skal du miste før de ekstra betalingsmuligheder bliver en dårlig investering?

Rasmus:
    Dette illustrerer en verden hvor jeg ikke forstår ret meget endnu. Først kan jeg svare på, at Alamo ikke er en fejl - det er modellens navn. Grunden til at det er en god idé, at det søgemaskineoptimeringsmæssigt eller hvad??

Find 1 fejl:

1. http://tinyurl.com/alarmoelleralamo
    2. http://tinyurl.com/alamoii
    3. Skrams: Ingersoll Alamo II

;-)

Ja, de gode produktbeskrivelser med nøgleord og produktnavn/modelnummer i brødteksten er vigtige både i forhold til dine besøgende og søgemaskinerne. Skriver du selv produktbeskrivelserne?

Rasmus:
    Angående dine spørgsmål så kommer den automatiske ordrebekræftelsesmail uanset om man betaler med dankort eller kontooverførsel.

Du kan forhåbentlig oprette e-mail skabeloner til forskellige typer ordrer. Mon ikke?

Rasmus:
    Ydermere er der ikke en nyhedsbrevfunktion i den shopløsning jeg har, så det er ikke et område jeg har beskæftiget mig med endnu.
    .

Så jeg vil helt klart anbefale dig at suge en masse viden om e-mail marketing til dig hurtigst muligt. E-mail marketing er et fantastisk markedsføringsredskab. Oparbejd en liste (lead-/kundedatabase) og bearbejd den løbende.

Jeg vender måske tilbage med lidt links til dig senere i dag - arbejdet kalder.

Lasse

Tilmeldt 20. Apr 07
    30% af profil udfyldt
    Skrevet kl. 16:13

Lasse H. Kristiansen:

Det bliver dyrt at sende pakker til Zimbabwe, USA og Japan. Mon ikke der er nok potentiale i Danmark/Norden? :) Jeg mener helt konkret at Dankort, eDankort og bankoverførsel er for få betalingsmuligheder. Personligt ejer jeg eksempelvis kun VISA og MasterCard pt., men intet (forældet) Dankort.

Normalt ville jeg ikke ulejlige mig selv med at betale via bankoverførsel. I stedet ville jeg lynhurtigt finde en anden shop, der tilbød det samme produkt.

Hvad er din merudgift for tilføjelse af VISA, Mastercard og VISA electron osv.? Når du begynder at markedsføre shoppen, vil du uden tvivl miste ordre pga. de manglende betalingsmuligheder. Hvor mange gennemsnitsordre skal der igennem pr. år før merudgiften er betalt? 10-15 stykker? Eller spurgt på en anden måde: Hvor mange gennemsnitsordre skal du miste før de ekstra betalingsmuligheder bliver en dårlig investering?

Det vil koste mig cirka 5.000 om året at have de kort yderligere... Jeg vurderer, at det på nuværende tidspunkt ikke er nogen god investering. Jeg er ikke kendt nok! Det vil jeg gerne blive først, og bruge de knappe ressourcer på reklame osv. Men jeg er selvfølgelig enig i, at det er en god idé at have dem.

Lasse H. Kristiansen:

Find 1 fejl:

1. http://tinyurl.com/alarmoelleralamo
    2. http://tinyurl.com/alamoii
    3. Skrams: Ingersoll Alamo II

;-)

Ja, de gode produktbeskrivelser med nøgleord og produktnavn/modelnummer i brødteksten er vigtige både i forhold til dine besøgende og søgemaskinerne. Skriver du selv produktbeskrivelserne?

Ja, jeg skriver dem selv og vil tage de ting du har sagt til efterretning. Helt klart mange tak.

Lasse H. Kristiansen:

Så jeg vil helt klart anbefale dig at suge en masse viden om e-mail marketing til dig hurtigst muligt. E-mail marketing er et fantastisk markedsføringsredskab. Oparbejd en liste (lead-/kundedatabase) og bearbejd den løbende.

Jeg vender måske tilbage med lidt links til dig senere i dag - arbejdet kalder.

Det vil jeg gøre! Jeg håber du finder tid Smile

Fra Århus
    Tilmeldt 25. Mar 08
    Indlæg ialt: 384
    Skrevet kl. 16:31

Rasmus:
    Det vil koste mig cirka 5.000 om året at have de kort yderligere... Jeg vurderer, at det på nuværende tidspunkt ikke er nogen god investering. Jeg er ikke kendt nok! Det vil jeg gerne blive først, og bruge de knappe ressourcer på reklame osv. Men jeg er selvfølgelig enig i, at det er en god idé at have dem.

Hej Skrams.

Først og fremmest, flot side.. Al ros herfra.

Kan du ikke kombinere din nuværende betalingsløsning med en paypal?
    Jeg bruger selv KUN paypal, her betaler man ganske vidst lidt ekstra i gebyr (ca. 3%), men intet månedligt abonnement eller lign.. Jeg betaler kun hvis der kommer ordre. Man kan så bruge Visa, Mastercard og AmericanExpress (som Danke Bank f.eks. sælger til en masse kunder i deres 24/7 kundepakker).

Det er nemt at sætte op, hurtigt og gratis.. Det skal lige siges at man ryger ud af shoppen ved denne løsning, det ved jeg ikke om du gør ved din nuværende.

Du skal måske kigge på din "om os" side.

alt i alt ok, men at skrive: "Formålet er helt klart på sigt at" ... Lyder bare lidt mystisk.. kan godt være det bare er mig..
    Så skal du måske skrive:
    Formålet med SKRAMs er levere nogle af livets bedste nydelser til fornuftige priser. Vi vælger kun varer som vi selv står inde for og som vi selv ville købe... Et eller andet.. Jeres formål lyder bare mystisk i mine øjne.. :-)

Held og lykke.

Tilmeldt 8. May 07
    Indlæg ialt: 4467
    Fra  Remy Skrevet kl. 17:50

Lightbox er ikke opsat rigtigt på kjolesiden. Ellers er flot shop bare synd den sælger kopi vare.No

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)