Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tak til Bender Von Haller Dragsted

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :
En stor tak skal lyde til Martin von Haller Grønbæk fra Bender Von Haller Dragsted, som til en yderst god Aminopris, yder juridisk rådgivning til Amino.
Så nu kan i bare lægge sag an mod Amino og få baaaaaank :-)))

Dbh Martin

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 16:05
Det var dejligt at høre... Nu synes jeg også, at jeg et par gange har hørt "klager" over stjålne webtekster mm.

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:18
Det er nu mig og Amino de skal beskytte hver gang i skriver et eller andet nogle vil sagsøge mig for.
Så nu kan jeg få en juridisk vurdering af hvilke indlæg der kan bliver stående, uden at jeg mister mit hus ;-)

Dbh Martin
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 16:24
SÅ er jeg med :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 17:43
Dato: 10-08-2006 16:18:01
Forfatter: Martin Thorborg
Det er nu mig og Amino de skal beskytte hver gang i skriver et eller andet nogle vil sagsøge mig for.
Så nu kan jeg få en juridisk vurdering af hvilke indlæg der kan bliver stående, uden at jeg mister mit hus

Har det allerede været aktivt? Altså du er blevet stillet til ansvar for noget, som er skrevet i åben forum?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:17
Der har været 3-4 tilfælde hvor folk har bedt/truet/tryglet om at indlæg skulle slettes. Enten fordi de fortrød at de havde skrevet dem eller fordi andre havde stillet dem i et dårligt lys.
Som udgangspunkt sletter jeg intet som jeg ikke skal ifølge loven. Men hvor går grænsen?
Tjaa det får jeg nu hjælp til at vurdere.

Dbh Martin
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 09:25
Ahh, ok på den måde.

Fik bare lidt bange anelser om at eksterne firmaer havde luftet tanken om at ligge sag an mod Amino, fordi at debattører var gået over streger. Lød også liiiiige amerikansk nok
Lyder iøvrigt helt fornuftigt det du siger med at når man trykker på ''Submit'', fanger bordet. For det første fordi at viceværterne ikke vilel have andet at lave, og sekundært fordi at det lidt underminerer den fri snak.

Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 10:20
Dato: 10-08-2006 22:17:28
Forfatter: Martin Thorborg
Der har været 3-4 tilfælde hvor folk har bedt/truet/tryglet om at indlæg skulle slettes. Enten fordi de fortrød at de havde skrevet dem eller fordi andre havde stillet dem i et dårligt lys.
Som udgangspunkt sletter jeg intet som jeg ikke skal ifølge loven. Men hvor går grænsen?
Tjaa det får jeg nu hjælp til at vurdere.

Dbh Martin

Hvis det kommer til en situation, hvor det bliver nødvendigt, så synes jeg, at du skal censurere indlægget og skrive en begrundelse fremfor helt at fjerne det. Det sender et langt bedre billede til debattører, fordi der så er gennemsigtighed i beslutningerne (man opdager ikke bare, at der mangler indlæg). Hvis firmaer får medhold i, at indhold skal slettes, så smid deres firmanavn med i forklaringen, så overvejer måske også en ekstra gang, om det er et godt omdømme at få. Det skulle der i hvert fald heller ikke været noget i vejen for lovgivningsmæssigt, da det pågældende materiale slettes og samtidig gives forklaring, der er i overensstemmelse med sandheden.

Jeg er med i redaktionen på newz.dk, der er en it-nyhedsside med alverdens tekniske nyheder, og en uforholdsvis stor mængde af de forskellige indlæg er usobre på alle mulige måder. Vi har aldrig haft problemer med lovgivningen, og der er ingenting, som vi rent faktisk skal slette. Hvis vi skriver om, at en ny version af et givent program udgives, og folk linker til det, så fjerner vi det selvfølgelig uden at stille spørgsmål, når vi gøres opmærksomme på det.

Vi har ytringsfrihed og folk står til ansvar for deres udtalelser. Hvis der skrives i debatten, at firma X er dårligt pga. Y, så er det forfatteren Z, der må kunne dokumentere påstanden. Som jeg husker loven, så er det først en indbyrdes kamp imellem X og Z om Y, og hvis sagen falder ud til X's fordel, så skal Z undskylde (eller slette) sit indlæg (evt. med økonomisk kompensation). Jeg er dog ikke sikker, men jeg går heller ikke ud fra, at du bare bukker under og sletter indlæg, så ville du i hvert fald ikke have taget initiativ til samarbejdet med Bender von Haller Dragsted.

De virksomheder, der truer sig frem og ikke får medhold, skulle måske prøve med nogle bedre forretningsmetoder i stedet. Gode produkter, god kundeservice o. lign. opnår sjældent uretmæssig kritik.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)