Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger rådgivning vedr. mulig blacklisting på Google

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

> Jeg har i øvrigt haft noget js der redirecter ikke-skandinaviske ip'er til en engelsk side

Der har du jo så også sendt Google og de fleste andre søgemaskiner hen ...

Mon dog det er så slemt? Scriptet har ligget på mange sider og gennem længere tid, uden der har været nogen problemer med indeksering. Hvis du vil uddybe er jeg lydhør.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:48

Det er nu meget enkelt: Hvis du sender alle med en IP udenfor Skandinavien til et andet site rammer det også det mest crawling fra de store søgemaskiner. Det er der ikke så meget mystik i :)

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Skrevet kl. 00:54

Mikkel deMib Svendsen:

Det er nu meget enkelt: Hvis du sender alle med en IP udenfor Skandinavien til et andet site rammer det også det mest crawling fra de store søgemaskiner. Det er der ikke så meget mystik i :)

Nej, men ville der ikke være en anelse mystik i at det ikke er et problem på 100+ sider gennem lang tid, og pludselig bliver det så et problem på 5-6 sider?

Du mener altså at det kan være årsagen?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:11

> Du mener altså at det kan være årsagen?

Jeg ved ikke om det er HELE forklaringen, men jeg kan garantere dig 100% at hvis du sender alle med en IP uden for Skandinavien til en anden side så forhindrer du søgemaskinerne i at crawle dit website. Og hvis dit script fritager søgemaskinerne fra denne GEO-targeting så kan du blive knaldet for cloaking.

Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 01:15

Mikkel deMib Svendsen:

> Du mener altså at det kan være årsagen?

Jeg ved ikke om det er HELE forklaringen, men jeg kan garantere dig 100% at hvis du sender alle med en IP uden for Skandinavien til en anden side så forhindrer du søgemaskinerne i at crawle dit website. Og hvis dit script fritager søgemaskinerne fra denne GEO-targeting så kan du blive knaldet for cloaking.

Mikkel - Er dette også et problem med javascript redirects? Troede generelt ikke Google læste javascripts...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:44

JavaScript redirects er skam også noget skidt, men jeg tror ikke det er det der er tale om her

Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 02:48

Jeg har i øvrigt haft noget js der redirecter ikke-skandinaviske ip'er til en engelsk side, med forklaring om hvorfor og mulighed for at klikke sig tilbage.

Jeg læser det som om, det er javascript baseret...

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Skrevet kl. 10:09
Ja, det var JavaScript-baseret som skrevet tidligere. Det er vel åbenlyst at det ikke f.eks. var HTTP-baseret... Siden lå nr. 1 (af og til nr. 2) på søgningen "sex" i lang tid (hvis man sidder i dk) og blev/bliver besøgt af gbot mange mange gange om dagen. Potentielle faktorer i forbindelse med eksklusion må vel være det js, selvom det var i 'god tro' og selvfølgelig udgående links. Jeg har som sagt fjernet førstnævnte og lavet nofollow på sidstnævnte, så nu må giver jeg det et par dage mere, inden jeg beslutter mig for videre handling.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sorry, jeg havde overset at du havde lave IP/redirects med JavaScript - det er lidt usædvanligt. Normalt laver man den slags server side... Men faktisk gør det blot sagen, i dit tilfælde, værre!

Hvis søgemaskinerne har opdaget det - og det er der stor sandsynlighed for, så kan det alene sagtens være grunden til, at de har smidt sitet ud. De er ikke interesseret i at indeksere EN side, og så når folk klikker sig ind på den at de bliver sendt til en helt anden. Det definerer de KLART som spam.

Om du kommer tilbage igen automatisk eller ej finder du først ud af indenfor de næste ca. 30 dage. brug tiden på at gåp i dybden med ALT andet du har lavet og få ryddet op!

Kommer du ikke automatisk med, skal du igang med reinclusion processen ...

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Skrevet kl. 10:38
Tak for svar, Mikkel. En hel måned lyder godt nok længe, men jeg må jo være tålmodig og holde mig beskæftiget med andre projekter. Tak til jer allesammen for input. Jeg vender tilbage når/hvis der er nyt.
Side 3 ud af 4 (34 indlæg)