Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabs systemer,en jungle!!!!!!!!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg har pr 1,11-08 startet en lille virksomhed ( DanBirdCenter ) som går ud på at jeg ca en gang pr mdr køre til Holland/Belgien og køber Fugle og Krybdyr,hvor de så bliver solgt herhjemme, både til private via nettet og Div Butikker, hvor jeg så lever direkte til dem.Vi har huset til salæ og når det er solgt skal vi ha et lille stuehus med tilhørende lade/lader, hvor fra der så vil blive en egentlig butik.

Har alm arbejde ved siden af,så pt er det i min fritid det køres,håber at jeg helt eller delvis med tiden kan få en ok indtjening, da det er det jeg brænder for.

Intet er umuligt for den der bære viljen!!!!!!

Nu er mit ? så. Hvilket system ville egne sig bedst til mig og min lille forretning.

Jeg er ingen super PC nørd så det skal være super enkelt, men dog dække det fornødne, indkøb,salg,moms regnskab,skat regnskab osv

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan f.eks prøve summa sumarum, den kan du downloade.

Regnskabssystemer kan grundlæggende det samme, ligesom en cykel.

Ville nok få bogført hos en revisor eller en bogholder. Prøv at spørg hvad det koster. Så flyv lidt højere med fulgene.

 

 

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Bruger også Summa Sumarum og er godt tilfreds. Dog vil jeg understrege vigtigheden af, at man beslutter sig for et program og bliver god til det. Alt for mange skifter ud i mellem forskellige gratis løsninger, hvilket gør bogføring og revision til et mareridt for dig selv og din revisor, hvilket resulttere i en langt større udgift end de hundred kroner men eksempelvis giver for  Summa Sumarum..

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har brug for et nemt billigt program, og der kan SumSummarum være en mulighed, mener at det er gratis op til de første 300 posteringer og så betaler man derefter. Jeg har netop fået kendskab til det gennem et firma at jeg bogfører for.

Men et andet som jeg ved at mange revisorer er glade for og selv bruger i deres firmaer er e-economics, det er også netbaseret og der betaler man et fast gebyr månedligt.

Prøv at kigge på de to, det er dem man oftest støder på herinde på Amino og de vil begge kunne klare det du skal bruge

Hilsen Anne

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Kim Kampp:

 

Bruger også Summa Sumarum og er godt tilfreds. Dog vil jeg understrege vigtigheden af, at man beslutter sig for et program og bliver god til det. Alt for mange skifter ud i mellem forskellige gratis løsninger, hvilket gør bogføring og revision til et mareridt for dig selv og din revisor, hvilket resulttere i en langt større udgift end de hundred kroner men eksempelvis giver for  Summa Sumarum..

 

 

Hej,

 

Jeg er helt enig med Kim,

Bruger også Summa Summarum og kan klart anbefale det. Yes.

Jeg bogfører selv og tager så fat i min revisor, hvis der er nogle spørgsmål om kontovalg i forbindelse med posteringer.

Forskellene på de fire forskellige versioner af Summa Summarum, kan du finde her:

http://www.summasummarum.dk/3/udgaver.htm

Du kan downloade Summa Summarum her:

http://www.summasummarum.dk/download.htm

 

 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har altid været glade for e-conomic. Det kører i din browser og du skal derfor ikke installere noget som helst.

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil naturligvis anbefale dig at anvende www.e-moms.dk, da fokus her netop er på at gøre regnskab så nemt og overskueligt som muligt.

Vil give Kim ret i at det er vigitgt at man vælger et program man kan blive fortrolig med, og som fungerer for en. De fleste programmer giver dig 14 dages prøvetid, så det er bare om at komme igang og se hvad der passer bedst til din forretning.

God vind!

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 262
Fra  RegnskabsSpecialisten RegnskabsSpecialisten ApS Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rene,

Som de fleste andre i dine tråd, vil jeg foreslå dig at overveje de 2 systemer Summa Summarum og e-conomic.

Udfra de forudsætninger du skriver er jeg ikke i tvivl om at begge systemer opfylder dine behov. Endvidere er begge systemer efter min mening intuitive og brugervenlige.

Hvis jeg var dig ville jeg gøre mig følgende overvejelser.

1) Skal jeg bogføre alt selv, skal jeg bogføre delvist selv eller skal alt bogføres af en ekstern bogholder?

  • Hvis du vil bogføre alt selv, så er Summa en god løsning, da dette system er billigere end e-conomic på sigt.
  • Hvis du vil bogføre delvist selv (eksempelvis salg og indbetalinger) og have en ekstern bogholder til at bogføre resten, så ville jeg vælge e-conomic. Årsagen er at i dette system, kan I arbejde på det samme regnskab samtidigt og med det samme se resultatet af den andens arbejde.
  • Det kan også lade sig gøre at samarbejde med en ekstern bogholder via Summa Summarum, men det er betydeligt mere besværligt, fordi du skal udlæse en fil med dit regnskab, som du skal sende til den eksterne bogholder. Herefter kan den eksterne bogholdere udføre de opgaver han/hun skal løse i forhold til dit regnskab og efterfølgende udlæse en fil med regnskabet, som sendes tilbage til dig. I mellemtiden kan du ikke selv arbejde på regnskabet...
  • Hvis du vil ønsker en ekstern bogholder skal tage sig af alt bogføring, så skal du vælge Summa hvis pris er afgørende for dig, og e-conomic hvis overblik er afgørende for dig (da du kan følge med i regnskabet hele tiden og se din bogholders opdateringer med det samme de er foretaget).

2) Planlægger du at arbejde med dit regnskab ved den samme computer altid eller har du behov for at kunne tilgå dit regnskab fra flere forskellige computere?

  • Hvis du kun vil bruge én computer når du arbejder med dit regnskab, så er summa et fornuftigt valg pga. pris (du skal selvfølgelig først overveje spørgsmål 1).
  • Hvis du skal kunne tilgå dit regnskab fra mange forskellige computere, så er e-conomic det bedste valg (af disse to systemer), men husk det kræver internet adgang via den pågælden computer.

Du kan afprøve begge systemer gratis. Det vil jeg klart anbefale dig, så du selv kan vurdere hvilket system du bedst kan finde rundt i...

Håber ovenstående er læseligt/forståeligt og brugbart for dig i forbindelse med dine overvejelser.

God fornøjelse og god weekend.

/

Mvh

Jens

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes denne tråd er meget ensidig ved kun anbefalinger af to systemer.

Jeg vil anbefale alle, som kigger efter et regnskabsprogram at sætte alle sine krav og ønsker op - herunder forventet brug af et sådant (antal posteringer/fakturaer og brugere herunder bogholder og revisor). Når man har disse oplysninger, så er det lettere at vurdere priserne på de enkelte programmer - nogle gange kan antallet af brugere eller køb af et tillægsmodul betyde årlige udgifter på tusindvis af kroner.

På MitRegnskab.dk er der en god oversigt over en række regnskaber til små og mindre virksomheder med kommentarer fra Anette Sand fra Regnskabsskolen.

Husk at et valg af regnskab kan betyde en binding i årevis, da det ofte vil være besværligt skifte til et andet, så de krav og ønsker som angives ovenfor skal også gælde for en ønsket succes for virksomheden med eksempelvis flere medarbejdere (nogle programmer kan tilpasses, så de enkelte brugere kun har adgang til visse dele af f.eks. sælgere kan har adgang til de salgsrelaterede dele) eller ønsket funktionalitet.

Held og lykke med valg af regnskabsprogram.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)