Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ulovlig markedsføring?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 26. Dec 08
Indlæg ialt: 141
Fra  Trendhim ApS Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Et meget simpelt spørgsmål faktisk.

Er det ulovligt på diverse ads (fx adwords, bannere mv.) at reklamere med at man fx er "Billigst i Danmark" "Billigste sted at købe xx" eller lignernde.

Eller hvad med "Danmarks største udvalg af xx" osv.?

Er det ulovlig markedsføring hvis det ikke er sandt? Og hvad hvis det nu er sandt i det øjeblik man laver reklamerne, men senere hen bliver overhalet indenom af en anden side selvom man ikke har opdaget det?

Mvh. Sebastian Petersen

Stifter og medejer af Trendhim ApS & Lucléon ApS. - Læderarmbånd

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfor sætte din troværdighed på spil med disse ordspil? Passer de ik får du bare en masse skuffede kunder, der aldrig vender tilbage...

Fra Horsens
Tilmeldt 26. Dec 08
Fra  Trendhim ApS Skrevet kl. 18:44

Jeg ville heller ikke gøre det. Hvis det ikke passede.

Problemet er bare at markedet ændrer sig lidt hele tiden. Og der kommer nye spillere på banen i  ny og næ.

Og det er et NOGET stort arbejde at ændre de gamle ads fordi der er kommet en ny hjemmeside som sælger 10kr billigere. :)

Samtidig synes jeg det er lidt dumt ikke at markedsføre sig på at være billigst, størst eller lign. hvis man er det.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 18:47

Hej Sebastian.

Jeg ved, at det er ulovligt at markedsføre sig med det i TV, så ville umiddelbart tro at det samme var gældende på online medier.

Fx. Så markedsfører Elgiganten sig altid med 'Vi vil være billigst', og ikke at de er billigst.

Held og lykke med det.
Casper.

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 19:33

Hej Sebastian. 

Det er ikke ulovligt at skrive "Danmarks billigste", problemet er at der skal foreligge en saglig dokumentation for denne påstand, og i et marked med meget konkurrence samt høj teknologisk udvikling er dette praktisk taget umuligt, da der næsten ugentligt skal laves en ny undersøgelse

Der hvor det bliver ulovligt er hvis man tager en specifik konkurrent og skriver noget (ex. Billigere en El-giganten).

-Karsten

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:54

Jeg så en på trendsales.dk hvor hun brugte "Jeg har Trendsales bedste kunder". Den syntes jeg er nice :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:12

Sebastian Petersen:

Jeg ville heller ikke gøre det. Hvis det ikke passede.

Det er jo så ik helt sandt, hvis man læser din tekst som hele tråden bygger på...

Men hvorfor altid spille smart på at være de billigste eller største. Det er jo bevist at det alligevel ik længere er noget den enkelte kunde bider mærke i, med mindre der er noget om snakken... Og så havde de jo fundet ud af det anyway...

Husk på man kommer aldrig foran ved at gå i andres fodspor og du er godt igang med retro old school cliche arbejde der...

Fra Horsens
Tilmeldt 26. Dec 08
Fra  Trendhim ApS Skrevet kl. 23:19

Jeg bekymrer mig somend ikke om, hvad der er old school cliche arbejde og hvad der ikke er.

Jeg bekymrer mig om at sælge varer.

Og jeg har via erfaring fundet ud af, at vi sælger flere produkter ved at skrive ord som billig og billigst i nogle af vores annoncer. Ikke alle, men nogle.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:24

Okay troede du solgte noget via en website men det er ik tilfældet alligevel... Men hvordan hænger adsense og annoncer sammen?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)