Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento elller ej?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Tak for de fine svar på mit sidste indlæg om valg af webshop. Det kan dog nogen gange være lidt svært at danne sig et 100% nuanceret billede af de forskellige systemer da en del selvfølgelig er lidt farvet pga. deres daglige omgang med dem. :D

Er dog blevet ret vild med Magento & vil selv prøve at styre "skabelsen" af vores nye shop. Er der nogle ting som man skal være særligt opmærksom inden man starter med et projekt på et opensource system som Magento? Modtager gerne nogle gode tips så jeg undgår alt for mange grå hår.

Håber I nyder det fantastiske vejr & ha' en dejlig pinse. Big Smile

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 15:50

Hej Tonny. 

Først og fremmest deler jeg din interesse for MAGENTO, og vi har alle brug for at der er flere der prøver kræfter med platformen. 

Du skal gøre dig klart, at MAGENTO er meget lidt dokumenteret, men heldigvis er der sket mange ændringer det sidste års tid, og MAGENTO folkene lover da også at der vil være fokus på dokumentation og undervisning i 2009, meget mere end før. 

Jeg synes det du skal sørge for er at få en ordentlig platform, og her mener jeg hosting. Jeg kan varmt anbefale magentohotel.dk fordi de yder en sublim service, og er meget inde i MAGENTO som platform. Du har brug for specialliseret hosting, fordi selvom en shop godt kan køre på for eksempel GIGAHOST, ja så vil den lange svartid dræne dig for energi (taler af erfaring).

Det er et langt sejt træk, men en anden god ide, hvis du overvejer selv at programmere shoppen, at sætte dig ind i ZEND FRAMEWORK som er det MAGENTO vidst nok er bygget over. 

Ellers, godt valg, og gi' det endelig en skalde, så vi kan få MAGENTO mere frem i DK. 

-Karsten

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 16:02
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Magento er spændende - men også nyt og netop det at det bygger på Zend har visser problemer forbundet med sig.

Hvis du vælger Magento - som ligesom en 3-4 andre open source systemer sagtens kan drive en god webshop - så skal du dog være opmærksom på at du får optimeret dine sql queries i systemet for ellers vil du få en server dræbende langsom, grænsende til ubruglig løsning.

I rå nyinstalleret form er prestashop vist omkring 25 x mindre cpu forbrugende end magento - men det kan der gøres noget ved via queri optimering og caching.

Så få en fagmand på og optimer systemet - så virker det ihvertfald bedre.

Bemærk dog også at det som typisk tiltaler folk er det pæne indpakning i admin da systemet jo er ret nyt men når det kommer til stykket er det måske ikke så funktionelt forskelligt fra flere andre mulige.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 18:04
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Ronnikc:

I rå nyinstalleret form er prestashop vist omkring 25 x mindre cpu forbrugende end magento - men det kan der gøres noget ved via queri optimering og caching.

Så få en fagmand på og optimer systemet - så virker det ihvertfald bedre.

Dette er jo alt sammen lige meget hvis din shop performer godt. Så nej, man skal selvfølgelig ikke lægge det på et almindeligt webhotel. Vi anvender også MangetoHotel.dk. Hvis du ser på en opsætning af Magento hos dem (det er gratis af få en demo shop sat op) så performer det virkeligt godt. Om det så bruger mere cpu, ram osv, er jo MagentoHotel.dk's problem. Det er netop også grunden til at vi har valgt dem..

Jeg ville meget hellere kaste penge efter markedsføring af en ny shop, end at sidde og tune et system til at performe 10ms bedre.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 18:10

Tonny Andersen:

Hej Alle

Tak for de fine svar på mit sidste indlæg om valg af webshop. Det kan dog nogen gange være lidt svært at danne sig et 100% nuanceret billede af de forskellige systemer da en del selvfølgelig er lidt farvet pga. deres daglige omgang med dem. :D

Er dog blevet ret vild med Magento & vil selv prøve at styre "skabelsen" af vores nye shop. Er der nogle ting som man skal være særligt opmærksom inden man starter med et projekt på et opensource system som Magento? Modtager gerne nogle gode tips så jeg undgår alt for mange grå hår.

Håber I nyder det fantastiske vejr & ha' en dejlig pinse. Big Smile

Så hvad skal du så være opmærksom på?! 

Well... Huske på at det at starte en shop, sjældent handler særligt meget om teknikken, men mere om markedsføring og de "bløde" udfordringer.

Men når du nu spørger til platformen, så husk at der findes et vælg af funktioner i systemet. Når vi sætter en ny shop op til vores kunder, spørger vi dem om hvilke features de ønsker. Det ville jo være let bare at sige at man gerne vil have ALT med, men så skal man jo også bare administrere det. Generelt synes jeg også at det virker mere negativt end positivt hvis man har et produkt rating system, men ingen bruger det. Dette kunne få en ellers pæn shop til at virke "halvdød". Et andet eksempel er at man kan lave en wishlist... men helt ærligt... Hvor tit bruger man egentligt så'n noget (ud over på Amazon Smile). Så skær ind til benet med funktionaliteten. Så forvirrer man heller ikke kunden med alle mulige funktioner.

Det var vist rådet her fra Smile

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 20:13

Performance is Key...!

Vi har en løsning der performer sådan jævnt godt. (Læs Ualmindelig godt!)

Derud over har vi udviklet vores eget Betalings Modul til PBS.

Så du undgår en mellemhandler til at håndtere betalingsdelen.

Og en integration til e-Conomic.dk fra Magento eCommerce.

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)