Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

told ???

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik:

Jeg forsøger at svare venligt på en venlig forespørgsel, men det er ærgerligt at det ikke bliver venligt modtaget.
Og jeg har svært ved at se hvad der er galt i at anbefale at kontakte SKAT for at hører hvad der gælder for de pågældende varer.

Vh
Henrik

Men det rykker jo ikke ved det faktum af du kom med forkerte og vildledende oplysninger hmt. told og afgift. Der blev spurgt på import fra Tyskland og Europa, da langt hovedparten af lande i Europa er medlem af EU må vi da antage at det er de lande der spørges til. 

Du påstår bl.a at der er der er told på mange vare der indføres til DK , det er ikke rigtigt når varen kommer fra et andet EU land!  Ligeledes mener du at der er forskellige told regler i de forskellige EU lande, det er heller ikke rigtigt!  En vare fra et land udenfor EU indfortoldes efter de samme regler og toldsats i alle EU lande.

Her er hvad du oprindeligt skrev.

"Der er told og afgifter på mange vare som indføres til Danmark. Mange andre vare kan du indfører uden told og afgift, så det afhænger fuldstændigt af hvilke vare som du vil importerer. Hvis jeg var dig vil jeg ringe til SKAT og hører hvad der gælder for de vare som du vil importerer. Vær opmærksom på at der er forskellig told og afgift regler i de enkelte EU lande, og at reglerne af og til ændres."

Mvh

Ravn

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 17:54

Ravn:

Henrik:

Jeg forsøger at svare venligt på en venlig forespørgsel, men det er ærgerligt at det ikke bliver venligt modtaget.
Og jeg har svært ved at se hvad der er galt i at anbefale at kontakte SKAT for at hører hvad der gælder for de pågældende varer.

Vh
Henrik

Men det rykker jo ikke ved det faktum af du kom med forkerte og vildledende oplysninger hmt. told og afgift. Der blev spurgt på import fra Tyskland og Europa, da langt hovedparten af lande i Europa er medlem af EU må vi da antage at det er de lande der spørges til. 

Du påstår bl.a at der er der er told på mange vare der indføres til DK , det er ikke rigtigt når varen kommer fra et andet EU land!  Ligeledes mener du at der er forskellige told regler i de forskellige EU lande, det er heller ikke rigtigt!  En vare fra et land udenfor EU indfortoldes efter de samme regler og toldsats i alle EU lande.

Her er hvad du oprindeligt skrev.

"Der er told og afgifter på mange vare som indføres til Danmark. Mange andre vare kan du indfører uden told og afgift, så det afhænger fuldstændigt af hvilke vare som du vil importerer. Hvis jeg var dig vil jeg ringe til SKAT og hører hvad der gælder for de vare som du vil importerer. Vær opmærksom på at der er forskellig told og afgift regler i de enkelte EU lande, og at reglerne af og til ændres."

Mvh

Ravn

Hej Ravn

Jeg ved ikke lige hvor du vil hen med din kritik af mit svar.
Når du importerer varer fra Tyskland, vil SKAT have penge for nogle varer og andre varer kan du frit indfører. Derfor er min anbefaling at kontakte SKAT for at høre hvad der gælder for de
pågældende varer!

vh
Henrik

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:07

Henrik:
Når du importerer varer fra Tyskland, vil SKAT have penge for nogle varer og andre varer kan du frit indfører

Hmmm. Er stort set enig med Ravn. Du skal bemærke at det du skal betale for nogle varer ved grænsen fra Tyskland er punktafgifter. Punktafgifter er noget andet end told.  Men ja et kald til SKAT giver da et endegyldigt svar.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:10

Henrik:

Fashion-Seller:

Henrik:

Ravn:

Henrik:

Der er told og afgifter på mange vare som indføres til Danmark. Mange andre vare kan du indfører uden told og afgift, så det afhænger fuldstændigt af hvilke vare som du vil importerer. Hvis jeg var dig vil jeg ringe til SKAT og hører hvad der gælder for de vare som du vil importerer. Vær opmærksom på at der er forskellig told og afgift regler i de enkelte EU lande, og at reglerne af og til ændres.

vh
Henrik

Sluder og vrøvl du kommer!  Prøv en gang at sætte dig dog ind i reglerne inden ud begynder at vildlede folk her!  

Som erhvevsdrivende er der ingen told eller moms på vare som du  importerefra  andre EU lande!  Dog kan enkelte vare være pålagt dansk punktafgift

Toldsatsen på vare der indføres fra lande udenfor EU er den samme uanset hvilket EU land de indføres i.

Mvh

Ravn

Jeg prøver bestemt ikke at vildlede folk, og anbefaler netop derfor at spørge SKAT, som gerne kommer med er konkret svar for den pågældende vare.
Du kan også læse mere om import og eksport af vare her http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=161192&vID=0

vh
Henrik

Du skulle måske selv læse det du linker til, inden du begynder at blande tingene totalt sammen. Klovn har 100% ret i sin udtalelse og sådan er reglerne altså. Hvis du mener noget andet, ser vi da gerne links til dokumentation omkring dette, da hele det indre marked i EU, så er ændret og ik længere er et indre marked!

Ja Klovn har ret mht. til moms

Vh
Henrik

Der er intet forkert i at vejlede, men læs trådstarters indlæg. Vedkommende ønskede kun besvarelser fra folk der viste hvordan fakta er, og frabad øvrige om at svare.

Du skriver at der kan både være told og afgifter på varer. Fakta er at told kun pålægges varer der importeres udenfor EU, mens afgifter er noget du skyder helt ved siden af. Der er ik forskellige afgiftsregler i EUs lande når der er tale om eksport. For så forsvinder det lokale lands afgifter, hvilket biler, øl, spiritus mm er et bevis på. Der er jo en grund til at det i mange år har kunne betale sig for resten af EU at handle biler i DK. DKs bilforhandlere fik 20-25% i rabat på bilerne pga de høje danske vægtafgifter mm og disse afgifter skulle en person udenfor DK ik betale. Så derfor kunne alle andre spare 20-25% på bilkøb i DK... Bare et eksempel på at lokale afgifter kun er lokale, og at EUs marked er frit, og ik må forstyres af lokale love, regler mm når det gælder eksport!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 14:17

Henrik:

Hej Ravn

Jeg ved ikke lige hvor du vil hen med din kritik af mit svar.
Når du importerer varer fra Tyskland, vil SKAT have penge for nogle varer og andre varer kan du frit indfører. Derfor er min anbefaling at kontakte SKAT for at høre hvad der gælder for de
pågældende varer!

vh
Henrik

Hej Henrik

Jeg forsøgte såment bare at gøre det klart for dig at det du skrev var forkert, men udfra din kommentar kan jeg godt se du ikke har forstået det. Undskyld men fat det dog der er ingen told eller moms(B2B) på vare fra andre EU lande!  Som tidligere nævnt er der dog nogle ganske få vare der skal pålægges dansk punkafgift.

Mvh

Ravn

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)