Men det rykker jo ikke ved det faktum af du kom med forkerte og vildledende oplysninger hmt. told og afgift. Der blev spurgt på import fra Tyskland og Europa, da langt hovedparten af lande i Europa er medlem af EU må vi da antage at det er de lande der spørges til. Du påstår bl.a at der er der er told på mange vare der indføres til DK , det er ikke rigtigt når varen kommer fra et andet EU land! Ligeledes mener du at der er forskellige told regler i de forskellige EU lande, det er heller ikke rigtigt! En vare fra et land udenfor EU indfortoldes efter de samme regler og toldsats i alle EU lande. Her er hvad du oprindeligt skrev. "Der er told og afgifter på mange vare som indføres til Danmark. Mange andre vare kan du indfører uden told og afgift, så det afhænger fuldstændigt af hvilke vare som du vil importerer. Hvis jeg var dig vil jeg ringe til SKAT og hører hvad der gælder for de vare som du vil importerer. Vær opmærksom på at der er forskellig told og afgift regler i de enkelte EU lande, og at reglerne af og til ændres." Mvh Ravn
|
Ravn:Henrik:Jeg forsøger at svare venligt på en venlig forespørgsel, men det er ærgerligt at det ikke bliver venligt modtaget.
Og jeg har svært ved at se hvad der er galt i at anbefale at kontakte SKAT for at hører hvad der gælder for de pågældende varer.Vh
Henrik
Men det rykker jo ikke ved det faktum af du kom med forkerte og vildledende oplysninger hmt. told og afgift. Der blev spurgt på import fra Tyskland og Europa, da langt hovedparten af lande i Europa er medlem af EU må vi da antage at det er de lande der spørges til.
Du påstår bl.a at der er der er told på mange vare der indføres til DK , det er ikke rigtigt når varen kommer fra et andet EU land! Ligeledes mener du at der er forskellige told regler i de forskellige EU lande, det er heller ikke rigtigt! En vare fra et land udenfor EU indfortoldes efter de samme regler og toldsats i alle EU lande.
Her er hvad du oprindeligt skrev.
"Der er told og afgifter på mange vare som indføres til Danmark. Mange andre vare kan du indfører uden told og afgift, så det afhænger fuldstændigt af hvilke vare som du vil importerer. Hvis jeg var dig vil jeg ringe til SKAT og hører hvad der gælder for de vare som du vil importerer. Vær opmærksom på at der er forskellig told og afgift regler i de enkelte EU lande, og at reglerne af og til ændres."
Mvh
Ravn
Hej Ravn Jeg ved ikke lige hvor du vil hen med din kritik af mit svar. vh
Når du importerer varer fra Tyskland, vil SKAT have penge for nogle varer og andre varer kan du frit indfører. Derfor er min anbefaling at kontakte SKAT for at høre hvad der gælder for de pågældende varer!
Henrik