Jeg ville overveje Modx CMS, da det ligesom Typo3 har det man kalder Frontend editing. Det betyder at man logger ind i en administration og når først man er logget ind kan man gå direkte ind på forsiden og redigere indhold via små ikoner der dukker op.
Den store forskel på Typo3 og Modx er dog at indlæringskurven er MEGET lavere (det er noget nemmere at sætte sig ind i) og det er en drøm for designere/webudviklere når det kommer til SEO og at skulle designe noget hvor den færdige side ikke ligger op ad en standardløsning.
Joomla er lige i skabet og så kan du jo oven i købet holde mulighede åben for senere at integrere shoppen direkte i dit joomla "sub" site.
Dermed er det en ret fleksibel løsning du vælger og Joomla er bestemt et af, hvis ikke det, bedste, open sourcephpcms på markedet i dag.
Der kan være specielle behov som andre cms'er måske kan klare bedre men Joomla er så dynamisk og strukturelt skærkt idag så det er bestemt ikke en dårlig vej at gå.
Joomla har naturligvis også frontend editing og creation på indholdsniveau - det har de fleste cms'er i dag.
Det generelle indtryk er at Drupal er det mest teknisk rafineret og bliver brugt af en del store (fx Berlingske herhjemme), mens Joomla er lettere at gå til.
Ens for begge platforme er at det er let at finde udviklere, der er udemærket dokumentation osv. Noget der typisk kendetegner en moden platform.
Der er helt sikkert andre gode cms'er, men det er ikke altid man kun kigger på teknikken, men også hvor let (og billigt) det er at få udvikling og support på platformen.
Drupal har en indbygget ACL som Joomla først ser i version 1.6 (som dog fås i flere udvidelser i dag).
Drupal har en Content Creation Kit logik som Joomla har i udvidelser istedet for i kernen (vi laver flere ligende udvidelser).
Rent teknisk strukturelt er Joomla i dag betydeligt længere fremme i skoen og den komplete integration af MVC fra version 1.5 af samt de nye template engines osv. har virkelig styrket Joomla.
Derudover er kvaliteten af udvidelser til Joomla i dag af en modenhed og en kvalitet som for alvor begynder at rykke fra hvad alle andre CMSer kan tilbyde - Men ingen tvivl om at indtil vi ser Joomla 1.6 har drupal nogle indbyggede fordele i forhold til Joomla som er fordelagtige til specifikke former for websites, men det kan så relativt enkelt udlignes ved at installere udvidelser hvorimod Joomla rent strukturelt har nogle fordele som Drupal ikke har på den side og en hær af udvidelser som rent antalsmæssigt er Drupal overlegent.
Derudover kan jo slutte af med en lille google fight:
Det kommer an på hvad du måler, hvor du måler og hvordan du måler.
Det ændre nu stadig ikke på at Drupal helt basalt set har 1-2 fordele som ultimativt forsvinder med Joomla 1.6 - hvorimod Joomla og ikke mindst Joomlas struktur og mere end 4500 udvidelser kan et hav af ting som Drupal ikke kan.
Det kommer an på hvad du måler, hvor du måler og hvordan du måler.
Det ændre nu stadig ikke på at Drupal helt basalt set har 1-2 fordele som ultimativt forsvinder med Joomla 1.6 - hvorimod Joomla og ikke mindst Joomlas struktur og mere end 4500 udvidelser kan et hav af ting som Drupal ikke kan.
hvor hurtigt det kan servicere en side, man tænker faktisk ikke over det, men tager en side mere end 300ms at hente føler den generelle bruger at siden er langsom og at de venter i længere tid end de egentlig gør.
Jeg blev bekræftet i min tro på at Joomla er godt til opgaven, så det er valgt. Jeg var mest interesseret i om der var nogen ukendte cms'er derude som jeg totalt havde overset.
Joomla kender jeg, så det har en fordel i forhold til Drupal. Tak for svarene.
Jeg blev bekræftet i min tro på at Joomla er godt til opgaven, så det er valgt. Jeg var mest interesseret i om der var nogen ukendte cms'er derude som jeg totalt havde overset.
Joomla kender jeg, så det har en fordel i forhold til Drupal. Tak for svarene.
Der er rigtigt mange cms'er derude og sikkert mange gode.
Hvis du vil kigge efter andre er nedenstående link måske interresant, men tror joomla er et godt valg har i hvert fald ikke hørt noget dårligt om det. http://www.opensourcecms.com/