Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slut med fartbøder

Side 4 ud af 6 (51 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas'  kunder er sikkert ligeglade med om det er lovligt eller ej. Thomas er åbenbart også ligeglad med de verbale tæsk han får (dem har han fået før ved at lave lignende tråde på andre sites)

Nej, det sjove ved det her er, at de tror de tager policen i røven, men bliver selv skampulet. Indifferent

Så for noget tid siden i "Mythbuster" på Discovery, at de testede forskellige produkter, der skulle sløre nummerpladen - bla. folie. INGEN af de testede produkter virkede.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 23:03

Marcus Henglein:
Jamen, det er ulovligt? Der kan vel ikke være så meget at diskutere.

Du gætter jeg bare, men folien står næppe på en liste over forbudte stoffer. Til gengæld går jeg ud fra, at enhver ændring af danske nummerplader er ulovlig. Det er altså kombinationen der er ulovlig, ligesom en fiskekniv i lommen i byen en lørdag aften, er det. Men hele spørgsmålet om lovlighed+debatten er jo en del af salgsgimmicken.

Jeg så også afsnittet af Mythbusters men kun med et halvt øje.

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 23:05

udvikler:
Du gætter jeg bare

Nu skriver de selv på hjemmesiden, at det er ulovligt! Så kan du kalde det salgsgimmick eller hvad du har lyst til...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:10

Er det ikke på tide vi lukker debatten? Jeg synes jeg er blevet spammet lidt meget :-)

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  Mustus Skrevet kl. 23:10

Det er lovligt at sælge, men ulovligt at bruge!

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  Mustus Skrevet kl. 23:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jensjuul:

Er det ikke på tide vi lukker debatten? Jeg synes jeg er blevet spammet lidt meget :-)

- Derfor er der et link øverst i højre hjørne, hvor du kan framelde dig e-mails på indlæget Wink

Fra København
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 23:24

Hej Thomas

Jeg vil så prøve at besvære dit spørgsmål istedet for at sable dig ned ;)

Som du kan høre her i debatten er der en bred enighed om dit produkt. Og alligevel er der mange der hver dag bliver taget i disse "fælder". Jeg vil ikke gøre mig til dommer på om folk skal købe folie til at beskutte nr pladen, eller små bokse til at sætte bag den, så laseren fra fartmåleren ikke kan ramme bilen. Hvis du ønsker at beholde din side tror jeg du skal målrette din markedsføring mere efter en specifik målgruppe. Kørende sælgere. Ved der er en del af dem der får en del bøder (igen vil jeg ikke gøre mig til dommer for om det er etisk rigtigt at sælge dit folie). Ellers vil jeg se om man kan bruge den trafik du får på din side til noget andet. Tror du får svært ved at sælge siden til andre.

Thomas Christensen

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 23:36

Hej Thomas

Thomas Reberholt:
Det jeg gerne vil vide.

Jeg læser dit indlæg som at du gerne vil sælge din side. Først og fremmest synes jeg du skal få lavet en stor fed "SET PÅ TV!" og putte på siden. Folk der allerede har set Mythbusters køber ikke, men de andre tror det virker. Det er seriøst ment.

Thomas Reberholt:
Hvad tror i sådan en side er værd. Når man ikke kan vise noget særlig indtjening ?

Hvorfor kan du ikke vise nogen særlig indtjening når du har solgt det i 3 år? 

Thomas Reberholt:
Og ja S.... det virker inden du smider dig over denne tråd også.

Evt. kunne du få nogle referencekunder på, f.eks. Batmobilen som måske har folie i stedet for lakering. Den kan kun fotograferes af kryptonitkameraer.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:39

Jeg vil så sige at man behøver ikke at være fartbilist eller køre dødskørsel for at blive fanget i en fartfælde. 

Jeg har selv fået 4 parkeringsbøder samme sted fordi den er sat op på vejen mellem kontoret og hjemmet hvorefter man max. må køre 80 hvor jeg så har kørt 97. Er det så i orden ? Nej det er det ikke men det betyder ikke at jeg har været til fare for nogen.   Derimod er det et irritationselement at folk automatisk sætter farten ned til 60 km. i timen fordi de kan se advarslen, selvom man rent faktisk må køre 80. Derved kommer disse fartsøjler til at virke forstyrrende i trafikken. 

Så kan vi gå ud på motorvejen og se folk, herunder ikke mindst ældre, køre 70 km. i timen i ydersporet. Hvis nogen er til fare for trafikken så er det dem, for det er dem der får andre til at foretage undvigelser o.l. Noget andet der er til fare for trafikken er de afspærringer som Vejdirektoratet mere eller mindre lemfældigt laver på motorvejene fordi man sætter en masse ting i gang uden at gøre dem færdige systematisk.   

Men legitimerer det produkter som dette ? Nej - Vil man fartsøjlerne til livs så må man gå den hårde vej og smide en sort sæk over, men regler herunder fartsøjler er til for at blive overholdt uanset om vi kan lide det eller ej.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  Mustus Skrevet kl. 23:29

Hej Bent.

Der er masser af farer i trafikken, deri har du fuldstændig ret. Men det ene undskylder vel ikke det andet. Og jo! Hvis du bliver fanget i en fartfælde, så er du fartbilist.

Jeg tænker bare på, hvem der køber dette produkt i den tro, at de ikke bliver fanget af fartfælder. Hvis man ligefrem spekulerer i ikke at blive "taget" og gerne ofre penge på bøde for at skjule sin nummerplade, så er det nok ikke bare for at gi den gas på en søndagsudflugt.

Jeg tænker ikke mindst på de gange, mine børn og jeg har måtte springe for livet - her i Danmarks værste trafikby (hvor ikke engang politiet holder tilbage for fodgængere) - fordi livstrætte unge mænd fræser gaderne igennem med nedrullede vinduer og spængte trommehinder.

Jeg har også selv fået en fartbøde .... eller ... måske to ;-) , det vil jeg så foretrække fremfor ikke at have disse fælder, der - trods alt - er med til at redde liv. Vi synes jo allesammen selv, at vi kører skidegodt og at lige netop der, hvor vi sætter farten lidt op, er det iorden.

Men husk på de små trafikanter - dem ved vi ikke altid lige, hvor vi har. Og så kan 10-15 km for hurtigt pludselig godt blive til dødskørsel.

Side 4 ud af 6 (51 indlæg)