Et værktøj som Googles Adwords Tool er godt. Men for at det skal blive rigtigt godt, er lidt kreativitet nødvendig.
Tidligere har tre gode SEO-bloggere skrevet noget om alternative metoder til at finde søgeord:
Thomas Rosenstand har skrevet om "Verdens bedste søgeværktøj".
Lars Bachmann har så fulgt op med et indlæg om "Verdens næstbedste søgeværktøj".
Riisager på semoblog har skrevet det tredje indlæg i rækken "Verdens tredjebedste søgeordsvæktøj".
Herudover vil jeg supplere med at man med fordel kan finde fora online, hvor der bliver diskuteret eller spurgt til emner, der har relevans for ens hjemmeside. Den slags debatter og spørgsmål vil også kunne give en idé om sprogbrug hos potentielle kunder.
Alle ord der kommer ud af ovenstående arbejde, kan så smækkes igennem en synonym-ordbog og til sidst kan hele den store mængde ord køres gennem Googles Adwords Tool. Både for at få en idé om antal søgninger på ordene, men også for at få endnu flere alternativer.
Har du et passende Adwords-budget, kan du lægge ud med at teste ordene gennem en periode. Du kan så efterfølgende vælge at søgeoptimere på de ord, der skaber mest omsætning hos dig.