Jeg har lige fået et brev at Skat vil lavet et Konotrol Besøg pga. en landsdækkende kampagne. Jeg har en ApS med kun mig selv og min kone ansat. De skriver at vi skal have arbejedsseddler klar. Jeg arbejder som konsulent er det nok med timesheet? Skat nævner ogsp en personalehåndbog.- skal jeg have en personalebog selvom det er kun mig og min kone ? Hvad ellers kan jeg forventer fra besøget?
|
Hej!
Umiddelbart lyder det som en form for arbejdsgiverkontrol. Det er en kontrol som SKAT gennemfører for at se om der bliver afregnet løn korrekt. Hvad bygger jeg så det på? Kun at de vil se timesedler og personalehåndbog (som du ikke er pligtig til at have). Personalehåndbogen er typisk et sted, hvor du blandt andet kan læse om hvilke goder virksomheden tilbyder sine ansatte - og dermed om der er nogle forhold som er skattepligtige....
ITZ:De skriver at vi skal have arbejedsseddler klar. Jeg arbejder som konsulent er det nok med timesheet?
JA. Det skulle være rigeligt.
Sørg for at du er så ajour med dit regnskab som muligt, lav en kop kaffe til dem og hvis du har nogle spørgsmål i relation til SKAT så brug lejligheden til at stille dem. Ingen grund til bekymring.
Henrik