Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan Google og Yahoo ikke følge links med style="text-decoration:none;"

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Kan I hjælpe med at opklare spørgsmålet?

Jeg forsøger at på flettet interne links ind i teksten på mine sider.
Men da det gerne må være på en måde, som ikke på samme tid fylder siden med streger midt i teksten, forsøgte jeg med style="text-decoration:none;"
Tilsyneladende talte de links ikke med, eller også ignorerede Google/Yahoo værktøjerne de links.

Findes der en anden måde, hvor jeg kan flette links ind, uden de "pletter" hele teksten..?

På forhånd tak.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:54
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Nu benytter jeg mig selv af  style="text-decoration:none;"

Og på alle mine sider, og kan godt se mine interne links i yahoo. I hvertfald dem der er blevet fundet indtil videre. Bruger du den på alle link eller bare 1 gang til hele siden ?

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 328
Skrevet kl. 09:51
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Nielco

Nej det kan bestemt ikke være derfor.
Jeg forstå nu bare ikke helt hvorfor du ikke vil vise folk at visse ord på din side er et link. Link er jo det der binder webben sammen og netop en af de store forskelle på det trykte medie og kommunikation i cyberspace.

Jeg kunne tænke mig at søgemaskinerne er en smule mistænkelige over din overdreven brug af keywords .... formodentlig overser de dem bare .... Google gør...men om det skader dig - tja det er der nok andre her inde der har et godt svar til.

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 10:26
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

nielco:
Findes der en anden måde, hvor jeg kan flette links ind, uden de "pletter" hele teksten..?

Hej nielco

Du bryder søgemaskinernes retningslinier ved at have:

• skjult tekst som har samme farve som baggrunden
  • links som er identiske med brødteksten og ikke tydeligt træder frem

Du løber en alt for høj risiko for at søgemaskinerne opdager det og fjerner dine sider fra deres indeks. Jeg vil kraftigt anbefale dig ikke at fortsætte hermed, men i stedet følge disse råd for tekster og links:

• Al den tekst du har på en side, skal være synlig både for brugere og søgemaskiner
  • Alle links på en side, skal være synlig både for brugere og søgemaskiner

Det er en udmærket ide at arbejde med optimering af dine vigtigste søgeord i form af gode linktekster på interne links og med optimering af fordelingen af PageRank internt på dit website. Men her er der to ting du skal være opmærksom på

1. Læsevenlighed: Hvis du føler du har behov for flere links inde i dine tekster end teksterne kan "bære" fordi det formindsker læsevenligheden, så skriv i stedet flere sider om de samme emner og få på den måde fordelt dine interne links ud på flere sider
  2. Optimering af intern PageRank: Hvis du har en side A om juletræer og gerne vil linke til denne side fra andre interne sider med ordet 'juletræ', 'juletræer', 'Nobelis', 'Rødgran', 'Nordmandsgran' etc. så kan du ikke lave fem links på den samme side med førnævnte ord i linkteksterne som så alle peger på side A. Årsagen er at det KUN er det første link i HTML koden, som peger på side A, som søgemaskinerne benytter, alle de øvrige links ignoreres. Her er du nødt til at skrive fem forskellige sider og placere et enkelt godt link til side A på hver af dem.

Jeg har tidligere skrevet om hvordan man optimerer sin interne PageRank på vores website: Optimal fordeling af intern PageRank

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 11:15
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 3 person

Hej Grosen Friis

Tak for en beskrivelse, som er så fyldig og forklarende, at jeg også forstår den.

Jeg testede ved at fjerne nogle af de steder i teksten, hvor jeg for læsevenlighedens skyld havde indsat style="text-decoration:none;".
Det betød, at Google Pagerank calculatoren pludselig kunne se de sider, hvis internt indgåendelinks ikke længere var "maskerede".
Det var bestemt ikke for at "snyde", kun for at øge læsevenligheden i f.eks. mine forretningsbetingelser.
Umiddelbart syntes jeg, at det så meget voldsomt ud, at der var understreget alle steder, hvor jeg nævnte priser og ydelser.

Da jeg ikke tør løbe risikoen for at få slettet mit site fra søgeresultaterne, har jeg straks fjernet den nævnte "styling" af interne links.

Tak for hjælpen Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 14. Dec 05
Skrevet kl. 13:25

nielco:
Tak for hjælpen

Det var så lidt...

/Grosen Friis

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 13:25

Hej igen,

Jeg har så forsøgt at lave følgende:

a:link {
font-style: normal;
font-weight: Bold;
text-decoration: none;
cursor: hand;
font-variant: normal;
text-transform: normal;
font-family: Calibri, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size:15px;
color:#CCCCCC;
}
a:visited {
}
a:active {
}
a:hover {
text-decoration: underline;
}

Så er links jo ikke altid understreget, men heller ikke direkte skjulte, da de er fremhævet og understreget, når musen føres over linket..
Vil det efter jeres mening være legalt i forhold til regelsættet fra Google, Yahoo mfl.?

På forhånd mange tak.

Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 14. Dec 05
Skrevet kl. 13:29

nielco:
Så er links jo ikke altid understreget, men heller ikke direkte skjulte, da de er fremhævet og understreget, når musen føres over linket..
Vil det efter jeres mening være legalt i forhold til regelsættet fra Google, Yahoo mfl.?

Læg et screendump ind, det vil hjælpe meget til at kunne foretage en kvalificeret vurdering. Hvis du ikke ønsker at lægge det her, så kan du sende det til mig på grosen@op.dk, så skal jeg gerne give dig mit bud på, om dine links er tilstrækkeligt tydelige.

/Grosen Friis

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 13:43

Grosen Friis | OP.dk:

Læg et screendump ind, det vil hjælpe meget til at kunne foretage en kvalificeret vurdering. Hvis du ikke ønsker at lægge det her, så kan du sende det til mig på grosen@op.dk, så skal jeg gerne give dig mit bud på, om dine links er tilstrækkeligt tydelige.

Har sendt en mail til dig. :)

Find mig på LinkedIn

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)