Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr bogføring

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 186
Fra  Sportsbaren Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SKAL man have en revisor, eller kan man godt klare tingene selv feks med et program eller lign?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:03

Om du skal have en revisor afhænger dels af hvilken type virksomhed du har og derefter eksempelvis omsætningen. Hvis du har et enkeltmandsfirma eller I/S intet krav.....

Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 14:04

Hej Spinner,

Hvorvidt du SKAL have en revisor afhænger af størrelsen på din virksomhed, herunder antal ansatte, valg af virksomhedsform, omsætning og balancesum. Medmindre du driver en meget stor virksomhed, skal du som udgangspunkt ikke have en revisor. Dog kan det være fornuftigt, at anskaffe sig en revisor, da du kan få lettere ved f.eks. at låne penge i banken, skaffe interessenter/investorer etc.

Personligt synes jeg det er rart at have en revisor, da vi ikke længere har problemer med selvangivelser, banklån mv. Så tildels kan jeg godt have sympati for at mene, at de mange penge er givet godt ud :)

Hilsen Larsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 14:08

Larsen:
Medmindre du driver en meget stor virksomhed, skal du som udgangspunkt ikke have en revisor.

et lille holdingselskabs kan også udløse revisionspligt

Tilmeldt 10. Apr 09
Fra  Sportsbaren Skrevet kl. 14:10

Jeg har et enkeltmandsfirma, og har været selvstændig i ca 6 måneder. Udgiften for en revisor i mit tilfælde er vel på omkring ca 3500 kr i kvartalet, og ekstra omkring årsregnskabet.

Umiddelbart har jeg masser af tid til at klare regnskaberne, lønafregning osv selv, men kan/må jeg gøre det selv? Og er det til at overskue:-)

Tilmeldt 10. Apr 09
Fra  Sportsbaren Skrevet kl. 14:13

Og lige nu har jeg kun en ansat - og det er mig selv:-)

Tilmeldt 6. Mar 07
Skrevet kl. 14:16

Ja da, du må gerne selv forestå bogføring og regnskaberne. Også selvangivelsen kan du selv sørge for. Om det er til at overskue afhænger mest af, hvor meget du allerede ved om bogføring/regnskab og din evne til at sætte dig ind i de ting du er i tvivl om. Det kan i hvert fald sagtens lade sig gøre.

Hvis du selv har mod på at stå for bogføringen, som er den del der oftest tager længst tid, så synes jeg selv du skal gøre det. Så kan du senere hen overveje om du også har lyst til at kæmpe med selvangivelsen.

/Larsen

Tilmeldt 10. Apr 09
Fra  Sportsbaren Skrevet kl. 14:21

Umiddelbart burde det være til at klare. Jeg har da en HA uddannelse, men skal nok krydre den lidt med ekstra viden.

Kan I anbefale nogle sider hvor jeg kan læse mere, og evt programmer der kan hjælpe mig på vej?

Tilmeldt 6. Mar 07
Skrevet kl. 14:38

Du kan f.eks. anvende e-conomic.dk. Det er et godt og enkelt bogføringsprogram. Her kan du også udskrive fakturaer og din revisor kan få adgang. Jeg mener også de har en bogføringsguide, men er ikke sikker.

/Larsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 14:41

Tag evt. et kik på http://regnskabsskolen.dk/.

Anette har mange tilbud og en mulighed kunne være at bruge lidt tid på at få sat regnskabet op rigtigt fra starten. Umiddelbart synes jeg det er en dyr pris, som du har fået fra en revisor. Hvis du synes du kunne bruge tiden bedre end at nørkle med bilag så er der mange der tilbyder sig her på Amino. Ikke mindst til noge meget fornuftige priser.

Held og lykke med det.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)