Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overvejer frem og tilbage - finansiering af fysisk butik (opstart)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 242
Fra  Unique Play Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har set et fedt butikslokale, der måske lige kunne være noget for min forretning. De sidste par måneder har jeg oplevet mange forespørgsler på at se varerne irl før køb - bl.a. for at prøve efter om tingene passer. Jeg bor lige nu i en meget lille lejlighed, som for mig gør dette umuligt. Derfor føler jeg at tiden måske er inde til at få en fysisk butik. Jeg har forhørt mig rundt om i miljøet hvor nogle af mine kunder befinder sig, og her er de der ved noget bekræftende, overfor den type specialvarer som jeg sælger indenfor erotikken. Jeg vil ikke lægge fingrene imellem - jeg har for ½ års tiden siden været en idiot at binde en masse kapital til en konto i danske bank i 2 år. Danske bank er meget svære at stikke i for mig. Et eksempel herpå er, at da jeg skulle have en lille kassekredit på 10000 kr. til når jeg skulle på messer etc. afviste rådgiveren mig pure. Dette kunne ikke lade sig gøre selvom jeg havde et stort indestående der var langt større. 1 måned senere ringer jeg til en ny erhvervsrådgiver og må så skælde og argumentere i 1½ time over telefonen, fordi jeg virkelig ikke kan se begrundelsen værende rigtig. Jeg måtte presse ham til at kigge på hvilket indestående jeg havde - på trods af at jeg troede dette var normal kotyme. Han gav mig derefter kassekreditten.

Jeg har kigget på budget igår for det første år. Det får mig frem til at der skal omsættes for 2500 incl. varer & moms, løn etc. pr. dag på online handel og fysisk butik.

Dette er med en investering på 130000 til inventar og ekstra varelager.

Jeg skal ærligt sige, at jeg burde være en del af det kreditværdig. Lige nu venter jeg på en afklaring omkring mit mors bo - hvilket nok tager en del endnu, før pengene er der. Det handler om en gård der skal sælges.

jeg mangler lidt jeres syn på det her. Ser budgettet ok. ud? Hvad med finansiering - hvordan tror i banken vil stille sig? Jeg ved godt at det selvfølgelig gælder om at kime banken ned, men i erhvervdirect får jeg nye rådgivere hver gang jeg ringer i røret.

Al input modtages glædeligt.

Årlig Månedlig
Leje 114000 9500
Dankort 11875 989,5833
Dankort terminal 5204 433,6667
Internethandel dankort 250 20,83333
Internethandel epay 1188 99
Lys varme strøm 24000 2000
Domæne 180 15
Løn 79476 6623
Investering 133333,3

11111,11

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Dit budget er noget rod.

Lad os alligevel tage overvejelserne ;-)

Du skal have en MERomsætning efter etableringen af den fysiske butik, der modsvarer de udgifter du ikke har idag. Der skal altså langes rigtigt mange varer over disken som du ellers ikke ville have solgt. Det vil altså sige, at det ikke er nok, at dine nuværende kunder handler i den fysiske butik, - det skal være kunder der ellers ikke ville købe varer i webshoppen.

Jeg fornemmer lidt at du bruger den kommende arv, som et slags sikkerhedsnet for at du vil kunne klare dig igennem. Lad være med det, forvent intet før pengene står på din konto. Dine overvejelser skal udelukkende gå på om forretningen kan bære den merudgift som husleje, lys, varme m.m. vil være. Det er klart at hvis du idag sælger for 2000 kr. dagligt i webshoppen, så er 500 kr. ikke umuligt at nå, - men er det 2000 kr. dagligt der skal omsættes for mere, - så er det straks sværere.

Jeg ville, alt efter hvor langt du er fra at omsætte for 2500 dagligt, vente lidt.

/Michael

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)