Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

køb vindmølle

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer jo helt an på hvor stor vindmøllen skal være, og hvad den skal bruges til? Men jeg kan i hvert fald anbefale 360 wealth. Du kan læse om dem og deres vindmøller her: www.360skat.dk og www.360skat.dk/vindmoeller. Ligegyldig, hvad så vil jeg anbefale dig at snakke med Jesper Sidenius, som er ekspert på dette område - han er altid god til at svare. Det er i hvert fald min erfaring.

Tilmeldt 22. Oct 10
Skrevet kl. 13:40

Der er mange forskellige virksomheder som laver investeringsprojekter i vindmøller, og der er også gode penge at tjene på det, samtidig med at man hjælper miljøet. Eksperten på dette område er uden tvivl 360 Wealth, som du kan finde mere information om på www.360skat.dk - og de har altid været gode til at hjælpe.

Tilmeldt 22. Oct 10
Skrevet kl. 13:42

Man skal dog passe på med brugte anparter. Jeg ville helt klart anbefale at købe en fra ny. Men det er vigtigt at få et overblik over markedet. Så jeg ville i stedet gå igennem denne hjemmeside: www.360skat.dk

Tilmeldt 22. Oct 10
Skrevet kl. 13:43

Tyskland er det bedste sted, da de også har en lovgivning der gør at man er sikret en høj minimumspris for kw/h. Jeg har fundet masser af information herinde: www.360skat.dk/vindmoeller

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 193
Fra  Rådgivningsfirmaet Esben Christensen Skrevet kl. 14:23

Investering i vindmøller kan være en fornuftig ting, både af idealistiske men også skattemæssige og økonomiske årsager. Men bemærk, at gode møller er dyre og i mange tilfælde opnås den mest attraktive skattemæssige behandling, hvis der højst er 10 ejere. Og det stiller store krav til investorernes formue og indtjening i mange år frem, så vindmølleinvestering er ikke længere en folkesport.

Udover skatten, skal man være meget opmærksom på, at man bliver selvstændigt erhvervsdrivende, og der er masser af risikofaktorer, som man skal tage højde for i møllens forventede lange levetid. Afregningspriser, vindforhold, møllens teknologiske eller mekaniske forældelse, risiko for lovændringer (ved møller i udlandet i to lande), låneforhold, herunder renterisiko og evt. valutakursrisiko. Der er rigtigt mange forhold, som man bør overveje. Der er en del udbydere af møller (og andre projekter vdr. alternativ energi) og nogle er bedre end andre til at reducere de ovennævnte risici. Som med så mange andre investeringer er det jo også sådan, at det kan koste en præmie (her ofte i form af honorar til udbyder) at reducere risikoen (og helt eliminere den, kan man ikke),

Med venlig hilsen

Esben Christensen
www.esbenchristensen.dk

Tilmeldt 25. Jan 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:54

hmm. forstår vist ikke rigtig hvad det er i svarer på.

Knarreborg spørger jo om hvad man får for 1 KwH el ved elselskabet.

Elselskabet betaler mellem 26 og 30,5 øre pr Kwh.

Herudover kan der være betalinger i form af tilskud. Tilskuddet vil kunne bringe prisen op på 51 øre pr KwH. Tilskuddet varer dog ikke ved. Så regn ikke dette med, såfremt du overvejer køb af en brugt mølle.

typisk laver man en kontrakt f.eks. på en måned eller et kvartal, fremfor at sælge strømmen på spotmarkedet.

Alt efter hvor mange Mega Watt man kan (forventet) kan levere, kan man alt andet lige få en bedre pris pr. KwH.

En vindmølle idag vil ca koste 1 mio Eur pr MwH. (ca. pris. Afhænger af mærke og størrelse) Men det er kun for selve møllen. Derudover skal man beregne et betydeligt beløb til grund, el, anlæg af vej, tilslutninger, miljørapporter mv.

Ønsker du at købe dig ind i et mølle laug, vil prisen typisk ligge mellem 3.200 og 6.000 kr. pr 1.000 KwH

(efter min vurdering er det dog ikke økonomien der er incitamentet, såfremt du vil betale op mod 6.000 kr. ....)

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)