Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

køb vindmølle

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 17. May 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

hej er der nogle som kender prisen på en stor vindmølle ( meget gerne hjemmeside ) og ved i hvad et el firma betaler for 1 kw/h

jeg håber i forstår mit sprøgsmål ellers må i lige skive så skal jeg prøve at udybe mig ;-)

Fra København
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 20:06

Hej knarreborg.

Alene møllehatten på en moderne vindmølle fra Vestas koster omkring 10 millioner danske kroner. Det er en dyr affære.

Jeg kan udmærket godt forstå hvor du vil hen med dine spørgsmål, men - uden at skulle lyde negativ, det er bare den skinbarlige virkelighed - det er helt utænkeligt at du skulle kunne købe en vindmølle og tjene penge på den ved at sælge de kilowatt-timer, den måtte producere.

Som du nok ved, er det problematisk at oplagre strømmen fra vindmøllen, det blæser ikke hele tiden, vindmøllen larmer og skal indgå i lokalplaner, hvorfor du helst skal eje en større mængde hektar jord for at placere den uden gener for omgivelsernerne - og det er i øvrigt alt, alt for dyrt at anskaffe den.

Jeg har hørt om enkelte investeringsprojekter, hvor 20-30 mennesker er gået sammen om en vindmølle, men hvor disse projekter annonceres henne - hvis de overhovedet gør - dét ved jeg ikke. Jeg har læst om dem på borsen.dk.

Interessen for grøn energi er imidlertid rigtig sympatisk - thumbs up! Jeg vil anbefale dig at læse mere på http://www.greenwindenergy.dk/ - de har nogle gode prospekter.

Dbh. Kasper

Alt det bedste,

Kasper.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 20:20

Hvis du søger efter "husstandsmølle" på google skulle der komme en masse hits med en samlet entreprisesum på en god bid under de 10 millioner Big Smile

Fra København
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 20:37

Dét er selvfølgelig helt korrekt: der findes husstandsmøller, men her et perspektivet jo et helt andet i alle henseender, ikke mindst økonomisk. Jeg gik ikke ud fra at det var dém, knarreborg tænkte på.

Det er imidlertid mit indtryk ud fra debatten, at husstandsmøllerne først og fremmest er hobbyprojekter, som i de fleste tilfælde ikke har kunnet betale sig grundet vedligeholdelsesomkostningerne og den svigtende vind på placeringsstederne (som dog retfærdigvis ikke har noget med møllen at gøre som sådan). Ret mig endelig, hvis jeg tager fejl her.

knarreborg, hvis det er husstandsmøller, der har din interesse, kan jeg anbefale at du kigger nærmere på http://www.gaia-wind.dk/, og i øvrigt følger med i trådene rundt omkring på Nettet. Her kan du få gode råd til optimal opstilling og vedligehold.

Held og lykke med det.

Dbh. Kasper

Alt det bedste,

Kasper.

Fra Skive
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 262
Fra  Dynamic-it web & hjemmesider Granitbutikken salg af granit og granitskærver Skrevet kl. 00:02

Hej Knarreborg

Hvis du på google søger efter "Vindmølle anparter" får du en del resultater:

Besøgte siden http://www.brugte-andele.dk/ hvor det ser ud til at der kan købes anparter:

Tekst kopieret fra brugte-andele.dk

VINDMØLLEPROJEKT: 10-mandsprojekt i 3 x 2 MW Vestas vindmøller i Frankrig. Der udbydes hermed 10 andele til salg af 100 andele i dette projekt. Møllerne er idriftssat i år 2006. Kontantpris: 2.950.000 kr. Anparter i komplemarselskabet sælges til indre værdi (kr. 13.636). Store afskrivninger allerede i år.

Håber det kunne bruges.

/Jacob

Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 09:25

Jeg har hørt at det skulle være godt at købe en vindmølle i Tyskland da det tyske elselskab giver høje priser pr. kilowatt.

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 09:29

Kan man stole på http://www.brugte-andele.dk?

Fra Hou, odder
Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 09:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 20:58

Er ikke hundrede procent sikker på det her og må være ærlig og indrømme at jeg heller ik har tænkt mig at tjekke det, men mener ikke det er lovligt at have vindmøller privat. I hvert fald skulle jeg ikke mene at du kan montere en mølle på taget uden at søge om diverse kommunale dispensationer osv. og det ved vi jo alle hvad betyder :D 10 dage - 30 års ventetid i sagsbehandling. Måske der er nogen der har bedre forstand på lovgivningen indenfor området? æder gerne mine ord i mig igen hvis jeg er helt galt på den.

VH

Tilmeldt 8. Jul 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:06

I heldigste fald er den først tjent hjem efter ca. 20 år - så det skal udelukkende være af idealistiske grunde, hvis du vil købe en sådan.

Du kommer ikke til at tjene så meget som en krone på det.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)