Hej Hans Det er en kunde, som jeg ikke længere skal have. Det er lidt uhyggeligt, hvis kunderne bare kan gøre indsigelse mod tidsforbrug, og så satse på, at beløbet er for lille til at forfølge. Hvis kunden gør indsigelse mod tidsforbruget, så er det vel bare påstand mod påstand. Jeg har normalt kun ét møde med kunden, og jeg er er syv sind med, hvordan jeg beviser tidsforbruget, selvom det aldrig tidligere har været et problem - måske skal jeg angive et et minimumstidsforbrug i rådgivningsbetingelserne.
|
Mathias1000:Det er en kunde, som jeg ikke længere skal have.
Inde i dit hoved afskriver du de 700 dask.
De er væk, gone, over and out.
Dernæst skriver du et brev til ham, at du er af den overbevisning, at mødet tog to timer, og at fakturaen ikke er til forhandling, hvorfor han skal betale de sidste penge omgående.
Så giver du ham tre på hinanden følgende rykkere med et passende gebyr (f.eks. 50 kr.) på og truer med inkasso.
Men hvis han fortsat benægter, at mødet tog to timer, må du lade ham flyve. Det er ikke værd at bruge krudt på.
mvh Hans