Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anfægtelse af fakura og for sent betaling

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 6. Dec 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Det er en kunde, som jeg ikke længere skal have.

Det er lidt uhyggeligt, hvis kunderne bare kan gøre indsigelse mod tidsforbrug, og så satse på, at beløbet er for lille til at forfølge. Hvis kunden gør indsigelse mod tidsforbruget, så er det vel bare påstand mod påstand.

Jeg har normalt kun ét møde med kunden, og jeg er er syv sind med, hvordan jeg beviser tidsforbruget, selvom det aldrig tidligere har været et problem - måske skal jeg angive et et minimumstidsforbrug i rådgivningsbetingelserne.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mathias1000:

Det er en kunde, som jeg ikke længere skal have.

Inde i dit hoved afskriver du de 700 dask.
De er væk, gone, over and out.

Dernæst skriver du et brev til ham, at du er af den overbevisning, at mødet tog to timer, og at fakturaen ikke er til forhandling, hvorfor han skal betale de sidste penge omgående.
Så giver du ham tre på hinanden følgende rykkere med et passende gebyr (f.eks. 50 kr.) på og truer med inkasso.

Men hvis han fortsat benægter, at mødet tog to timer, må du lade ham flyve. Det er ikke værd at bruge krudt på.

mvh Hans

Tilmeldt 6. Dec 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:40

Ja, du har nok ret i at pengene er tabt.

Men i så fald kan alle kunder i princippet gøre indsigelse mod det fakturede tidsforbrug, og få rabat - hvis bare de er frække nok.

Det er sku' uhyggeligt !

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:43
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Ja... :-/

Hans

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 15:27

Mathias1000:

Hvad stiller jeg op med en kunde som anfægter fakturaens rigtighed, men på den anden side først gør opmærksom på det længe efter betalingsfristens udløb ?

Du har fået en indsigelse. Den forholder du dig til og meddeler kunden resultatet og din begrundelse.

Jeg hører ikke til skole, der mener, at nogle beløb er for små til at blive gjort til genstand for retssager. Jeg har kørt flere sager udelukkende om rykkergebyrer både for debitorer og kreditorer. Det der med at det ikke kan betale sig, jamen det gælder for begge parter. Den slags småsage

Men der er andre ikke-juridiske overvejelser. Du sælger tid og rådgivning. Passer det ind i din forretnings profil og koncept at køre en sag om et manglende beløb på kr. 700 ud af kr. 5.600, eller er dit image bedst tjent med, at du af princip kun vil have tilfredse kunder, også selvom du så for første gang støder ind i en uenighed med din kunde.

Ulrik Guldbæk

Juridisk Rådgivningsselskab s.m.b.a.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)