Jeg er ny her på amino, og har lige åbnet min webshopwww.thingsilike.dk d. 16 maj. Min webshop driver jeg på hobby basis, og jeg har derfor ikke ubegrænsede midler til markedsføring, reklame osv. det ville selvfølgelig være en drøm at kunne leve af det, men jeg er dog forblevet realistisk lidt endnu :o)
Jeg har ladet mig fortælle, at mine manglende kunder og salg måske kunne skyldes at folk ikke kan gennemskue mit shopnavn, så vil gerne høre hvad i synes?
Hej Camilla, sikke dog en fin webshop (designet følger Kiss Principperne) dog ikke for meget, det eneste kritik jeg har må være, den hæslige grønne farve du har der på menuen.
Men jeg syndes du skulle offre lidt penge på et bedre design til den for der er så mange webshopper på nettet der bruger det samme system og de ligner alle sammen hinanden ud over farverne og varne så det vil jeg forslådig.
Dit problem med rekleme kan du måske få sat en stopper for vis du skriver en mail. til nogle sider og høre dem af om de vil tage dit banner ind på dere side vis du tager deres ind på din for så vis du gøre det med nogle forskellige sider så kan du pluslig få en masse besøg og!
Besøg betyder kunder og kunder betyder penge og penge betyder mere reklame og udvikling og opsparing og det betyder det ikke kan gå helt galt så gælder det bare om at holde sit vare lager opdateret..............og søger for kunderne får hva de vil have........
Tak for din positive respons. Det er rart med et lille skulderklap, når man synes det hele ikke helt går som forventet :o) Jeg vil overveje at skifte farven - hvis det kan give flere kunder i butikken, ryger den ud af vinduet med det samme :o)
Synes selve ideen med at du sælger hvad du selv kan li´ af ting er dejlig nyskabende, men jeg tror det er svært at få forklaret folk hvad de kan opleve på siden.
Rent teknisk så ser siden ikke så godt ud når man sidder ved en 22" skærm da du kører 100 % bredde. De færreste almindelige shops fungere med fuldskærmsvisning & nok derfor de fleste vælger en fast bredde på deres shop. Amazon er en af de få jeg kender der benytter 100% med succes.
En anden ting der er en hindring for mig er at jeg skal oprette mig som kunde før jeg kan handle & mange kan ikke se logikken i at du skal bruge deres fødselsdato. Prøv altid at gøre kundens vej fra produkt til afsluttet ordre så kort som muligt.
Selvom der ikke sker noget i starten så hold modet oppe, det kræver hårdt arbejde at få succes. :D
Dit shopnavn er efter min mening helt fint og dit logo spiller. Jeg tror de fleste i din kundegruppe kan gennemskue dit shopnavn.
Jeg får det dog fysisk dårligt når jeg støder på osCommerce 2.2 shops, så jeg vil undlade at bruge mere tid på den nu.
Få fat i Thomas Rosenstands gratis version af SEO-LEX. Der er masser af guldkorn i den gratis version som vil hjælpe dig et godt stykke hen ad vejen med at blive synlig på søgemaskinerne og dermed skabe flere kunder.
Kmtrader: Tak for de fine ord. Vil som sagt overveje farven :o)
Tonny: Vil helt sikkert overveje om det kan gøres lettere end at man skal oprette sig som kunde inden man køber noget. Fødselsdagen er sat ind for at jeg kunne danne mig en oversig over min kundegruppe, men eftersom den pt er ikke eksistrende, vil jeg da forsøge at slette den linje, hvis det kan give flere kunder i biksen.
ThomasVJ: Tak for linket til SEO-LEX, det vil jeg helt sikkert kigge mere på, og tror vist lige jeg skal have nedtonet billedet som du kommentere :o)
Generelt mange tak for jeres respons. det er virkelig skønt at få noget feedback på webshoppen.
[...] Fødselsdagen er sat ind for at jeg kunne danne mig en oversig over min kundegruppe, men eftersom den pt er ikke eksistrende, vil jeg da forsøge at slette den linje, hvis det kan give flere kunder i biksen.
Danske kunder er ikke vilde med at opgive den slags informationer, overhovedet. Derudover er der også skabt en rigtig kedelig tendens mod at oprette en kundekonto. Langt de fleste vil vælge at lave en gæstekonto på trods af at den eneste forskel er et password ... Jeg er derfor 100% sikker på at du vil få mange flere kunder hvis du giver dem muligheden for at handle via en gæstekonto.
Det er helt sikkert et forsøg værd og jeg har givet info videre til min kammerat der søger for alt det tekniske. Hvis det er det, der gør udfaldet, skylder jeg dig en kæmpe fadøl :o)