Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør jeg?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Høje Taastrup
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 81
Fra  ETOS Advokater Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er meget enig med Klovn.

Noget andet jeg kom til at tænke på er; har jeres revisor stadig jeres bogføringsmateriale og andre ting, som I har brug for i fremtiden?

Grunden til at jeg spørger er, at revisoren er berettiget til at nægte udlevere jeres ting, hvis I ikke betaler hans regning, så hvis han ligger inde med noget, han kan tilbageholde, skal I også lige tænke på dette inden I bare nægter at betale hans regning.

Revisor må ikke tilbageholde jeres effekter, hvis I enten betaler regningen - under protest naturligvis, så I kan gøre noget senere, hvis I vil (ikke den optimale løsning - eller I stiller fuldgod sikkerhed f.eks. i form af en bankgaranti eller deponering.

Med venlig hilsen

Jesper Rye Jensen, advokat

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 12:29

Det lyder mærkeligt, hvis revisoren må beholde ens ting, til regningen er betalt.

En urmager må f.eks ikke beholde dit ur i tilfælde af, at du nægter at betale regningen.

Fra Høje Taastrup
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 81
Fra  ETOS Advokater Skrevet kl. 12:39

Hvis du indleverer noget til reparation, så har reparatøren ret til at tilbageholde det reparerede indtil du har betalt regningen. Det bruges meget af bilmekanikere, og man ser det ikke særligt ofte, når det gælder mindre værdifulde genstande.

Advokater er f.eks. også berettiget til at tilbageholde dokumenter, hvis kunden ikke betaler regningen.

Med venlig hilsen

Jesper Rye Jensen, advokat

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:55

Det er helt korrekt og ikke så underligt da det faktisk er revisorens eneste sanktionsmulighed medmindre han har fået acontobetaling for sit arbejde.

Revisorens reaktion lyder meget unormal. Det er ikke normalt at - seriøse  -revisorer hidser sig sådan op overfor indsigelser over en regning men nu har vi også kun hørt sagen fra en side. De fleste tager det  med ro og jeg fristes til at sige med sindsro. Der hvor man kan sige at Miriam måske har lidt ret er at en revisor af og til har en - ikke mindst faglig - interesse i at beholde en kunde og derved indgå i en dialog om betalingen hvorimod dette hensyn ikke er tilstede når kunden allerede har skiftet revisor.  

Men indgå i en dialog med revisoren  -  passivitet løser intet.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)