Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør jeg?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Jeg står i en situation hvor jeg har skiftet revisor.. I denne forbindelse har min tidligere revisor naturligvis sendt mig en regning på hans arbejde.

Jeg modtager regningen, men ringer til firmaet da jeg gerne vil have en udspicificeret regning, så jeg kan se hvad det er jeg betaler for... Jeg bliver derefter ringet op af min tidligere revisor som er godt sur over jeg vil have en udspicificeret regning, han han råber og skriger at jeg bare kan smide den regning ud, fordi sådan noget gider han ikke finde sig i, hvorefter han smækker røret på igen, uden jeg får et ord indført!

Jeg bliver naturligvis overrasket over hans opførelse men tænker fint nok, så var det da en regning mindre.. Men efterfølgende sender han mig så en ny regning med renter og gebyr på og truer mig med inkasso.

Det er nu blevet en prencip sag for mig at den regning ikke skal betales... men hvad mener i andre? og hvad ville i andre gøre i min situation?

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:38
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder som om den revisor har haft en temmelig dårlig dag Surprise

Du skriver ikke noget omkring om du mener han har lavet det arbejde han skal for det beløb? Hvis det er tilfældet at han har - så skal du naturligvis betale regningen.

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 21:53
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har gennem tiden fået mange revisionsregninger som ikke har været specielt detaljeret, men været baseret på et tilbud eller en underliggende aftale.

At hvis der har foreligget en aftale om det arbejde der skal udføres og evt. et beløb på forhånd så behøver revisor efter min opfattelse ikke at specificere beløbet ud.

Hvis du reelt har givet revisor en blankocheck ved bare at lade ham opstille regnskab og revidere det uden på forhånd at aftale omfanget. Ja så burde du kunne få det specificeret. Det bør ikke ikke være en større opgave for ham. Som revisor har han jo naturligvis styr på sit time-sagssystem.Confused.

At undlade at betale regningen løser intet. Er den på nivieau med sit år mv. Er den urimelig i forhold til tidligere eller er det bare dig der er lidt "touchy".

Tilmeldt 13. Jan 09
Skrevet kl. 21:57

Det er ikke så meget det om han har fortjent han penge eller ej, men at han først siger jeg skal smide den ud, hvorefter han sender mig en ny regning med renter og rykker gebyr

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 22:03

Så ville jeg skrive et brev til ham og genfortælle din oplevelse af situationen - og skrive at du naturligvis ønsker at betale for det arbejde der er udført - men ikke med renter og gebyrer. Og så ville jeg indbetale grundbeløbet fra første regning. Mon ikke han så lader den ligge der....

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 22:06
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

EagleGolfShop:
Det er ikke så meget det om han har fortjent han penge eller ej, men at han først siger jeg skal smide den ud, hvorefter han sender mig en ny regning med renter og rykker gebyr

Så har du tabt på forhånd!. Der er ingen der vil tro på at en en revisor i fulde alvor har bedt dig om at se bort fra hans regning!Big Smile

Der har ligget irriation over din mistillid til hans opgørelse bag ved og måske kombineret med, at det ikke lige er denne årstid, hvor revisorerne er kendt for at have mest humor.

Hvis der ikke er tale er om et reelt problem med regningen i forhold til det udførte arbejde så er dette ikke et slag du skal tage. Du taber og regningen bliver kun større!

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 22:09

Selvfølgelig skal du stå fast på dit krav om at få et specificeret timeforbrug. Det har du krav på.

Regninger fra især revisorer og advokater har det med at blive skyhøje, i samme øjeblik, man ikke længere ønsker at gøre brug af vedkommende.

Indbetal det beløb som du finder rimeligt. Samtidig skal du gøre skriftelig indsigelse over beløbets størrelse og over ikke at få den ønskede specifikation. 

Der er forskellige steder, hvor du kan klage over revisoren (prøv at google), men ved at indbetale et a'conto beløb har du i en tvist vist "god vilje" til at ville betale.

Mvh Miriam

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 22:17
Gennemsnit 2,7 stjerner givet af 3 person

Miriam Frank:
Regninger fra især revisorer og advokater har det med at blive skyhøje, i samme øjeblik, man ikke længere ønsker at gøre brug af vedkommende.

Der er jeg ikke enig med dig. Grunden til at rådgivningsydelser - og her der ligegyldigt om vi taler revisorer, advokater, edb-konsulenter mv. - er at arbejdets omfang ikke i tydelig omfang bliver aftalt på forhånd.  Det er som med autoværksteder. Du kører heller ikke din bil på værksted og lader værkstedet udfører de reperationer som de har lyst til?

Miriam Frank:
Selvfølgelig skal du stå fast på dit krav om at få et specificeret timeforbrug. Det har du krav på.

Ikke hvis arbejdet er udført efter tilbud!

Tilmeldt 13. Jan 09
Skrevet kl. 22:50

Arbejdet er ikke udført på tilbud

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 23:00
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Så er der ingen tvivl om at din tidligere revisor skal kunne specificere hvilket arbejde, der er udført. Så der synes jeg du skulle følge Helle's råd fra tidligere.

Om du får noget ud af at klage er jeg mere tvivlende overfor. Som lovgivningen er omkring revision i Danmark er det sådan at det er revisor selv, der tilrettelægger sit arbejde for at opnå den begrundet overbevisning om et regnskabs rigtighed. Derfor er det altid vigtigt at få aftalt opgaven på forhånd, således at hver der opstår noget ekstraordinært som kræver mere arbejde aftales prisen på dette.

Henrik

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)