Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Youtube på en hjemmeside

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Christian iMARKETING:
Du skal bare ikke bruge det på din egen hjemmeside - både for ikke at sende folk bort igen; men også fordi kvaliteten af videoerne ikke er så god grundet den hårde kompression.

Der er jo ingen der siger at du skal anvende YouTubes standard player, hvor du bliver redirectet til YouTube, hvis du kliker på videoen.

Du har 100% kontrol over hvordan videoen virker vha. ders data og player api.

Jeg er støt på flere store virksomheder, som vælger at have deres egen channel på YouTube. 

Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 15:55
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Lad mig lige endnu en gang slå det helt fast: Jeg har ikke selv nogen videoer lagt op på Youtube! og jeg ønsker heller ikke min egen channel på Youtube.

Jeg vil bare yde mine besøgende den ekstra service, at de kan også kan se Youtube videoer direkte fra min hjemmeside - og uden at de forlader min side.

Som det er lige nu virker det "nogenlunde" som jeg kunne tænke mig, men det ville dog være ønskeligt, at den IKKE starter op med den lille baby der griner - også selvom det er meget kær.

Forslag til forbedringer modtages meget gerneYes

Mvh
Anders

Tilmeldt 8. Mar 08
Skrevet kl. 20:44

YouTube har som tidligere nævnt skrevet et API både til deres backend og deres player.

YouTube har alt hvad du skal bruge med hensyn til søgninger. Iøvrigt kan playeren tilpasses. Så du slet ikke kan se, at filmen hostes af YouTube.

Når nogen siger at YouTube er en uprofessionel løsning. Så sige det mere om deres viden eller mangel på samme omkring YouTubes API. 

Tilmeldt 8. Mar 08
Skrevet kl. 20:49

raptus3670:
Som det er lige nu virker det "nogenlunde" som jeg kunne tænke mig, men det ville dog være ønskeligt, at den IKKE starter op med den lille baby der griner - også selvom det er meget kær.

Prøv at poste dit player script

Tilmeldt 28. Apr 08
Skrevet kl. 04:32

Hej Runge

Du får så lige den kode som jeg har brugt:

<P align=center>
<OBJECT width=625 height=455><PARAM NAME="movie" VALUE="http://www.youtube.com/v/5P6UU6m3cqk&amp;border=1&amp;color1=0x234900&amp;color2=0x4e9e00&amp;feature=player_embedded&amp;fs=1"><PARAM NAME="allowFullScreen" VALUE="true">
<embed
src="http://www.youtube.com/v/5P6UU6m3cqk&border=1&color1=0x234900&color2=0x4e9e00&feature=player_embedded&fs=1"
type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="625"
height="455"></embed></OBJECT></P>

Jeg vil som jeg har skrevet tidligere gerne have det sådan, at den ikke starter op med et bestemt filmklip, hvis det kan lade sig gøre.

Tak fordi du vil hjælpe mig.

Mvh
Anders

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 07
Indlæg ialt: 51
Fra  WEB U Skrevet kl. 07:45

Ved ikke lige om jeg fanger dig helt. Men prøver; i din kode ser du

value="http://www.youtube.com/v/5P6UU6m3cqk

og

src="http://www.youtube.com/v/5P6UU6m3cqk

Det er hvad du skal skifte ud med det du hellere vil have. Alt derefter fortæller blot videoens indstillinger. Du kan se helt præcist er det "5P6UU6m3cqk" der er videoens ID. Så det efter "/v/" og før "&". Et tegn for meget eller for lidt og det går galt.

Du kan let se hvad du nu skal kopiere fra en URL på YouTube. Hvis du kikker på

kan du se du skal kopiere, hvis du bruger URLen eller linket oppe i toppen af browseren, værdien der siger "IpBNr-oNT1g". Sæt ind på din egen side, og afspil.

Til tvivlerne vedr. brug af YouTube og god kvalitet, så er det vist et par dage siden i har været inde og se på deres "nye" funktion, nemlig; HD. Men det kræver selvfølgelig også man har et HD kamera og ikke bare en telefon når man vil ligge sine ting op, hvis det skal det være i orden. Check denne ">video i HD, og forsøg at bilde mig ind det er dårlig kvalitet. Derefter fortæl mig hvad sådan en løsning ville koste at have på sit eget site i samme kvalitet og passende båndbredde. Som en skriver, så bliver man sparket ret hurtigt på de almindelige webhoteller, når man laver hoster en lille video på 250MB til afspilning et par 100 gange i døgnet. YouTube er nærmere et spørgsmål om man er interesseret i lidt co-branding. Hvis man er bange for at smide en ekstern video på sine sider af frygt for folk bliver grebet af indholdet, hvis ikke det er ens eget, så er det vel smartest ikke at lave sådanne links. Men måske er der flere grunde til ikke at have YouTube og andre eksterne videoservices på sine sider? Her er jeg lidt nysgerrig...

WEB U - Vi har løsningen der kan gøre opdateringen af din hjemmeside lettere end nogensinde før!

Tilmeldt 28. Apr 08
Skrevet kl. 08:11

Hej Claus

Du er på rette vej!

Jeg er med på, at de 2 stykker koder som du nævner er henvisning til selve det filmklip som man vil se og at resten er opsætningen af playeren.

Det som jeg bare ville have den til er, at den IKKE skal starte op med et filmklip, men i stedet et eller andet smart start billede fra YouTube.

Hvis jeg går ind og vælger et bestemt filmklip den skal starte op med at vise, det syntes jeg, ikke er så godt, men det kan jo godt være, at det bare IKKE kan være på anden måde end jeg har det lige nu?

mvh

Anders

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 07
Indlæg ialt: 51
Fra  WEB U Skrevet kl. 08:39

Så syntes jeg du skal uploade din egne lille video til YouTube og bruge den som start. Den kan du bare lave til at være et statisk billede. YouTube giver en mulighed for at vælge nogle thumbnails som startbillede for videoen, det er netop hvad du er interesseret i, og hvis din video er samme billede, så får du hvad du vil have. Samtidig med det ser fint ud med ens eget, fx logo, når man kommer ind på din side.

Så lav en YouTube konto, up en video, og sæt den til at være din startvideo på din side.

WEB U - Vi har løsningen der kan gøre opdateringen af din hjemmeside lettere end nogensinde før!

Tilmeldt 28. Apr 08
Skrevet kl. 08:56

Hej Claus

Det var da en meget god ide! - den tænker jeg lidt nærmere over om dette var måde at gøre det på.

Jeg vender tilbage når jeg har overvejet og når jeg evt. har uploadet min egen video.

mvh

Anders

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:44

Claus Mandal:

Check denne

">video i HD, og forsøg at bilde mig ind det er dårlig kvalitet.

Ja; men det vil jeg så gøre. Billedet er på ingen måde skarpt; det er blurret og kedeligt - og da den skulle lette måtte der lige en pause til, inden jeg kunne se resten af filmen selv om jeg sidder på en 10 MB linje.

Enhver filmproducer ville krumme tæer ved at præsentere noget, der er så sløret.

Og jeg holder fast i, at det er en rigtig dårlig Ide, ikke selv at have 100% kontrol over de videoer man kører på sit eget site. At du har en kopi på Youtube er helt fint; men du skal bevare kontrollen selv.

Mvh,

Christian

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)