Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan jeg "kræve" i banken

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg står og skal bruge en kasse kredit i banken og vil i den forbindelse hører hvad jeg kan kræve når jeg går til en ny bank.

Min omsætning er over 100.000 kr. pr. måned (de sidste 3 måneder), jeg har for 100.000 kr. varer på lager og vil du gerne have kassekredit mellem 50000 - 100000 kr.
Firmaet skylder ingen penge.

Jeg har forretningsplan, driftsbudget, varerlager og resultatet og balance med i banken.

Kan jeg kræve at banken låner pengene til virksomheden og ikke mig personligt? Den første bank jeg kontaktede, krævede nemlig mine personlige budgetter og årsopgørelse. Her vil jeg gerne behandles lidt mere pro og ønsker at det skal være mellem firmaet og banken....og ikke mig og banken. Kan jeg kræve dette?

Banken jeg har nu, er i Nordjylland og har en regel med at de ikke giver lån/kredit til erhverv der ikke er i deres lokal område :=)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Boysen:
Kan jeg kræve at banken låner pengene til virksomheden og ikke mig personligt?

Kræve kan du jo nok ikke ligefrem.  Du kan bede om et kundeforhold mellem firma og din bank. Det er så op til banken at vurdere om de synes det tilbud er ok.

Der er ikke meget ved at låne penge til et firma, hvis ejeren bagved udgør en risiko.

Henrik

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kommer ikke helt uden om at der skal stilles sikkerhed for den kassekredit. Ingen banker låner ud med mindre der er en eller anden form for sikkerhedsstillelse. Jeg tror at at du i det mindste skal indstille dig på at stille dig som personlig kautionist...   Uanset om det er selskab eller personlig virksomhed...   Men et godt råd er at lade være med at bruge lejlighed/hus som sikkerhedsstillelse.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Som du nok ved går bankerne pt. med livrem og seler, så udgangspunktet er at du ikke kan "kræve" noget.

Dermed ikke sagt at du skal tage første og bedste tilbud, men du må nok benytte slavemetoden, og kontakte mange forskellige og sammenligne.

Rentemæssigt vil det selvfølgelig være langt billigere hvis du kunne stille noget ejendom som sikkerhed, for selv om renterne er faldet meget, ligger private/forbrugslån stadig tårnhøjt 9-11 %.

MVH

JESPER

WWW.SLIKNET.DK

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Men er det ikke muligt at stille lageret som sikkerhed? Det udgør trods alt en værdi på 100000 kr. i indkøb! 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Boysen:

Men er det ikke muligt at stille lageret som sikkerhed? Det udgør trods alt en værdi på 100000 kr. i indkøb! 



Virksomhedspant er en ny ting som blev indført for et par år siden og som ikke ikke rigtig har fundet indpas hos bankerne. Det koster ikke at spørge men baseret på tidligere tråde på amino tror jeg du får svært ved det.

Den anden sikringsmulighed en bank har for at pante i et varelager er nøglepant. Det vil sige, at du i teorien skal have banken til at give dig varer fra det pantsatte lager når du skal bruge det.... det får du nu næppe en bank med til.

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Min erfaring siger, at virksomhedspant næppe kan bruges.

Har haft en del kunder indenfor forskellige brancher, hvor banker har sagt nej til virksomhedspant.

Nøglepant er alt for besværligt, idet hver en vare der ind/udleveres skal nøje identificeres.

Afhænger af banken, men tror ikke, at varelageret er en mulighed for sikkerhed.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, kan godt se det bilver enormt svært så.

Så må jeg vente med kreditten til min uddannelse er overstået.

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

hvorfor?

Du kan da sikkert godt finde et sted hvor banken låner firmaet pengene, men personlig kaution er nok svært at slippe udenom.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skriver du jo ikke hvad det er for en type virksomhed, men hvis du arbejder med kunder som du giver kredit til kan du evt. vælde factoring eller fakturabelåning som et godt alternativ.

MVH Jens

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)