Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-Cigaretter

Side 5 ud af 7 (68 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Drop smøgerne helt. Alle kan gøre det. Det handler "bare" om viljestyrke.!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror ikke helt du har forstået, eler kan acceptere, at der er nogle af os som faktisk godt kan lide at ryge. Jeg synes det er en fornøjelse. Men hvis jeg kan få samme fornøjelse på en måde der er mindre sundhedsskadelig, og som ikke generer andre der hvor jeg "ryger", så synes jeg da det er værd at overveje.

Jeg spurgte iøvrigt lige hos min læge i dag, da jeg var på besøg i anden anledning. Han bekræftede min formodninger om e-cigaretter - og lidt til.

1) Der foreligger endnu ikke nogen videnskabelige studier af e-cigaretters påvirkning af helbredet

2) Nikotin i sig selv er ikke farligt i de mænger der indtages. Det findes naturligt i kroppen i forvejen - det er bl.a. derfor det fungerer så godt som "belønningsstof"

3) Vanddamp er IKKE farligt at "ryge"

4) Hans samlede opfattelse var helt klart, at e-cigaretter med al sandsynlighed er MEGET mindre skadeligt - om overhovedet farligt, i forhold til tobaksrygning. Naturligvis kan det ikke udelukkes, at fremtidige studier kan afsløre uheldige bivirkninger ved e-cigaretter, men som sagt, det vigtige for os der faktisk godt kan lide at ryge er, at al nuværende viden og lægefaglig logik siger, at det er meget mindre skadeligt.

Jeg synes ikke målet er at fjerne alle de farlige fornøjelser vi mennesker har, som kan være den mindste smule farlige. Faktisk er der en risiko ved det meste af det som er rigtig sjovt. Jeg kan godt lide at ryge. Nogle kan godt lide at køre på motorcykel. Hvis jeg kan fortsætte min fornøjelse på en mindre farlig måde, svarer det til motorykelkentusiasten, der på samme fornuftige måde vælger at køre med styrthjelm. Det gør ikke nogle af de to "laster" helt ufarlige med 100% garanti - men det mindsker risikoen for alvorlige skader ekstremt meget.

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 02:36

Nu har jeg haft min i 2 dage, og er gået fra ca. 60 smøger, jeg normalt ville have røget over 2 dage til ca. 10, uden jeg egentlig synes jeg har manglet noget. Om det kan holdes så langt nede over længere tid, vil tiden vise. Der skal suges godt i den for at man får nok, hvis man er vant til at ryge meget, men det går nu fint. Jeg er ikke så nervøs for bivirkninger. Det er nikotin på samme måde som i en cigaret, bare uden alt tjære og andet der er i en almindelig. Jeg kender en der har haft nikotin forgiftning. Så vidt jeg husker fik han kvalme og hovedpine, og det vil jeg da tro er kroppens første advarsel om at man nok har fået rigeligt, hvis det skulle komme så langt.

Billigt Hundeudstyr Online

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:47

Såvidt jeg forstår kan man ikke dø af akut nikotinforgiftning ved rygning. Men hvis man f.eks. sprøjter ren nikotin ind i blodårene skal der såvidt jeg husker ikke mere end nogle få miligram til at dø. Men det ville sgu også være åndssvagt at gøre :)

Men sådan er det jo med mange ting - f.eks. salt, hvor der heller ikke skal meget mere end en stor spiseskefuld, til at dø, hvis man får det på en gang.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:20

Mikkel deMib Svendsen:
Jeg tror ikke helt du har forstået, eler kan acceptere, at der er nogle af os som faktisk godt kan lide at ryge. Jeg synes det er en fornøjelse. Men hvis jeg kan få samme fornøjelse på en måde der er mindre sundhedsskadelig, og som ikke generer andre der hvor jeg "ryger", så synes jeg da det er værd at overveje.

Jeg ELSKER selv at ryge. og har gjort det i mange år. Men er stoppet. Selvom jeg elsker det, er det simpelthen for farligt for helbredet.
Jeg kan også rigtig godt lide at køre 250 km/t. Men det er simpelthen for farligt, så jeg gør det ikke. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 14:14

Hvor tit skal man skifte de filtre der følger med? Kunne finde 5 stk for cirka 100 kroner - det synes ret dyrt, hvis et filter holder til en gang eller lignende :o)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:17

Du skal ikke købe e-cigaretter, og slet ikke nikotinen, her i Danmark. Køb det f.eks. i England, hvor der er et godt udvalg på Nettet. Prøv f.eks. et af de to links jeg smed tidligere i tråden.

Det billigste er, at købe nikotinen i små flasker, som du så fylder op med. Jeg er som nævnt ikke selv begyndt på e-cigaretter endnu, men en tidligere storryger jeg kender siger, at en flaske til under 200 kroner holder op til et par måneder. Det er alt i alt en HEL DEL billigere end at købe 20-30 smøger hver dag.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:24

Nu har jeg bestemt for at de skal prøves Smile

Men der findes jo mange slags... nogen erfaringer med hvilke man skal vælge?

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:24

Nu har jeg bestemt for at de skal prøves Smile

Men der findes jo mange slags... nogen erfaringer med hvilke man skal vælge?

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 20:25

Mikkel deMib Svendsen:

Det billigste er, at købe nikotinen i små flasker, som du så fylder op med. Jeg er som nævnt ikke selv begyndt på e-cigaretter endnu, men en tidligere storryger jeg kender siger, at en flaske til under 200 kroner holder op til et par måneder. Det er alt i alt en HEL DEL billigere end at købe 20-30 smøger hver dag.

Vær obs på at dødelig dosis er 1 mg/kg kropsvægt, så man skal lige holde den på afstand af ungerne

Side 5 ud af 7 (68 indlæg)