Jeg er ved at starte et smykkefirma, skal både sælge i butik men også i forskellige butikker, hvordan er reglerne i forhold til pris i butik hvormeget ligger de oveni -jeg sælger smykker
Basalt set: "Det du kan slippe afsted med, så du stadigvæk har nok kunder til at det giver mening" ;-)
Smykker er en "luksusvare" og bør derfor aldrig prissættes efter "udgifter + 20%". I hvert tilfælde ikke hvis du vil tjene penge.
Prisen bør afspejle den værdi dine kunder får ved at eje dit produkt. Denne værdi kan afspejles i "glædes-værdi, praktisk-værdi, økonomisk-værdi osv.
For smykkers vedkommende er det formodentlig 1 og 3 primært og du bør derfor finde ud af om du sælger luksus-luksus-luksus smykker der f.eks. har en videresalgsværdi, eller "praktiske" dagligdagssmykker hvis videresalgsværdi er lig 0 og derfor udelukkende er en herlighedsværdi for ejeren, hvormed slutprisen nok bør være lidt mindre for ikke at skræmme for mange væk.
Du skal sælge dit produkt til den pris varen kan bære. Med andre ord du er nødtil at kigge på markedet og se i hvilket prisleje dine direkte konkurrenter ligger. Det giver nok et meget godt indblik i detail prisen.
En butik forventer 2,5-4 gange deres indkøbspris. Marginen afhænger af produktets brandingværdi. Dvs er det et kendt mærke vil margin nok ligge i den lavere ende, dvs 2,5-3, mens et mere ukendt mærke vil skulle give en højere margin før butikkerne vil tage det ind. Det skyldes primært omsætningshastigheden samt hvor værdifuldt brandet er.
Hejsa tak for svar det ser ud til det er 2,5 butikker ganger med desværre så er man jo nød til at holde prisen på et leje så den kan sælges, men så bliver frotjenesten desværre ikke så stor.
kan man i den sammenhæng godt sælge varen billiger på nettet ?
Hejsa tak for svar det ser ud til det er 2,5 butikker ganger med desværre så er man jo nød til at holde prisen på et leje så den kan sælges, men så bliver frotjenesten desværre ikke så stor.
kan man i den sammenhæng godt sælge varen billiger på nettet ?
Altså du kan jo ik sælge engros og have en detail fortjeneste... Når du sælger engros købes der måske 100-1000 stk pr kunde og der tjener du på mængden. Når de retailer tjener du meget pr enhed men der er os en masse ydeligere udgifter forbundet.
Hvis du selv sælger det billigere på nettet, skyder du dig selv i foden, da ingen butikker vil se det som interessant at skulle sælge et ukendt brand og tilmed skal konkurrerer med brandet selv på prisen... Så fjerner du deres indtjening og dermed har du ik en engageret kunde...