Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan man som privat sælge til butikker?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra aalborg
Tilmeldt 17. May 09
Indlæg ialt: 66
Fra  piraf.dk Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

hej allesammen

jeg er ny herinde på Amino, men har prøvet at sætte mig lidt ind i det, så nu håber jeg bare jeg skriver det rigtige sted:)

jeg har i et års tid solgt mine ting på nettet, og kunne nu rigtig godt tænke mig at sælge til butikker/frisører, hvis det er muligt. Jeg laver mange forskellige accessories som  hårbøjler, spænder, elastikker, armbånd osv. Så nu er mit spørgsmål om man som privat kan sælge til butikker?om der er nogle regler for det? og om man simpelhen bare går ud og præsenterer sine produkter?

håber mine spørgsmål er rimlig forståelige.

mvh.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 23:27

Hej :)

Selvfølgelig kan du det.

Det er dog meget nemmere, hvis du er momsregistreret, og så kan firmaerne også trække momsen fra.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:28

JA!

Bare se at komme igang. Somudgangspunkt skal du overholde skatte-og momsregler. Det vil sige at hvis du omsætter for mere end 50.000 kr over en periode på 12 måneder skal du momsregistreres - ellers er det frivilligt. Det du tjener skal du selvangive som indkomst på selvangivelsen.

Hvis du ikke er momsregistreret skal du huske at lave faktura UDEN moms. I stedet for CVR-nr. skal du angive dit cpr-nr. på fakturaen.....

Fra aalborg
Tilmeldt 17. May 09
Fra  piraf.dk Skrevet kl. 23:42

mange tak begge to for jeres hurtige svar:)

jeg har godt nok forhørt mig lidt om moms-regler og vil nok ikke komme til at overskride de 50.000, da jeg også studerer ved siden af, men skal man jo vel stadig betale skat at det man tjener på at sælge sine ting, og det er så der jeg tænker om man vil få ret meget ud af det, for butikkerne skal jo også tjene noget på det?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:46

bustert:
men skal man jo vel stadig betale skat at det man tjener på at sælge sine ting,

Ja skatten kommer du ikke uden om.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:57

Det kan du sagtens men det virker ik særlig professionelt for køber...

Og ja engrossalg tjener man jo ik meget pr stk men man tjener på mængden. Så du skal nok overveje kraftigt hvordan du vil udnytte 50.000 krs reglen. Skal det være ved detail eller engros. Der skal ik laves mange ordre ved engros før du når limit og skal momsregistreres...

Fra aalborg
Tilmeldt 17. May 09
Fra  piraf.dk Skrevet kl. 00:15

ja det er selvfølgelig rigtig nok. Der er godt nok mange ting der skal tænkes igennem. synes det er meget svært og finde ud af hvordan jeg lige skal gribe det hele an, må jeg nok sige

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:44

Så svært er det vel heller ik... Altså skal du til at importerer varer skal du alligevel momsregistreres (det er en fordel ved import indenfor EU, da du slipper for at betale købsmoms i købslandet), så hvorfor ik bare gøre det fra starten af? Det virker os meget mere proof.

Desuden har du flere fordele som firma og kan trække visse ting fra... Og du skal ik holde øje med din omsætning blot sælge løs alt det du kan...

Fra aalborg
Tilmeldt 17. May 09
Fra  piraf.dk Skrevet kl. 01:22

ja men tænker også om det ikke er svært at få solgt noget, for kunne da forestille mig at der er mange om budet

Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 02:01

Kære Busters

Pak tasken, afsted med dig -ud og snak med dem du gerne vil lave aftaler med Smile

Ud fra dit foreløbige salg det seneste år har du givet gjort dig nogen erfarringer om, hvilken af dine ting der sælger bedst, overbevis forretningerne om at dine ting er det helt rigtige produkt for dem at sælge. Og hvorfor netop dine produkter skiller sig ud fra alle andres -eller er lige en tand bedre, smartere o.s.v.  

Skaf nogen gode referencer om det kan lade sig gøre fra dine tidligere salg.

Overvej evt. at lade dine ting sælge i kommision, det giver forretningerne en mulighed for ikke at skulle investerer i noget de evt. er i tvivl om. Forbered en aftale på skrift som du kan stå inde for, og som er rimmelig -så begge parter altid "kan huske hvad aftalen er".

Om det bliver svært eller let kan kun dine erfarringer vise. Smile

Rigtig godt salg!

Venligst 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)