Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad vil du betale i fragt?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har 1 et produkt - Oeg jeg tager følgende for popcorn (2-3 liter)

1 pose: 20

2 poser: 25

3 poser: 30

For en pose fragt er der 10,5 og for 2 eller 3 er der 16,5.
Jeg kunne så tilbyde følgende med gratis fragt:

1 pose: 30

2 poser: 40

3 poser: 45

Vil folk godt vide at det er fragt med i prisen? Eller vil i tro nogen til stille det op og sige: "30 kroner for en pose popcorn! De tager røven på mig"

Hvad har i erfaring med i webshops?
Fordi vi kan jo godt blive enige om at forbrugeren kommer til at betale for fragten ligemeget om der står gratis fragt eller ej.

Jeg glæder mig til at høre fra jer Smile

ps. i er ikke min målgruppe

Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 13:40

Jeg tænker mere om jeg gider vente i et par dage på popcorn? Hvis jeg har lyst til popcorn så tror jeg at jeg ville køre ned på tanken istedet for at gå på nettet og bestille dem. Men det er bare min mening.

Mht. fragtprisen osv. så tror jeg at folk godt er klar over at de bare betaler fragten via den pris de giver for selve de popcorn de bestiller. Derfor tror jeg måske også at der er nogen der tror at du bare bruger det som et PR stunt. Altså med at reklamere med gratis fragt osv.

Held og lykke i fremtiden.

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 13:43

Hej,

Ja det er rigtig som sagt er i kloge iværksættere ikke lige min målgruppe Smile

Ja det er spørgsmålet, ved folk nu det.. den er svær synes jeg. Også om det rent faktisk vil hjælpe på mit salg at det er gratis fragt, det dur jo ikke folk bliver skræmt af prisen så. 

Tilmeldt 29. Jun 08
Skrevet kl. 13:45

Man kan jo sige det også afhænger utrolig meget af hvordan du vil markedsføre dig selv. Hvis du vil slå på meget lave priser på selve varen, så skal du jo selvfølgelig ikke tilbyde den gratis fragt. Omvendt hvis du tror på at folk vil købe hos dig hvis der er ''gratis fragt'' så er det jo omvendt du skal gøre det.

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 13:53

Hej,

Jeg har tænkt mig at markedsføre mig som lidt luksus popcorn Smile. Jeg ved i min "omgangskreds" er folk meget skræmte af alt det fedt der er i sådan poser, her snakker vi over 20%.

Jeg har kontakt til et sted hvor de kan laves så de smager super godt og så er der omkring 5% fedt i, altså 1/4 af det normale der er på marked.
Samtidig så er mikropopcorn der er på markedet nu så billigt og deres design er ikke så godt (synes jeg ikke), så jeg får designet helt ny indpakning og emballage til disse popcorn, det er nok også grunden til jeg kan sælge det som luksus.

Men nu må vi lige se hvordan det går, har et møde med et affilate netværk i morgen (dem der levere kunder) de har god erfaring indefor branchen.

Men hvis man tog et andet produkt, lad os sige golf handsker.

1 par koster 50 kroner, fragt koster 22.

Hvad vil fange dig bedst? gratis fragt og 70 for handskerne. Eller betale for et par + fragt. 

Tilmeldt 29. Jun 08
Skrevet kl. 14:01

Hvis du sælger det som ''luksus popcorn'' så tror jeg der er en fremtid. Kunne nemlig ikke se det fede ved at købe alm. popcorn via nettet. Der skal være noget specielt eller lækkert ved det før man gider gøre sig de ekstra bestræbelser. Jeg tror sku på det.

Held og lykke fremover.

P.S. Jeg ville tage golfhandskerne til 70 kr.Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:04

Personligt ved jeg ikke om jeg kunne finde på at bestille popcorn via nettet. Det er tit noget jeg kommer til at købe impulsivt når jeg er ude og handle, hvis det sker.

Var det ikke en ide at satse på B2B i stedet? Måske komme ind, til nogle grossister som supergros, dagrofa og lignende?

Simon:

1 pose: 20
Simon:
For en pose fragt er der 10,5 og for 2 eller 3 er der 16,5.

Hvis du kun køber 1 pose koster fragten, det halve af hvad popcornene gør. Det syntes jeg ikke svinger. Så det bedre at du mærke priserne lidt op. Måske skal du blot vælge at sælge dem i meget større pakker, så det er en fordel at handle på nettet. At man fx. skal købe 10-20 pakker ad gangen?

Det vil jeg personligt se mere mening i. Plus du skal overveje hvor meget tid du kommer til at bruge på at sende pakker til 20-40 kr, du skal jo gerne have folk til at købe mere adgangen så du tjener mere pr. ekspedition. Hvis du regner din fortjeneste ud på popcorn, og opstil så hvor meget der skal sælges for at du kan leve af det. Bare for at sætte tingene i relief. Der skal nok arbejdes rigtig meget for at tjene gode penge !!

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 14:09

Hej Lars,

Nej meningen er at man får disse hver uge, 14. dag eller en gang om måned.

Jeg har også været inde på noget 29,5 i porto og eksp. og så:
1 pose: 0 kr.
2 poser: 10 kr.
3 poser: 15 kr.

Men så er det lidt discount igen. Jeg vil prøve på mandag og se på muligheden for at få dem evt. økologisk - hvad siger i til det? 

Tilmeldt 1. Sep 08
Skrevet kl. 14:10

Hej Kmtrader,

Ja nemlig! Jeg også der er et marked, hvis du søger under luksus popcorn på google kommer der intet frem.
Hvis man kan sælge dem fedtfattige, økologiske og til dyre priser - Ja så tror jeg det er perfekt.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:15

Simon:

ps. i er ikke min målgruppe

Hej Simon,

Nu skriver du at vi ikke er i din målgruppe, så måske er vi ikke de bedste til at besvare spørgsmålet så... Har du prøvet at spørge nogle af dem der er i din målgruppe om deres holdning til fragt? Mange gange kan man lære meget ved at stille et par spørgsmål til et par kunder - langt de fleste betragter det som noget positivt at man er interesseret i deres mening, så man kan forbedre sin service.

Personligt vil jeg hellere betale fragt og så vide hvad jeg betaler, end have skjult fragten i varens pris. Jeg ved jo godt hvad Post Danmark tager for at sende en pakke, så ved at kunne se en webshops fragtpris, kan jeg tage stilling til om jeg betaler overpris for fragt eller ej.

mvh Carsten

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)