Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad må man tage i porto og eksp. gebyr

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronnie.

Du må undskylde at jeg ikke fik forklaret mig godt nok. Det er min fejl, for mit indlæg var bestemt ikke ment som et angreb mod dig og din forretning. Som jeg også nævnte så har jeg fuld forståelse for de udgifter der er til fragt etc. i forbindelse med fragten.

Det jeg gerne ville pointere - og som gælder for alle shops - det er den merudgift en kunde får i form af fragt.

Lad mig illustrere med et andet eksempel:

John er interesseret i et par nye sko, så han smutter ind på købflottesko.dk og finder et par billige sko til 299,-. Han tæker at det da er et godt køb, så han ligger dem i kurven, og finder så ud af at - udover de 299,-  - så skal han betale kr 70,- i fragt. Nu er hans billige sko lige steget med 23% (pga. fragten), og er pludselig ikke så billige mere, for han har set at han også kan få dem i Føtex til kr. 350,-

Fragt er et problem der er diskuteret mange gange herinde. Det er relativt dyrt at sende pakker, og ved mindre køb, så synes jeg fragten udgør en uacceptabel hæj %-del af den samlede udgift. Det er et faktum og en handelshindring vi bliver nødt til at forholde os til - både som shopper og som erhvervsdrivende. 
Et andet eksempel - jeg har lige købt nogle kabler. De kostede 39,- Super billigt, men fragten - ja den kostede sgu også 39,- Dvs. mine billige kabler steg lige med 100%. Tænk hvis du gik ned i en butik og købte en bluse. Butikken har den ikke på lager, men kan have den hjemme dagen efter. DEt siger du ja tak til, men når du så kommer og henter den, så er den pludselig steget med kr. 100,- fordi de jo skulle betale for at få den bragt ud til butikken. Ville du finde dig i det??

Som du kan se, så har jeg et stort problem med fragtudgifterne Angry Så min kommentar var ikke ment som et angreb på dig, men et generelt udtryk for frustration og den handelshindring jeg mener fragten er.

Hilsen Morten 

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 12:36

Hej Morten.

Ja jeg kan godt se at det er et stort problem men mine kunder har også den mulighed at de jo bare kan komme ind til mig og hente deres vare, men hvis de heller vil have det sendt ja, så får de det men jeg sender med pakke for så er der pakke nummer med så vi kan følge pakken og den ikke bliver lige så nemt væt for post Danmark, så hvis folk ikke vil betale porto så kommer de bare og henter det her hos mig det gør man jo også med helium.

Venlig hilsen.

Ronnie

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 12:50

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:54

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Et andet eksempel - jeg har lige købt nogle kabler. De kostede 39,- Super billigt, men fragten - ja den kostede sgu også 39,- Dvs. mine billige kabler steg lige med 100%.

Hej Morten

Du skal jo ikke sidde og regne det ud i procenter... du skal kigge på at du får en vare du mangler - leveret lige til døren. Du skal ikke ud i byen og lede efter den og bruge tid på det. Jeg mener at nethandel netop giver denne fordel for travle (eller dovne) mennesker :·) og jeg tror der er alt for meget fokus på den fragt. Hvis man har det rigtige udvalg og de rigtige salgsbare varer - så er det intet problem at tage fragt!!

Mange hilsener Helle

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:17

Helle - houseofkids.dk:
Du skal jo ikke sidde og regne det ud i procenter...

Måske, men det kan jeg sgu ikke lade være med Stick out tongue

Det er fine argumenter du har - man sparer tid etc. Men helt ærligt. Er de argumenter ikke meget mere overbevisende for os shopejere end for kunderne?? Ja måske er jeg helt gal på den, men jeg har altså stadig store problemer med at købe en cd online til 169,- for så at skulle betale yderligere kr. 40,- i fragt etc. Men det er heldigvis ikke alle der har det på den måde - for så ville der jo ikke være så meget gang i nethandlen :)

Hilsen Morten

Tilmeldt 4. Feb 08
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 13:32

Nu er vi vist ved at komme off topic ifht. trådstarter, men der kommer alligevel en kommentar med på vejen:

Der er nok flere årsager til, at kunder vælge at købe on-line - tid og pris er selvfølgelig en del af det, men langt fra det hele. Sortiment er også vigtigt - det gælder en del specialbultikker - jeg fører fx nogle varer, som føres i meget begrænset omfang eller slet ikke af andre butikker. Det er ofte nicheprodukter, som interesserer en begrænset mågruppe. Det betyder, at der kan sælges alt for lidt i et begrænset, geografisk område (som en detailforretning typisk har), men der er tilstrækkelig efterspørgsel, hvis man har hele landet som marked. Og i det omfang kunderne ikke kan få den samme vare andetsteds, er prisen på fragten (og for den sags skyld også varen) ret uinteressant.

Jeg har fravalgt langt de fleste 'mainstream'-produkter i min webshop - eneste konkurrenceparameter her er prisen, og det er dybt uinteressant.

Så sandheden er lidt mere nuanceret end pris alene.

MVH

Kirsten

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 13:40

Mikkel hvad skal butikken så gøre ???? hvis kunden ikke skal betale for porto ? skal de så tage 209 kr. for den cd eller skal de miste 40 kr. på hver cd de sælger på nettet ? men problemet er jo ikke så stort ,har man noget i mod at betale for porto emb og pakning så må man lette bagdelen og tage ned i byen og købe sine vare selv og de fleste ville jo nok tage sin bil ned i byen eller bussen og det er jo heller ikke gratis, men er man helt fra den og bare skal spare penge så kan man tage sin cykel, men jeg har det sådan at den tid jeg ville bruge på at cykle til den eller de butikker jeg skulle handle i, kunne jeg bruge i mit firma og tejen noget mere i en tid ind jeg ville bruge i proto.

Hilsen Ronnie

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:50

Det er såmænd netshops'ene som selv har vænnet kunderne til at »post danmark kommer med pakkerne gratis«. Vi har nogle kunder i telefonen ind i mellem som vil have det sendt gratis. Så siger vi at det ville vi enormt gerne gøre, hvis ellers posten ville gøre det gratis. De bliver ind i mellem ganske overrumplet over at det koster penge.... og hvor er vi så henne.

Morten - jo, jeg tror mange kunder fokuserer på fragtomkostningen... desværre....

Kirsten - vi sælger mange mainstream varer som fåes i mange netbutikker. Det er toplækre efterspurgte varer - og selvom konkurrenterne sælger til lavere pris - så er det stadig disse varer som vi sælger mest af. Blot for at sige at man sagtens kan sælge de populære ting selvom andre er billigere :·)

Beklager hvis jeg lagde tråden off topic - men netop fragtområdet er mit hjertebarn...! Sidste år mistede vi 230.000 kr. på fragten bare fordi vi havde en fragtfri grænse på over 875 kr. Den fejl begår jeg ikke igen. Vi har nu fjernet grænsen så alle betaler fragt - og der er ikke mindre omsætning end før. Vi sorterer helt sikkert nogle kunder fra - men den type kunder som kun går op i fragten, er ofte også den type som er besværlige med mange ting - så det gør ikke så meget.

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 4. Feb 08
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 14:03

Helle - houseofkids.dk:

Kirsten - vi sælger mange mainstream varer som fåes i mange netbutikker. Det er toplækre efterspurgte varer - og selvom konkurrenterne sælger til lavere pris - så er det stadig disse varer som vi sælger mest af. Blot for at sige at man sagtens kan sælge de populære ting selvom andre er billigere :·)

Selvfølgelig kan man sælge mainstream varer på nettet, og det er bestemt ikke alle kunder, der er fokuseret på pris. Udvalg og service er også konkurrenceparametre - vi befinder os på forskellige markeder - mit marked er ikke nær så stort som dit, men der er efterhånden kommet nogen konkurrence inden for det. Derfor har jeg valgt, at netbutikken primært fører nicheprodukter, som kan være svære at finde andre steder i DK, og hvor alternativet fx er at bestille i USA, og så bliver det med garanti dyrere for kunden. Men jeg er fuldstændig enig med dig i, at kunden skal betale fragten.

MVH
Kirsten

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)