Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konverteringsprocent - feedback & gode råd søges!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. May 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

Min kone & jeg har startet webshoppen http://www.debell.dk , der er en website med sko, tasker og acessories til kvinder. Vi gik i luften med webshoppen den 12/3 i år.

Vi har 2 udfordringer:

1: Konverteringsprocent, den ligger på 0,11%(næsten 10.000 besøgende i denne periode)siden den 1/4 og til med igår. Vi har forsøgt at optimere webshoppen den sidste måneds men uden at konverteringsprocenten har flyttet sig. 

2. Er det den rigtig trafik vi får ind, når vi konverterer så dårligt?

Gode råd og input søges.

De spørger vi stiller os selv:

1. Skal vi være mere tålmodige og vente på at vi bliver mere kendte?

2. Hvad er en realistisk konverteringsrate?

3. skal vi søge hjælp hos en af de mange SEO-firmaer der tilbyder hjælp?

4. Har vi bare købt de helt forkerte varer når der ikke sker mere? er varerne for dyre i forhold til krisen ligenu?

Mvh Mikkel

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 10:38

Hvor kommer de besøgende fra nu?

Hvilket program bruger i til at få statistik fra?

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Tilmeldt 15. May 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:46

Hej Tommy,

Vi bruger google Analytics og følgende fordeling: 13% direkte trafik, 12% henvisningswebsteder & 75% Google hvoraf 12% er google organic.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 11:53

hej Mikke

Det er en flot shop I har. Tillykke med det.

Men ved første øjekast var jeg faktisk i tvivl om det var en shop, hvor jeg kan handle nemt og bekvemt.

I er simpelthen nødt til at vise betalingsmulighederne på alle sider (header, footer, whereever) med det, som nærmest er et ikon for e-handel idag, nemlig Dankortet. Faktisk mener jeg at det er (eller har været) et krav fra PBS side, at kortlogoerne er synlige på shoppen.

Så som nr. 1 - på med kortlogoer.

Venlig hilsen
Ole

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 14:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel KJ:
1. Skal vi være mere tålmodige og vente på at vi bliver mere kendte?

Ja, en webshop kræver tålmodighed. Med tiden vil du få faste kunder, hvis de er tilfredse med deres køb, og du vil med tiden udbrede kendskabet til din shop, f.eks. ved hjælp af adwordsoptimering, seo eller anden onlinemarkedsføring som har en fornuftig ROI.

Mikkel KJ:
2. Hvad er en realistisk konverteringsrate?

Et skyd er mellem 2 og 5 %, det niveau burde man kunne ligge på. Det kommer an på hvor meget man optimere sin shop, det er en løbende proces i shoppens levetid. Ingen starter med en perfekt shop.

Mikkel KJ:
3. skal vi søge hjælp hos en af de mange SEO-firmaer der tilbyder hjælp?

Ja det synes jeg, hvis du ikke selv har forstand på det, en professionel laver ikke andet, og derfor vil han kunne skabe bedre resultater, som kan tjene udgifterne hjem. Sig til hvis vi skal hjælpe dig, vi hjælper dagligt flere andre kunder med samme opgave.

Mikkel KJ:
4. Har vi bare købt de helt forkerte varer når der ikke sker mere? er varerne for dyre i forhold til krisen ligenu?

Varerne fejler ikke noget, målgruppen er der, og den vokser. Jeg har selv kendskab til branchen. Du skal nå ud til din målgruppe, og her er seo og adwords et udmærket sted at starte.

Håber du kunne bruge noget af det

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 14:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:50

Hej Mikkel

Flot shop og fine billeder :·)

Min erfaring er at det er de kendte mærker som sælger bedst online - i sær i starten af shoppens levetid - indtil der er et godt kundegrundlag. Jeg kender ikke så forfærdentlig meget til sko, men lige umiddelbart kender jeg ikke de mærker I har.... måske jeg bare ikke følger med tiden :·)

Derudover skal du forsøge at få så relevant trafik som overhovedet muligt. AdWords og SEO på netop de mærker som I forhandler, vil give en højere konverteringsgrad. Hvor ord som sko vil ramme mere bredt, og der er større risiko for at kunden faktisk går efter noget helt andet end det som er i jeres sortiment.

Nu så jeg ikke lige om I havde indvendige mål på varekortet på alle størrelser. Men hvis ikke så vil dette være en rigtig god ide - også for at undgå for mange retur og byttevarer.

Held og lykke med optimeringen :·)

Mange hilsener Helle

Fra Århus
Tilmeldt 13. Jun 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 19:27

Generelt en meget nydelig side. Jeres landing page kan dog godt trænge til en overhaling. Der er for lidt overblik over, hvad præcis i vil. Det skal være det nemmeste i verden at komme frem til hvad man ønsker. Som Ole Thorup sagde, er man lige et øjeblik i tvivl om hvad man er inde på.
Et forslag kunne være et særligt tilbud på forsiden, eller noget i den stil. Det skal lynhurtigt være muligt at komme frem til den ønskede destination.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)