Eller man kan kombinere de 2 dele Gud og evolution. Uanset man mener, vil der være tro involveret, for at få det hele til at hænge sammen.
Hvorfor er der nogen som helst grund til at tro at en gud skulle være involveret? Manden i dit YouTube klip har ingen videnskabelige titler. Han er teolog og har skrevet en bog i kritik mod Dawkings The God Delusion. Hans argument for gud er det traditionelle "vi kan se hvor smuk verden er".
Uanset om man er atheist eller støtter en anden religion, er man nød til at forholde sig til evigheden. Universet er uendeligt. Det stopper aldrig. Og hvis det gør, baldrer man så ind i noget på et tidspunkt, Gud f.eks?, og hvad vil der så være på den anden side?
Det er jo det rene retoriske sludder og faktuelt forkert. Det er kun dig der påstår at universet er uendeligt og at Gud nødvendigvis må være på den anden side. Tid er relativt.
Big Bang vedrører ikke direkte evolution, men det er dog en teori på hvordan det hele startede. Jeg undrer mig bare over hvor gasserne og masserne i denne monster kugle kommer fra? Alle kan nok blive enige om at intet kan skabes af intet.
Men er du så enig i at livet opstod for milliarder af år siden ?
Jeg har ikke sagt noget om at Gud nødvendigvis må være på den anden side af universet. Hvor har du det fra? Jeg spørger, hvad der evt. kan være på den anden side, hvis man støder på Gud, rumvæsener eller hvad man måtte mene, og gør et tankeeksperiment. Jeg stiller spørgsmål fordi jeg er interesseret i at høre svar på nogle af dem. Jeg ved ikke ret meget om bakteriers transformation til den ene eller anden ting, det er derfor der står spørgsmålstegn, fordi jeg godt kunne tænke mig at høre begge siders svar og tanker, inden du begynder at konkludere alt for meget. Hvad mener du selv er for enden af universet, hvis du selv laver et tankeeksperiment? Hvis det er noget vrøvl, mener du så der findes et sted, hvor man ikke kan rejse længere ud?
Mener jeg livet opstod for milliarder af år siden? Jeg ved det ikke. En milliard år siger mig intet. Jeg kan ikke forholde mig til det, på samme måde som stjerner, der ligger millioner af lysår væk. Det er for mig lige så ubegribeligt som ateister mener eksistensen af en Gud er. Jeg tror på en skaber teori, men hvordan det præcist er skabt ,ud af hvad, og for hvor mange år siden, synes jeg er svært at svare på.
Jeg mener det er svært helt at bortforklare en åndelig verden. Bare et eksempel, jeg kan jeg huske fra skoletiden, at 5 af mine klassekammerater spillede ånden i glasset en aften. Da svarene om deres dødsdag blev besvaret efter stillede spørgsmål, og glasset begyndte at bevæge sig, fortalte de at de blev helt hvide i hovederne, og stoppede med det samme. De havde ikke forventet der ville ske noget, troede ikke på det, de ville bare prøve selv af nysgerrighed over for hvad andre havde fortalt. Så kan man da godt forsøge at tage de rationelle briller på, og mene det trak gennem døren, der fik glasset til at bevæge sig og stemmer i deres hoveder der kom med svarene, men der er vel også en chance for det rent faktisk er en ånd?
Andre ting,hvilke kræfter der ligger bag clavoyance er svært at svare på, og der er helt sikkert masser af fuskere og plattenslagere, men det er fakta, at mange forbrydelser i USA opklares i et samarbejde mellem almindeligt politiarbejde, og nøjagtige beretninger fra Clavoyanter, der gjorde sagen kunne opklares. Så kan man da godt påstå det hele er det rene vås, held og indbildning, men det vil nok også altid være et spørgsmål om tro vs. en eller anden mere eller mindre rationel forklaring.