Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor religion i 2009?

Side 8 ud af 9 (88 indlæg)
Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Tjaaaa, Nasah, det er jo nærmest håndfaste beviser, må jeg supplere med lidt fra Grimms Eventyr Rapunzel:

Du kan også citere fra det hellige skrift, e-Pusher. Så kan du efterfølgende søge om skattefritagelse :-)

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 11:40

Eller man kan kombinere de 2 dele Gud og evolution. Uanset man mener, vil der være tro involveret, for at få det hele til at hænge sammen.

&feature=fvsr">

&feature=fvsr

Uanset om man er atheist eller støtter en anden religion, er man nød til at forholde sig til evigheden. Universet er uendeligt. Det stopper aldrig. Og hvis det gør, baldrer man så ind i noget på et tidspunkt, Gud f.eks?, og hvad vil der så være på den anden side?

Gud kan alt, men kan han skabe en sten der er så tung han ikke selv kan løfte den?

Adam og Eva fik Kain og Abel. Hvordan kom menneskeheden videre med 2 mænd, medmindre de fik en kvinde udover der ikke er nævnt?

Jeg tror aldrig ateisme og religion vil kunne andet end snakke forbi hinanden. Atheisme forholder sig til videnskab, formodninger og det der kan ses med det blotte øje, mens en troende har et fællesskab med en usynlig Gud som atheisten ikke kan forholde sig til.

Big Bang vedrører ikke direkte evolution, men det er dog en teori på hvordan det hele startede. Jeg undrer mig bare over hvor gasserne og masserne i denne monster kugle kommer fra? Alle kan nok blive enige om at intet kan skabes af intet.

Billigt Hundeudstyr Online

Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 11:42

ja hvis jeg ville ønske jeg var jord :-)

så hvis mig hvad du har af hånd gribelig beviser på Gud ikke findes ;-)

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 12:16

langvang:

Eller man kan kombinere de 2 dele Gud og evolution. Uanset man mener, vil der være tro involveret, for at få det hele til at hænge sammen.

Hvorfor er der nogen som helst grund til at tro at en gud skulle være involveret? Manden i dit YouTube klip har ingen videnskabelige titler. Han er teolog og har skrevet en bog i kritik mod Dawkings The God Delusion. Hans argument for gud er det traditionelle "vi kan se hvor smuk verden er".

langvang:
Uanset om man er atheist eller støtter en anden religion, er man nød til at forholde sig til evigheden. Universet er uendeligt. Det stopper aldrig. Og hvis det gør, baldrer man så ind i noget på et tidspunkt, Gud f.eks?, og hvad vil der så være på den anden side?

Det er jo det rene retoriske sludder og faktuelt forkert. Det er kun dig der påstår at universet er uendeligt og at Gud nødvendigvis må være på den anden side. Tid er relativt.

langvang:
Big Bang vedrører ikke direkte evolution, men det er dog en teori på hvordan det hele startede. Jeg undrer mig bare over hvor gasserne og masserne i denne monster kugle kommer fra? Alle kan nok blive enige om at intet kan skabes af intet.

Men er du så enig i at livet opstod for milliarder af år siden ?

Fra Hillerød
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 12:17

Nu er der jo ikke rigtigt nogen som ved om universet er uendeligt eller ej, og man snakker jo lidt om at det "bare" er en stor bandit der bliver ved med at vokse :)

Nu synes jeg også at uendeligt er et ret specielt begreb da man jo ikke rigtigt har stødt på noget uendeligt endnu.

Noget jeg tilgængeld tænkte lidt over, det er hvor har vi vores moralske principper fra? De kommer vel egentligt i bund og grund fra kristendommen ikk?

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 13:21

udvikler:

langvang:

Hvorfor er der nogen som helst grund til at tro at en gud skulle være involveret? Manden i dit YouTube klip har ingen videnskabelige titler. Han er teolog og har skrevet en bog i kritik mod Dawkings The God Delusion. Hans argument for gud er det traditionelle "vi kan se hvor smuk verden er".

langvang:

Det er jo det rene retoriske sludder og faktuelt forkert. Det er kun dig der påstår at universet er uendeligt og at Gud nødvendigvis må være på den anden side. Tid er relativt.

langvang:

Men er du så enig i at livet opstod for milliarder af år siden ?

Jeg har ikke sagt noget om at Gud nødvendigvis må være på den anden side af universet. Hvor har du det fra? Jeg spørger, hvad der evt. kan være på den anden side, hvis man støder på Gud, rumvæsener eller hvad man måtte mene, og gør et tankeeksperiment. Jeg stiller spørgsmål fordi jeg er interesseret i at høre svar på nogle af dem. Jeg ved ikke ret meget om bakteriers transformation til den ene eller anden ting, det er derfor der står spørgsmålstegn, fordi jeg godt kunne tænke mig at høre begge siders svar og tanker, inden du begynder at konkludere alt for meget. Hvad mener du selv er for enden af universet, hvis du selv laver et tankeeksperiment? Hvis det er noget vrøvl, mener du så der findes et sted, hvor man ikke kan rejse længere ud?

Mener jeg livet opstod for milliarder af år siden? Jeg ved det ikke. En milliard år siger mig intet. Jeg kan ikke forholde mig til det, på samme måde som stjerner, der ligger millioner af lysår væk. Det er for mig lige så ubegribeligt som ateister mener eksistensen af en Gud er. Jeg tror på en skaber teori, men hvordan det præcist er skabt ,ud af hvad, og for hvor mange år siden, synes jeg er svært at svare på.

Jeg mener det er svært helt at bortforklare en åndelig verden. Bare et eksempel, jeg kan jeg huske fra skoletiden, at 5 af mine klassekammerater spillede ånden i glasset en aften. Da svarene om deres dødsdag blev besvaret efter stillede spørgsmål, og glasset begyndte at bevæge sig, fortalte de at de blev helt hvide i hovederne, og stoppede med det samme. De havde ikke forventet der ville ske noget, troede ikke på det, de ville bare prøve selv af nysgerrighed over for hvad andre havde fortalt. Så kan man da godt forsøge at tage de rationelle briller på, og mene det trak gennem døren, der fik glasset til at bevæge sig og stemmer i deres hoveder der kom med svarene, men der er vel også en chance for det rent faktisk er en ånd?

Andre ting,hvilke kræfter der ligger bag clavoyance er svært at svare på, og der er helt sikkert masser af fuskere og plattenslagere, men det er fakta, at mange forbrydelser i USA opklares i et samarbejde mellem almindeligt politiarbejde, og nøjagtige beretninger fra Clavoyanter, der gjorde sagen kunne opklares. Så kan man da godt påstå det hele er det rene vås, held og indbildning, men det vil nok også altid være et spørgsmål om tro vs. en eller anden mere eller mindre rationel forklaring.

Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 56
Fra  Beo Beo Quilteværksted Skrevet kl. 13:54

Hvorfor religion ? Jeg tror det er det forkerte tidspunkt du vil til at ændre verden, ved at skrive en bog om emnet religion men,  hvis du er modstander af f.eks. religion, får du det bedste udbytte ved at bruge din energi på de emner du er for!  I min verden, er det tilladt at "plukke" sådan lidt ud af de forskellige skrifter om emnet, ryste det lidt sammen og leve efter det, som din egen personlige religion.  Går udfra ,at når du læser en god roman, fagbog el. avisartikkel, at du heller ikke her, tager alt for gode varer, men grovsorterer og bruger din sunde fornuft. Du kunne måske få et ekstra input, ved at læse "den niende indsigt" inden du går igang med en bogudgivelse, så du får lidt flere vinkler på. Jeg tror på "et eller andet" så længe ingen kan forklare mig, hvad der er længere ud, end det p.t. længst kendte ydre punkt i universet!  Religions-konflikter opstår kun i kraft af, at gensidig respekt er ikke eksisterende, der iblandt også uvidenhed, så brug evt. nogle af alle svarene her på amino, inden du går i krig med din bog, så du opnår at så mange så muligt bliver for din bog og på den måde anbefaler den videre.  Prøv"Thomas Evangeliet" den er sjov, for da skal du selv tolke, hvad Jesus sagde, findes ikke i bibelen, men i bogudgivelse oversat af Søren Giversen.

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 14:06

langvang:

&feature=fvsr">

Uanset om man er atheist eller støtter en anden religion, er man nød til at forholde sig til evigheden.

Nej, det er "man" bestemt ikke. Det er muligt at DU føler at du er nødt til at forholde dig til det, men jeg vil hellere forholde mig til om dem jeg har i min nærmeste omgangskreds har det godt og hvis ikke, hvad jeg så kan gøre for enten at hjælpe eller rumme smerten sammen med dem. Det giver meget mere mening end uendelighed. Jeg er her nu og der er nogen der har brug for mig og jeg har brug for dem. Det er meningsfyldt for mig.

langvang:

Jeg tror aldrig ateisme og religion vil kunne andet end snakke forbi hinanden. Atheisme forholder sig til videnskab, formodninger og det der kan ses med det blotte øje, mens en troende har et fællesskab med en usynlig Gud som atheisten ikke kan forholde sig til.

Hvis man er ateist, tror man jo netop på at der IKKE er en gud, ligeså hårdnakket som dem der tror på at der er en - og det er jo også en slags tro.

En agnostiker derimod - det er sådan en som mig, undlader at tage stilling til om der er en Gud - primært fordi det ingen som helst betydning har for mig i min hverdag om der er en eller ej. For min skyld må der være 700, men det gør ingen forskel for mig i min hverdag. Igen - for mig ville det at forholde mig til noget abstrakt og åndeligt være at fjerne fokus fra selve livet og det ønsker jeg ikke.

Det betyder ikke at jeg ikke tror - jeg tror på kærligheden - at alle mennesker er født gode og at alle mennesker er lige meget værd. Men det ER en tro - for jeg kan ikke bevise det. Forskellen er at min tro er relevant for den måde jeg lever på og det ville troen på en gud ikke være.

En religiøs troende handler ud fra sin religion. Gud og Jesus har defineret rammerne og grundreglerne. Hos mig er det mig der definerer grundreglerne, og ud fra mine handlinger har jeg bygget min overbevisning.

Mette

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 14:33

MetteSkagen:

langvang:

Uanset om man er atheist eller støtter en anden religion, er man nød til at forholde sig til evigheden.

Nej, det er "man" bestemt ikke. Det er muligt at DU føler at du er nødt til at forholde dig til det, men jeg vil hellere forholde mig til om dem jeg har i min nærmeste omgangskreds har det godt og hvis ikke, hvad jeg så kan gøre for enten at hjælpe eller rumme smerten sammen med dem. Det giver meget mere mening end uendelighed. Jeg er her nu og der er nogen der har brug for mig og jeg har brug for dem. Det er meningsfyldt for mig.

Nej, det har du ret i, hvis man vælger ikke at tage stilling til hverken tro eller ateisme. Men siden du ikke forholder dig direkte til nogen af dem, hører du vel heller ikke under den kategori?. Udover det kan du sagtens have ret i, det er spild af tid at bruge på et spørgsmål, der er temmeligt svært at give et facit på. :). Tror jeg stikker en tur ud i det gode vejr inden der er bold.

Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 15:26

Det der bare er så uforeståeligt omkring troende er at de ikke kan se at religionen har udviklet sig med tiden og forhåbenligt dør den helt eller går over og bliver en stor fælles levevej for alle!

For dem som tror på kristendommen kan jeg fortælle at der findes 15 religioner før den (den vi kender bedst er jødedommen) Alle disse 15 religioner har så mange ligheder som det gamle testamente så jeg ikke ville kunne finde 1 grund til at tro på at det lige var "vores" den kristelige tro der skulle være den rigtige. Da tiderne så ændrede sig lavede man et nyere testamente.. Jeg spørger bare hvorfor??? Så vidt jeg ved var det romerne der var skyld i dette under deres erobring af verden. Grunden til dette var at mange af de ting de gjorde var dirkete IMOD kristendommen og da pøblen var en vigtig ting dengang ligesåvel som det er i dag blev man nødt til at omskrive den. SLUDDER siger jeg bare.

Hvorfor er religion større og mere brugte i konfliktramte lande? Jo det er fordi der sidder nogle stormagter og pådutter folk hvad de skal da det så er nemmere at kontrollere befolkningen. Hvorfor er muslimer eksempelvis så underudviklede når det er dem der har alle de mest økonimsk indbringende råstoffer? Svaret er fordi der er nogle der fortæller dem hvad de skal gøre og gør de anderledes bliver de straffet enten fysisk eller i form af deres religion.

Jeg siger ikke at jeg ikke tror på gud. Der er en grund til alt og det er ikke alt vi kan se eller forklare. Men så er den heller ikke længere. Der er ingen grund til i vores moderne samfund at tro på gamle historier.

Side 8 ud af 9 (88 indlæg)