Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg blevet snydt så det driver - eller hvad?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Randers C
Tilmeldt 18. Dec 07
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Et spørgsmål som jeg gerne vil have jeres vurdering af.

Jeg har hos en dansk computer fabrikant (...hvor mange er der...) leaset en bærbar PC'er. Jeg modtog den for snart to måneder siden, men har kun haft den hjemme i sammenlagt 4 dage.

Den resterende tid har den været hos fabrikanten.

Grunden til dette er den, at den bærbare blev leveret med 4GB såkaldt "Turbo Memory" (ud over den normale RAM). Denne turbo memory var en af grundene til at jeg valgte netop denne PC'er, men desværre fik den computeren til at "fryse" efter kort tids brug. Fejlen var konsekvent, hvorfor den blev sendt tilbage til reperation. Den kom så retur til mig, med en besked om, at de ikke kunne genskabe fejlen... (personligt er jeg næsten 100% sikker på, at de ikke har testet den - jeg kan forklare hvorfor hvis det har interesse)

Det kunne jeg derimod - hele tiden - hvorfor jeg kontaktede deres "service" afdeling igen.

Her fik jeg besked på - fra en af deres teknikere - at tage turbo memory'en ud af maskinen. Altså fysisk tage kortet ud. Dette kunne jeg kun gøre ved at fjerne en skrue i bunden af maskinen, åbne et låg og endeligt tage kortet ud - det gjorde jeg så - efter teknikerens henvisning.

Jeg testede nu computeren igen - og den frøs stadigt efter kort tids brug.

Jeg ringede derfor til "service" afdelingen. Fortalte dem om resultatet, hvorefter teknikeren ville have computeren ind - igen. Det kom den så...

Efter en uge hos dem, ringer teknikeren til mig og fortalte, at de godt kunne få computeren til at fryse med turbo memory i (hvorfor kunne de ikke det første gang), men at den fungerede fint uden kortet i.

De tilbyder mig derfor et nedslag i computerens pris, svarende til prisen på kortet. Det er jeg ikke interesseret i, da kortet netop var en af grundene til at jeg valgte netop denne model. Jeg fortæller derfor, at jeg ikke er interesseret i tilbudet og ikke vil gennemføre handlen, da de ikke kan levere det jeg har bestilt.

Og nu kommer så humlen... De vil ikke lade handlen gå tilbage, fordi jeg selv har haft fjernet kortet, hvorfor min reklamationsret er bortfaldet!

Hvad mener I om dette? Husk på, at det var deres egen tekniker der bad mig om at fjerne kortet fysisk fra maskinen...

Jeg er rasende!

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 20:40

Hej

Jeg ville blive PISSE SUR!! Det ville jeg ikke finde mig i!  Det har slev bedt dig om at tage den ud saa skal de sku ikke komme bagefter med ssadan noget pis!

Jeg ville fortælle gud og enhver mand om Z.... og de ville ikke faa fred for mig før det har givet mig en pc der virker eller pnegende retur.

Mvh

Anders

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:41

Hej Carsten,

De kan ikke sige, at reklamationsretten er bortfaldet pga. du selv har pillet kortet ud af maskinen på deres anvisning. Havde du bare ikke købt den som virksomhed, men som forbruger, så havde det været lidt lettere.

Ring til en advokat imorgen og bed denne sende et brev afsted til dem.

Med venlig hilsen

Flemming

PS: Eller få Tøjner til det - han har vist en forkærlighed at tage sig af den slags usympatiske metoder. Du finder ham herinde.

Fra Randers C
Tilmeldt 18. Dec 07
Skrevet kl. 20:44

Hej Anders

Tak... så er det ikke bare mig der er gal på den.
Jeg er også pi... sur! Jeg har i den grad også tænkt mig, at fortælle vidt og bredt om mine oplevelser med dem, hvis de holder fast i deres påstand.

Jeg føler mig i den grad røvrendt af Z... (resten af navnet kender vi godt)

Er der flere der har en mening? Kom endeligt med dem - jeg hører gerne fra Jer

Fra Randers C
Tilmeldt 18. Dec 07
Skrevet kl. 20:45

Hej Flemming

Tøjner - ham vil jeg lige tage fat i hvis de holder fast i deres påstand

Tak for input.

Fra Vejle
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 20:52

Selvfølgelig forsvinder deres forpligtelser ikke ved at du tager et udvidelses kort ud - og så efter deres anvisning.

Det er jo en standard udvidelsesslot og ikke en adskillelse af selve computeren.

Sagen er jo den at de ikke kan levere en bærbar som du har bestilt.

Enten må de levere det du har bestilt eller også tage det hele retur.

Ole Stanstrup

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 20:56

Hej Carsten

Jeg oplevede noget lignende da jeg købte min sidste laptop. Når jeg brugte volumen knappen i hardwaren slukkede computeren spontant.

Det første år jeg "havde" den havde jeg den kun i ca sammenlagt 5 måneder, resten af tiden var den til reperation, og størstedelen af gangene fik jeg den bare tilbage med beskeden "vi kan ikke genskabe fejlen" (Jeg havde den inde 5 gange). Det kunne jeg så til gengæld så snart jeg tændte computeren, og så måtte den afsted igen med præcis samme fejl.

Jeg endte så med at få en mus og en musemåtte med oveni som "tabt arbejdsfortjeneste" - jeg skal jo bruge min computer, men fejlen blev ikke udbedret, og problemet har jeg stadig. Så nu stiller jeg kun volumen igennem softwaren.

Ingen tvivl om at jeg går langt udenom producenten her næste gang.

Fra København S
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 20:58

Tag haft i en avis (BT eller EB) eller Kontant for den sags skyld.. Lige noget som de gerne vil gribe fat i.!

Altid en ny ide!

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 21:16

Carsten Suurland:

Hej Anders

Tak... så er det ikke bare mig der er gal på den.
Jeg er også pi... sur! Jeg har i den grad også tænkt mig, at fortælle vidt og bredt om mine oplevelser med dem, hvis de holder fast i deres påstand.

Jeg føler mig i den grad røvrendt af Z... (resten af navnet kender vi godt)

Er der flere der har en mening? Kom endeligt med dem - jeg hører gerne fra Jer

Jeg er saa pi... træt af at man altid skal kæmpe mod frimaer med eletronik osv naar noget er galt med vare. jeg tidlader mig lige at komme med en lille historie fra den virkelige liv. Jeg bor i Paris og mig og min kærste var inde i en Phone House butik hernede i starten af 2009 og købe et par mobiler. Jeg en iPhone oh hende en LG. Jeg havde ikke abo. før saa jeg skulle købe iphonen med abo og oprettes og det hele. Jeg fik tilbudt en forsikring paa telefonen itilfælde af tyveri, tab af telefone osv til 25€ i kvatalet. Fint nok det tager jeg. Jeg skriver under paa aftalen med abo og forsikring.

Min kærste hun har abo. og har optjent point som hun kunne bruge til hendes nye LG. HUN bliver ikke spurgt om forsikringen og hun skriver heller ikke under paa forsikring i butikken, fordi det ville hun heller ik have. Det skal siges at hun før har haft forsikring fra 2005 til 2006 og der stoppede hendes forsikring. Men lige pludeslig kan hun se paa hendes bank udtog at der er trækket 35 € for en forsikring! Hun kontakter butikken og tager hendes papier med hvori der intet staar noget om denne forsikring. Men de siger at jojo det ville du da have.. HUn har aldirg bestilt det eller bleevet spurgt om det. Saa NEJ det har hun ikke osv og hun vil se deres kopi af kontrakten med hendes underskrift paa hvor hun skulle have sagt ja til denne forsikring. Det kan hun sørme ikke faa blabla. Hun ringer saa til forsikrings selskabet og nej de kan ikke stoppe forsikringen for det er da for sent nu. HUn skulle have sagt fra i starten!! Sagt fra til noget som man ikke kender til!! Hvordan har i faaet mine bankoplysninger saa i kan trække penge paa min konto spørger hun. Det ved de ikke, det maa vare fra kontrakten!! Hvis hun vil have en kopi af kontrakten skal hun betale 3€ for hver kasse de skal røre/aabne for at finde hendes papir!! hold nu kæft mand er det CONGO det her??? Naar man snakker frankrig skriver man 1935 og ikke 2009. Det ved sku da hvor hendes papir er!?  De smider aabenbart deres kunders kontrakter over højer skuldre og ned i en tilfældig kasse.. Godmorgen det ligger sku da i deres pc.. De kunne sende hende en regning paa 300€ da de maatte aabne 100 kasser, hvem skulle kontrolere det??   Men nu siger Phone House ogsaa at det er en fejl og de vil gøre alt for at faa hendes penge retur og stoppet kontrakten.. bullshit.. ja hun har nu givet dem 3 uger til at faa anulleret problemet og betalt pengende tilbage ellers kommer politiet. Eneste reaktion fra Phone house " ja det maa vi saa haaber at det bliver iorden inden 3 uger da en politi sag tager normalt 1 aar" De er kolde i røven. Men det er jo dokomentfalsk.. Jeg tror sku den er den bandit i phonehouse som har givet hende kontrakten da han sikkert faar provision af det og haaber at slippe af sted med det.

Hvis de har en kontrakt med hendes underskrift, hvem har saa skrevet under?? simpelthen utroligt at forsikring selskabet forsætter med at tage penge naar hun siger til dem at hun ikkehar bestilt den forsikring eller skrevet under paa noget!!

Bare træls at man skal kæmpe for saan naaget pis.

anders

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 442
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 22:17

Anders Sorensen:
Jeg er saa pi... træt af at man altid skal kæmpe mod frimaer med eletronik osv naar noget er galt med vare.

Det er jeg også. Almindelige folk har ikke en chance...

Her er min skrækhistorie: Dårlig service fra Servicegruppen, hvor køb af defekt Toshiba computer resulterede i et 3 måneder langt mareridt

Carsten, selvom det er træls, så er det bare om at kæmpe for sagen  - især når Z.... har så dårlig en sag, som de har.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)