Et spørgsmål som jeg gerne vil have jeres vurdering af. Jeg har hos en dansk computer fabrikant (...hvor mange er der...) leaset en bærbar PC'er. Jeg modtog den for snart to måneder siden, men har kun haft den hjemme i sammenlagt 4 dage. Den resterende tid har den været hos fabrikanten. Grunden til dette er den, at den bærbare blev leveret med 4GB såkaldt "Turbo Memory" (ud over den normale RAM). Denne turbo memory var en af grundene til at jeg valgte netop denne PC'er, men desværre fik den computeren til at "fryse" efter kort tids brug. Fejlen var konsekvent, hvorfor den blev sendt tilbage til reperation. Den kom så retur til mig, med en besked om, at de ikke kunne genskabe fejlen... (personligt er jeg næsten 100% sikker på, at de ikke har testet den - jeg kan forklare hvorfor hvis det har interesse) Det kunne jeg derimod - hele tiden - hvorfor jeg kontaktede deres "service" afdeling igen. Her fik jeg besked på - fra en af deres teknikere - at tage turbo memory'en ud af maskinen. Altså fysisk tage kortet ud. Dette kunne jeg kun gøre ved at fjerne en skrue i bunden af maskinen, åbne et låg og endeligt tage kortet ud - det gjorde jeg så - efter teknikerens henvisning. Jeg testede nu computeren igen - og den frøs stadigt efter kort tids brug. Jeg ringede derfor til "service" afdelingen. Fortalte dem om resultatet, hvorefter teknikeren ville have computeren ind - igen. Det kom den så... Efter en uge hos dem, ringer teknikeren til mig og fortalte, at de godt kunne få computeren til at fryse med turbo memory i (hvorfor kunne de ikke det første gang), men at den fungerede fint uden kortet i. De tilbyder mig derfor et nedslag i computerens pris, svarende til prisen på kortet. Det er jeg ikke interesseret i, da kortet netop var en af grundene til at jeg valgte netop denne model. Jeg fortæller derfor, at jeg ikke er interesseret i tilbudet og ikke vil gennemføre handlen, da de ikke kan levere det jeg har bestilt. Og nu kommer så humlen... De vil ikke lade handlen gå tilbage, fordi jeg selv har haft fjernet kortet, hvorfor min reklamationsret er bortfaldet! Hvad mener I om dette? Husk på, at det var deres egen tekniker der bad mig om at fjerne kortet fysisk fra maskinen... Jeg er rasende! |
Hej
Jeg ville blive PISSE SUR!! Det ville jeg ikke finde mig i! Det har slev bedt dig om at tage den ud saa skal de sku ikke komme bagefter med ssadan noget pis!
Jeg ville fortælle gud og enhver mand om Z.... og de ville ikke faa fred for mig før det har givet mig en pc der virker eller pnegende retur.
Mvh
Anders