Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på konsulent virksomhedside ønskes.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

Jeg har fået en tanke, - og har brug for lidt feedback / sparring på om ideen er holdbar og om der er et marked for det. Efter lidt overfladisk recherch kan jeg ikke umiddelbart se, at en tilsvarende ydelese findes. - Men jeg har faktisk også svært ved selv at difinere den præcist.

I al sin enkelhed går det ud på, at jeg efterhånden har mange års erfaring indenfor en bestemt branche, indenfor detailhandel, indenfor branchen har jeg også erfaring indenfor engros og produktion. Jeg vil gerne kunne tilbyde mine erfaringer på konsulentbasis.

LAd os f.eks. forestille os en butik / virksomhed, som føler sig kørt fast i gamle rutiner, oplever stagnation - eller i det hele tager ønsker, at en uvildig vil se på ens butik med nye  friske øjne på deres virsomhed / butik / webshop, og der igennem måske finde nye udviklingsmuligheder.  - Det kan også være rådgivning af iværksættere indenfor branchen.

Det er som sådan ikke økonomisk rådgivning jeg vil tilbyde, - det har de jo deres revisor til, - men mere alt det andet. Det som indkøbskæderne / -foreningerne bla. bruger deres kædekonsulenter til.

Vil der være et marked for sådan noget tror i? - Og hvordan prissætter man overhovedet en sådan ydelse?

Glæder mig til at høre fra nogen af jer, - som måske kan få mig til at tænke tanken helt færdig..

Mvh/ Ulrik

Tilmeldt 10. May 09
Skrevet kl. 14:02

Slet ingen med gode inputs???

Fra København S
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 14:50

Nu har jeg ikke så meget indsigt i denne branche, men handler da hos dem :)

Men tror det vil være svært, for kæderne vil bruge interne folk for det meste.. Selvfølgelig kan der være tilfælde hvor de vælger eksterne, men så vælger de et stort design-konsulent firma, som kan ændre alle deres butikker.!

Tror at små butikker som ikke er en del af en kæde, nok ikke vil bruge en konsulent til dette, men selv klare det.

Skulle der dog være folk som efterspørg denne ydelse, som prissætter du den ved hvor mange timer du bruger.

Altid en ny ide!

Tilmeldt 10. May 09
Skrevet kl. 20:17

Hej - og tak for svar.

Det er jo præcist ikke kæderne jeg vil gå efter, - fordi jeg jo godt ved at de har deres egne, - samt at de har andre opgaver som f.eks. at sikre at medlemmerne overholder deres koncept.

Så derfor vil min tjeneste være til mindre (og større - for det er ikke alle store buitkker, som er medlem af en kæde), som er villige til, at betale for at uvildige kan kaste et blik på deres butik, - sparring omkring deres butiks drift. Og derfor spørger jeg også efter hvad en realistisk pris pr. time kunne være. - Overvejer også en form for "pakkeløsning" hvor man for x-antal kr, får min vurdering af butikken / webshoppen m.h.t. sortiment, indretning, personale-/ledelsesudvikling m.v.. - Naturligvis ud fra den betragnting at det er MIN vurdering ikke en endegyldig facitliste..

Tilmeldt 10. May 09
Skrevet kl. 20:16
Fra Bryrup
Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 23:22

Hej Ulrik,

Jeg tror din ide holder MAX  da der er mange virksomheder som kan øge deres indtjening tror jeg...- men jeg tror at du vil få momentum på din virksomhed ved to ting:

1. segmentere markedet og analyser hvilke segmenter der bedst ville kunne købe din....Value Proposition

2. Value Proposition: Det er en sund ting at vurdere en forretningside på en value proposition: Dette er en beskrivelse (kort - 2-3 bullets eller linjer) som beskriver nøjagtigt hvilken værdi du giver kunden. Jo mere konkret du kan blive, - jo stærkere bliver den (og din egen tro på din virksomhed) samt det gør dig bedre i stand til at vurdere hvad dine kunder vil give dig for denne ydelse. Du kan søge på google efter mange gode måder at lave en value proposition på, men et er sikker.

En value proposition fortæller hvilken værdi du giver dine kunder: En GOD value proposition beskriver en så god værdiskabelse at dine kunder er villige til at købe din ydelse....sæt dig i kundens sted og læs din egen value proposition: " ville du være interesseret i at købe dine egne ydelser? Og hvad ville den være værd for dig..?? Når du har formuleret noget du tror på...så er det også meget nemmere at kommunikere og se om det i virkeligheden er fængende for dine potentielle kunder.

Dbh, Tobias

Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:29

Hej Ulrik

Har ingen kendskab til branchen, men tror at din idé er meget god. De mindre kæder/butikker vil ikke foretage de store investeringer i dyre konsulenter - slet ikke i disse tider. De er samtidig præget af, at e måske er relativt få ansatte og måske mangler kompetencer til, at se på tinge objektivt og fra skæve vinkler. Hvis du kan ramme en god pris og som andre har skrevet herinden synliggøre præcist hvad du kan bidrage med så må der alt andet lige være et marked. Som med alt andet der r styret af økonomi, så kunne det være ret cool, hvis du i dine oplæg til virksomhederne har nogle beregninger/cases med, så man kan se hvilke potentielle afkast ideerne kan give. Måske endda gå efter noget "No cure - no pay/less pay" hvis du tør det ;-)

Jeg tror på din idé - der skal bare noget tålmodighed og branding i gang, og så skal du vise nogle hurtige successer.

God vind !

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)