Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dubai.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 8. May 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg påtænker mig at starte en virksomhed i udlandet evt. Dubai! Jeg overvejer og undersøger hvad der vil have de bedste vækst muligheder. jeg vil tage dernede og afsøge muligheder, da det naturligvis er svært at opstarte finde konsepter de ikke kan leve foruden 3000km væk fra Dk. Mit spørgsmål går på om der er nogen der har ideer, eventuelle opstartede projekter eller andre erfaringer hermed. Jeg er frisk på alt inden for lovens grænser.

På forhånd tak...

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 22:42

Dubai er relativt pressede for tiden.

Endvidere vil jeg anbefale dig at starte noget et sted du hvor du kender muligheder og efterspørgsel. Hvis du mener det er i Dubai, så tag en flyver derned, dan dig et overblik og snak med folk.

Tilmeldt 8. May 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:49

Jeg ser et stort potentiale i den enorme udvikling i netop Dubai, samt i de lempelige skatteregler. men som sagt har jeg påtænkt at rejse derned og se tingene an, da jeg ikke p.t har det fornødne overblik.

Tak for indput.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 23:10

Hej

Det burde jo mere komme an på hvad dit potientiale er.

Skal du drive en succesfuld forretning i Dubai skal du være rigtig god til at skabe dig et netværk, - og så skal du være villig til at bruge penge i dine netværk. Så din egen personlige baggrund og dine sociale færdigheder kommer til at få en langt større betydning end dine faglige kundskaber.

Men det er frisk gået, - så tag bare afsted og kig på mulighederne. Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke.

/Michael  

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 23:10

udvikling? Følger du med i hvad der foregår dernede, de er seriøst pressede på finansen, mange projekter er i stå, bankerne låner ikke penge ud. Der er I øvrigt ikke lempelige skatteregler, der er ingen skatteregler, skatten er 0 %, men som udlænding kan du ikke lave selskab dernede, med mindre du har lokale med.

Fra Tommerup St.
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 23:14

Så lige udsendelse dernede fra den anden dag "hammerslag" (nok en lidt ældre udsendelse) Der var der i hvert fald fuld gang i byggeriet dernede.! kolo enormt nyt marked men kunne godt forestille mig at de er presset dernede især i tiden :-)

Men held og lykke, der er aldrig noget skidt der ikke er godt for noget.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 23:19

En ven var i Dubai i januar og det var ikke godt han kunne berette om den økonomiske situation dernede.

Belægningen på hotellerne er helt i bund, shoppingcentrene ligger nærmest øde hen i forhold til tidligere og byggeriet er vist også gået i stå.

Det ser ikke ud som om at mulighederne er de aller bedste for en opstart nu, men kan du overleve et start-up i et surt marked, så kan du overleve alt.

Frisk mod og god vind!

Flemming

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 87
Fra  Volkswagen Fredericia Skrevet kl. 23:19

Kan kun give Michael "dyrebilen" ret. Det er dit eget potentiale du bliver nød til at tage udgangspunkt i. Uden at lyde negativ, så synes jeg du er meget flyvsk i din tankegang, uden en rigtig vision og ide om hvad du egentlig vil. Du synes at Dubai er FEDT, både hvad man ser i medierne m.m., men husk medaljen har også en bagside.

Hammerslag indslaget var i 2007 - og den gang var der også højkonjunktur i lille DK ;)

Som sagt ikke for at lyde som en stor pessimist, men din "ide" bør undersøges noget dybere før du går videre med noget.

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 23:20

Hej holden nu ved jeg jo ikke hvordan du har det med engelsk men her er der ellers masser af forslag til hvad man kan i Dubai

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 11:56

Hej Holden

At drive forretning i et andet land og det at bo i et andet land er en stor gave at give sig selv, da du lærer enormt meget om landet, "forretning", kultur og ikke mindst om dig selv, som er uvurderligt. Kan kun anbefales...

Vigtigt er det bare at du ikke lader dig forblinde af skatteregler og tv udsendelser, du skal jo stadig generer et overskud for at betale skat...! Økonomisk er det vigtigt når du tager til et ny land at du har din økonomi i orden, da det er dyrt at starte op i et andet land, etablering af boligforhold, kontor, rådgivning, opstartproblemer og netværk som Dyrebilen nævner, dette er essentielt og bekosteligt i starten. Det skal jo ud og reklamere for dig selv.

Hvilken forretning ved jeg ikke, det må komme an på en markedsundersøgelse dernede, dog skal der nok lidt mere end en enkelt flyvetur til og en smule netværk.

Umiddelbart, ville jeg tro at der er en række mennekser dernede som ynder at være firstmovers og har interesse for helt nye ting, ydelser m.m. - men blot et vildt gæt kender ikke Dubai 

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)