Vi står og skal bruge en firmabil. Vi er 2 personer som ejer virksomheden, vi bliver meget snart APS istedet for I/S, ved ikke om det gør en forskel. Vi kommer også til at skulle bruge bilen privat til en hvis mængde. Selvom det hovedsageligt bliver til virksomheds formål. Grunden til vi skal bruge bil er at vi flytter, og skal fremover køre 15km hver eneste dag, med pakker.
Bilen skal være på gule plader.
Jeg er meget forvirret over reglerne, men efter hvad jeg har forstået er det smarteste følgende:
At finde en bil på gule plader hvor momsen er betalt? Fx en varevogn eller anden lidt nyere sportsvan (stadig brugt), til en 30k-70k, for efter hvad jeg har hørt så må man bruge bilen til privatforbrug også, når momsen er betalt? Vil der så ikke være nogen udgift rent privat ved at købe bilen? Og når vi så skal køre i den privat betaler vi naturligvis bare benzinen selv.
Hvad mht. forsikring, kan firmaet stå for hele regningen hvad angår forsikring? Både ansvar og kasko. Eller skal vi privat ind og tegne noget forsikring? - Og hvad hvis vi er 2 personer?
ELLER, er der en helt anden måde, som vil være billigere eller smartere? :) - Det ideelle for os er lidt, at vi kommer til at betale så lidt som muligt privat.
Ser frem til en god diskussion frem og tilbage om emnet, da det er noget forvirrende! :)
Mvh. Sebastian Petersen
|
Hvad med en seat altea 2,0 TDI Med automat gear? Den er moms fri. Og bruger du den både prvat og erhverv kan du trække 70 procent fra.
Hvis det er noget for jer så giv mig en mail Sunclean@forum.dk Prisen snakker vi om.