Pu ha....... Vi står overfor en svær beslutning. Ny produkter er på vej. De er betalt, og nu skal de selvfølgelig sælges igen :) Men men men...... vi står i lidt af et dilemma. Prissætning: Skal vi sælge engros? Eller skal vi sænke priserne, og så satse udelukkende på online salg? Det siger jo sig selv, at hvis vi skal sælge engros, så skal der være lidt til både os, og især til forhandlerne. Men spørgsmålet er om produkterne overhovedet kan sælges, hvis der kommer for mange fordyrrende led på distributionskæden? Produkterne vil helt sikkert vække opmærksomhed, så det vil være gavnligt med den eksponering de vil få igennem forhandlere, men er kunderne villige til at betale det ekstra? Hvad er jeres erfaringer? Med venlig hilsen Morten |
Hej Morten,
som du selv er inde på, så er det enten stor mængde/mindre avance (engros) eller mindre mængde/større avance (detail salg). Det kommer an på, hvilke produkter der er tale om. Nogle produkter egner sig bedst engros, og hurtigt penge i kassen, mens andre skal gennem et ekstra led for at kunne blive afsat.