Jeg er ny bruger, og ny iværksætter men desværre ved jeg ikke så meget om b-skat osv. hvorfor jeg lige vil prøved forummet her af ;-)) Anyway, jeg startede en enkeltmandsvirksomhed for godt 5 måneder siden, mens jeg stadigvæk var studerende. Da jeg blev færdiguddannet for et par måneder siden og af den grund mistede min SU, skulle jeg lave en forskudsregistrering, således at jeg kunne betale B-skat og AM-bidrag af min indtjening for 2006. Men nu kommer spørgsmålende væltende. For jeg regnede mig frem til x-antal kroner i omsætningen for 2006 og satte dette tal på min forskudsregistrering. Dernæst fik jeg en stak girokort (acontokort) fra Skat på nogle helt uhyrlige beløb, der skal betales hver måned resten af året ud. Min indkomst er meget usikker hvorfor tallet jeg regnede mig frem til også af den grund var baseret på et skøn. Jeg ved nu at det er overskudet fra virksomheden skal skrives på forskudsregisreringen og ikke som jeg troede omsætningen - men hvordan hulen regner man sit overskud ud når vi kun er halvvejs gennem året ? Mit egentlige spørgsmål går derfor på, om jeg kan købe ting til virksomheden for de penge jeg har tjent og derved betale mindre i skat? Jeg tænker på computerudstyr og sådan noget som udelukkende skal bruges i virksomhedsøjemed... Her er nogle tal at gå ud fra: Jeg har tjent 56.000,- Jeg har købt for 13.429,- Jeg har overført løn på 11.000,- til mig selv Det giver ca. 31.500,- Overskudet er vel således på 31.500 + 11.000,- = 42.500,- Men i stedet for at betale skat af dette beløb kan jeg vel købe udstyr for de 31.500 og så nøjes med, at betale skatten af de penge jeg har overført til mig selv som løn....er det rigtigt??? Mange forvirrede hilsner fra Madsen |
Forskudsregistrering og overskud
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)